Creativitatea în marketingul de ospitalitate

person Horeca
access_time_filled

Marilena octombrieCând vorbesc despre creativitate, îmi place să fac referire la o definiție din Urbandictionary.com: Creativitatea este când te joci copilărește cu informații și idei vechi, evidente, știute, dar care pot produce ceva nou și măreț. Este motorul imaginației, nu doar fundamentul științelor și artelor, ci al inteligenței în sine, al capacității de rezolvare a problemelor și al raportării la viață în general.

Creativitatea este un vector al performanței unui business. Fie că vorbim de o abordare vizionară, de un concept atrăgător, de o idee inovativă sau de o promovare memorabilă, toate acestea sunt în apanajul creativității.
De multă vreme nu mai este suficient ca un business de restaurant să îți ofere doar mâncare bună sau o afacere hotelieră, doar o saltea comodă. Clienții se așteaptă ca brandurile să fie creative, capabile să le ofere experiențe memorabile. Mai mult, odată cu amploarea social media, se poate observa o presiune din ce în ce mai mare pentru a crea conținut, pentru a conversa cu oaspeții și pentru o adaptare instantanee la trenduri, nevoi și contexte. De aici, o nevoie majoră de gândire creativă în business, cu atât mai mult de implicare a creativității în marketing, fie că vorbim de campanii ale brandului tău sau de proiecte în parteneriat cu brandurile partenerilor-producători.

Puterea exemplului
Mai jos, câteva exemple de campanii de marketing care fac de uz de creativitate, sub diverse forme:

Romania’s Grand Pairing Tour
La începutul lunii septembrie am dat startul unei campanii de brand derulate pentru Alexandrion, unul din clienții noștri: Romania’s Grand Pairing Tour. Campania, prin amfitrionii săi – Marinela Ardelean, expert în vinuri și băuturi distilate din întreaga lume și Chef Mihai Toader – provoacă cei mai creativi chefi ai momentului în găsirea pairingului potrivit cu neo-gastronomia din România. Am creat o docu-serie, de opt episoade, prin care vom intra în culisele celor mai interesante restaurante din România, vom afla cum creativitatea și curiozitatea dau naștere celor mai rafinate meniuri care pun bucătăria românească pe harta culinară a lumii. Chef Mihai Toader, Alex Dumitru, Joseph Hadad și Alex Petricean sunt doar o parte din cei care s-au alăturat proiectului, dezvăluind multi-culturalitatea culinară de pe teritoriul României. Acesta este un exemplu de campanie creativă, educativă, care își propune să inspire restaurantele din România în crearea de pairinguri cu preparate de excepție și promovarea acestora către clienți.

Prima bere este din partea noastră
Un alt exemplu de proiect derulat de Ursus Breweries împreună cu partenerii Horeca este “Prima bere este din partea noastră”, fiind demarat odată cu redeschiderea locațiilor după lockdown-ul de anul trecut. Este o campanie pe care am construit-o pornind de la contextul existent și de la dorința clienților de a ieși în afara casei. Abordarea creativă a fost aceea că locațiile și-au întâmpinat clienții cu Berea preferată din partea casei.

Bubble On Sparkling Sunday Brunch
Pentru JW Marriott Bucharest Grand Hotel am semnat relansarea conceptului de Sunday Brunch sub numele de Bubble On Sparkling Sunday Brunch. Am pornit de la ideea că brunch-ul e în sine o experiență multi-culturală efervescentă și am construit efectiv un set-up și experiențe imersive pentru acest concept: un wonderland de gusturi și arome din întreaga lume, de la live cooking stations, DJ-i cool, muzică live până la entertainment pentru copii.

Câteva exemple din lume
Fogo de Chao, un restaurant din Brazilia, se folosește de un icon național (celebra statuie a lui Isus Hristos din Rio de Janeiro) pentru a transmite în mod creativ un mesaj responsabil, respectiv acela de a păstra distanța fizică: https://www.adsoftheworld.com/media/print/fogo_de_chao_new_reality
Campania Burger King Fine Dining (“în sfârșit, o cină normală. Burger King s-a redeschis”) este o campanie creativă curajoasă și amuzantă, construită în context pandemic, care face referire la revenirea la normalitate post lockdown, adică la posibilitatea de a lua masa în cadrul restaurantului.
https://www.adsoftheworld.com/media/outdoor/burger_king_fine_dining
Nu pot rata Campania de Crăciun Metro Germania – “Get your kitchen a break” care încurajează oamenii să își comande masa de Crăciun de la un restaurant din vecinătate. https://www.adsoftheworld.com/media/film/metro_give_your_kitchen_a_break
închid cu o campanie de brand de țara care folosește celebrități – “No drama” Federer / De Niro pentru promovarea Elveției unde ideea transmisă în mod amuzant și auto-ironic este aceea că atunci când vrei o vacanță fără drame, alegi Elveția. https://www.youtube.com/watch?v=wXcBGfXXL4w

în campaniile de marketing creativitatea se poate traduce în diverse execuții: amuzante, emoționante, funcționale, testimoniale, cu celebrități, dramatice etc. Ideea este ca, în final, aceste execuții să transmită un mesaj concret care să facă audiența să înțeleagă, să aprecieze, să acționeze.
în speranța că am stârnit inspirația și creativitatea, la cât mai multe campanii de marketing memorabile în ospitalitate!

Parte a grupului de comunicare Hello, cu o prezenta în piață de 10 ani, Foodwise Marketing este un hub de branding, conținut și creativitate pentru industria de food & beverages din România – corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori. Competențele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte “la cheie” în zona de retail și HoReCa, branding și comunicare integrată. www.foodwise.marketing/blog/

Un articol scris de Marilena Istrătescu, Managing Partner Foodwise Marketing, pentru ediția 104 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302