SELGROS, la un deceniu de activitate în distribuția HORECA

person Horeca
access_time_filled

distributieselgrosromaniaAproape 50.000 de articole pot fi livrate oricând și oriunde în țară, ne spune Ioan Adrian Dragomir – Director Distribuție Selgros Cash & Carry.

Noi, la Selgros, credem cu tărie că la baza întregului business HoReCa stau Rețeta și Bucătarul care o prepară.

încă din 2008, când am început – entuziaști și optimiști, dar lipsiți de experiență și know-how – activitatea de distribuție, ne-am dat seama că acest nou domeniu de activitate se bazează pe o cu totul altă paradigmă decât comerțul staționar.

Această filosofie complet diferită presupune clădirea întregii oferte de marfă și servicii plecând de la nevoile esențiale ale clienților – care încep, bineînțeles, cu Rețeta, cu baza meniului pe care localurile deservite de noi îl oferă propriilor clienți.

în cadrul tendinței generale de creștere a nivelului profesional și a calității preparatelor și serviciilor în unitățile HORECA din România, am observat concentrarea eforturilor managerilor din domeniul gastronomiei pe activitatea de bază a firmei, pe eficientizarea și perfecționarea proceselor, pentru satisfacerea exigențelor crescânde ale clienților lor. în acest context am observat trecerea graduală către aprovizionarea prin canalele de distribuție, în detrimentul magazinelor și depozitelor staționare.

Tendința ca antreprenorii din HORECA să se îndepărteze ușor de magazinele staționare pentru a se concentra pe businessurile lor este prezentă la nivel european și, probabil, mondial. Să mergem noi la ușa clienților a fost un proces normal, care a venit practic de la sine și care ne-a arătat potențialul uriaș din acest sector.

distributiehorecaselgros

Sesizând această tendință încă din 2008, când am început să oferim servicii de distribuție a mărfurilor, ne servim clienții în prezent prin 19 puncte de lucru, cu care acoperim întreg teritoriul țării.

în acest moment, nu există în România un distribuitor care să poată oferi un sortiment atât de larg ca noi (aproape 50.000 de articole food și non-food), iar acest aspect a fost, desigur, un element major de diferențiere.

Acum, după 10 ani de experiență, putem spune cu mândrie că am ajuns la un nivel de maturitate și dezvoltare ce ne permite să afirmăm că suntem în TOP 20 distribuitori naționali în România.

Sortimentația noastră cuprinde deja și articole exclusive pentru gastronomie sau chiar articole dedicate anumitor clienți. Completarea portofoliului de produse este un proces continuu, bazat pe discuții permanente cu clienții și pe identificarea celor mai bune soluții pentru afacerea lor.

în afară de sortiment, am optimizat și îmbunătățit procesele. Există mai mulți factori care influențează procesul de livrare, de la programul clienților și condițiile de acces și parcare în zonă la specificul mărfurilor ori la serviciile conexe pe care le asigurăm clienților. De aceea, investim continuu în digitalizare și automatizare, pentru optimizarea rutelor și creșterea eficienței, atât în procesele interne, cât și în transport și livrare.

în plus, oferim clienților noștri mijloace moderne de comandă – cum ar fi web­-shop-ul dedicat ori aplicația de smartphone care va fi lansată în curând. Dezvoltăm în prezent și alte unelte IT, împreună cu colegii noștri din Germania și Polonia.

Am investit concomitent în flota de transport, care a devenit mult mai flexibilă și adaptată nevoilor clienților și condițiilor de trafic și acces în zonele în care își desfășoară activitatea aceștia. Astfel, de la agilele Dokker până la camioanele de 12 tone, avem zilnic peste 120 de mașini în trafic, iar din august 2016 cele două șalupe din dotare transportă zilnic circa 7 tone de mărfuri necesare în activitatea unităților de cazare și gastronomilor din Delta Dunării.

salupaselgros

în condițiile în care toate industriile se plâng de lipsa personalului, atât calificat cât și necalificat, sectorul HORECA resimte plenar această carență, își adaptează cererea în consecință, iar noi, la rândul nostru, adaptăm oferta. Constatăm, astfel, tendința de orientare către materii prime semipreparate sau chiar „ready-to-cook”, articole calibrate și alte inovații care cresc eficiența în bucătărie și reduc costurile. Pe de altă parte, observăm o nevoie și o dorință a clienților de a se diferenția, de a-și crea preparate și rețete unice, de a apela la ingrediente din ce în ce mai exotice.

De aceea, stăm în permanență la dispoziția clienților noștri prin consilieri dedicați, operatori de call-center, o echipă de bucătari profesioniști, somelieri, specialiști în igienă și HACCP – toți gata să ofere consiliere și sprijin clienților noștri, de la aprovizionare până la optimizarea proceselor din bucătărie.

Știm că este important să înțelegem nevoile clienților și să venim în întâmpinarea lor. Am învățat și învățăm continuu de la clienții noștri, creștem și ne perfecționăm împreună cu ei.

Advertorial apărut în ediția 91 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302