Strategii de marketing pentru o ospitalitate rezilientă

person Horeca
access_time_filled

Marilena Istratescu noiembrieCu noi restricții, catalogate de unii că sunt prea lejere, iar de alții prea dure, într-o perioadă în care singura constantă este că nu există nicio constantă, industria de ospitalitate trebuie să facă eforturi să rămână în picioare, să fie rezilientă.
Am început acest an mult mai optimiști, cu gândul că pandemia își va fi slăbit efectul în câteva luni, odată cu apariția vaccinului și a entuziasmului din jurul acestuia. Dar iată că lucrurile nu s-au întâmplat așa cum ne-am fi așteptat. Am intrat în valul patru care, în România, e mai virulent decât cele de dinainte. Ce este de făcut, în aceste condiții, pentru a fi mai rezistenți?

 

Care sunt ingredientele unui business de ospitalitate rezilient?


#1 Puterea brandului. Un brand puternic are forță să reziste în fața multor pericole și necunoscute. Un brand puternic se identifică, pe de o parte, cu reputația pe care o are, iar pe de altă parte, cu indicatorii financiari. Cu atât mai mult în criză este necesar să ne concentrăm pe menținerea unui brand puternic.
#2 Capacitatea de a se adapta. Adaptarea este în apanajul antreprenorilor care au ADN rezilient. Adaptarea are nevoie de multă forță vitală, energie și voința de a reuși. Presupune capacitate de analiză și sinteză și apoi tenacitate de a lansa un plan bun și de a-l executa pas cu pas.
#3 Creativitate în business. în strânsă legătură cu adaptabilitatea, creativitatea nu se referă nicicum la o gândire de geniu. Chiar un vechi proverb spune că „Geniul e 1% inspirație și 99% transpirație”. Altfel spus, creativitatea în business vine după ce vei fi scanat contextul, evaluat competiția, identificat tendințe și analizat oportunități. Să fii creativ înseamnă să iei aceeași realitate, dar să o traduci inedit în business-ul tău.

 

Marilena noiembrieStrategii de marketing
Pornind de la cele 3 ingrediente de mai sus, iată câteva strategii de marketing care să te ajute să ai un business performant și un brand puternic:

•• Nișe noi de business
Adaptează-ți business-ul la noile oportunități.
Multe business-uri s-au orientat către livrare și take-away, dar totodată te poți gândi cum să îți adaptezi strategia: de exemplu să faci o listă cu companii din vecinătate care au implementată politica de work in the office și să gândești meniuri customizate pentru mesele de prânz. Gândește mare și urmărește întotdeauna eficientizarea și scalarea în business-ul tău pentru rezultate financiare cât mai bune.
Target-ează companii sau public larg cu pachete speciale de evenimente și găzduiește în locația ta micro evenimente și întâlniri corporate sau private.

•• Puterea parteneriatului
Unde-s doi puterea crește, așa că în această perioadă mizează pe parteneriate care îți pun business-ul în valoare. De exemplu, companiile partenere: furnizorii de ingrediente, producătorii de bere sau de vin, cu toții caută vizibilitate și consumatori care să îi încerce. Susține campaniile producătorilor în locația ta, creându-le vizibilitate și construind împreună campanii win-win.
Mai poți crea, împreună cu aceștia, micro-evenimente în locația ta, de exemplu degustări de vin, seri tematice, lansări de produse. Gândește-te că locația ta și clienții tăi sunt importanți pentru branduri din punct de vedere expunere și canal de vânzare, așa că încurajează din plin aceste inițiative.

•• Sustenabilitate
Oamenii sunt tot mai atașați de branduri cu comportament sustenabil. Ideea de a contribui printr-o simplă achiziție la un bine comun, îi face pe oameni să prefere brandurile care, dincolo de obiectivele comerciale, au o viziune sustenabilă. Susținerea comunității locale de fermieri, diminuarea risipei alimentare, susținerea persoanelor din zone defavorizate – iată câteva teme pe care le poți integra în businessul tău.

•• Creșterea vizibilității
Gândește-te la strategii pentru creșterea vizibilității. Comunică ceea ce faci către clienții tăi și către clienții potențiali – atât în locație și pe asseturile digitale (website, social media), cât și prin campanii dedicate: media performance, radio local, alegerea unor influenceri care să îți promoveze brandul etc.
O atenție deosebită trebuie să acorzi optimizărilor în online, search-urilor „near me”, pentru a fi cât mai accesibil.
Dacă ai o locație cu un design deosebit, cu o grădină superbă sau orice alt element de impact, încurajează organizarea de evenimente ale publicațiilor media sau evenimente culturale, realizarea de ședințe foto sau video pentru diverse proiecte ale brandurilor comerciale. Acestea nu doar că vin cu încasări extra pentru locație, dar sporesc și vizibilitatea acesteia prin promovarea acestor evenimente.

Clienții se uită cu respect către brandurile care exprimă stabilitate și încredere, ei înșiși căutând repere de siguranță și empatie. Condu-ți afacerea având în focus întotdeauna clientul, cu așteptările, comportamentul, angoasele și bucuriile pe care le trăiește în aceste momente. Adaptează-te mereu la noua realitate și fii creativ pentru a găsi strategiile potrivite pentru afacerea ta. Mult succes!

 

Parte a grupului de comunicare Hello, cu o prezență în piață de 11 ani, Foodwise Marketing este un hub de branding, creativitate și comunicare pentru industria de food & beverages din România – corporații, antreprenoriate și comunități de consumatori. Competențele Foodwise Marketing includ dezvoltarea de concepte “la cheie” în zona de retail și HoReCa, branding și comunicare integrată. www.foodwise.marketing/blog/

 

Un articol scris de Marilena Istrătescu, Managing Partner Foodwise Marketing, pentru ediția 105 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302