Alfred Beck: “Unde a crescut cultura gastronomică a crescut și consumul de vin”
Èšările care și-au dezvoltat cultura gastronomică înregistrează și o creștere a consumului de vin, a declarat austriacul Alfred Beck, fondatorul cramei Liliac și proprietarul amb Holding.
„Experiența noastră internațională ne arată că dezvoltarea culturii gastronomice vine odată cu creșterea consumului de vin. Polonia este un exemplu relevant; polonezii consumă în principal vodcă și bere, dar cum cultura lor gastronomică crește, oamenii încep să consume vin„, a declarat austriacul Alfred Beck.
Și în România consumul de vin e în creștere, susțin reprezentanții Liliac. Deși cea mai bună perioadă pentru industria vinului o reprezintă perioada sărbătorilor de iarnă, lucrul acesta se schimbă de la an la an, iar perioada de vară începe să devină din ce în ce mai bună pentru vinuri, în special pentru vinurile „easy to drink”.
„Sigur că berea și spirtoasele sunt în top în România, românii încă beau multă bere și spirtoase, dar vinul este pe creștere. Referitor la cea mai bună perioadă pentru vânzările de vin, perioada de iarnă este fantastică pentru producătorii de vin, în special pentru vinul roșu, dar cred că în fiecare an acest lucru se schimbă. Lucrez de 10 ani în industria vinului și am văzut de la an la an faptul că perioada de vară începe să devină din ce în ce mai bună pentru vin, pentru aceste easy to drink wines. Pentru noi, cele 2 vinuri Young și rose-ul au reprezentat în cele 3 luni de vară 50% din vânzările totale„, a declarat Simona Mardale, Directorul de Vânzări și Marketing al companiei.
Simona Mardale a precizat că sezonul de vară 2015 a fost unul foarte bun pentru Liliac, dar că acest lucru a fost un rezultat al planificării și nu al întâmplării.
„A fost un sezon bun, temperaturile au fost fantastice, dar am fost prezenți și în Constanța, Mamaia și Brașov, am planificat asta pentru că știm din experiență că București și piețele noastre tradiționale merg în jos în perioada de vară, oamenii merg în vacanțe și noi am fost prezenți acolo unde au fost și ei iar vânzările au fost fantastice„, a declarat Simona Mardale, care a subliniat că unul din obiectivele Liliac este să aibă o reprezentare bună în toate regiunile țării.
Amb Wine Company a anunțat pe 9 septembrie a.c. dublarea cifrei de afaceri pentru primul semestru din 2015, atingând o valoare de 1.408.934 milioane lei, depășind astfel estimările companiei pentru anul în curs.
De asemenea, volumele vândute s-au dublat, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, atingând un număr de 100.000 sticle vândute până în data de 31 august 2015.
Din totalul sticlelor vândute în România 20% se distribuie în retail, restul de 80% în HoReCa. Gama de vinuri este în prezent listată în peste 300 de restaurante din București și din țară (dintre care peste 100 sunt în București).
Amb Wine Company exportă 10% din totalul producției în țări precum Austria, Danemarca, Elveția, Germania, Marea Britanie, Luxemburg, Cehia și Polonia și estimează creșterea acestui procent cu încă 5% până la finalul anului 2015. Pentru anul următor compania își propune să se extindă și pe piața din Statele Unite ale Americii.
Austriacul Alfred Beck a subliniat că Liliac încearcă să îmbunătățească imaginea vinurilor românești la nivel internațional, dar că este dificil să construiești un renume bun pentru vinurile românești la nivel mondial datorită lipsei de susținere a autorităților românești, dând aici exemplul târgului internațional Vinexpo Bordeaux, la care România a ratat participarea în acest an.
La aniversarea a 5 ani de existență, Crama Liliac a anunțat lansarea colecției Private Selection care cuprinde:
Orange Chardonnay Private Selection 2014, primul vin orange din România
Pinot Noir Private Selection 2013
Merlot Private Selection 2013
Liliac Red Cuvee 2014, cupaj Fetească Neagră și Merlot
Vedeta colecției Private Selection este TITAN Fetească Neagră 2013.
Reprezentanții companiei se așteaptă ca perioada Crăciunului să fie foarte bună datorită noilor vinuri roșii.