Alfredo: Suntem prezenţi în peste 150 de unităţi horeca şi vrem să ne extindem
Conducerea companiei Alfredo, unul dintre cei mai importanți distribuitori de produse alimentare proaspete și congelate din România, ne-a vorbit astăzi în cadrul unei conferințe de presă despre strategia de creștere a companiei în sectorul horeca.Â
„Avem în portofoliul Alfredo Foods între 150 și 200 de unități din segmentul horeca, de la restaurante, hoteluri sau firme de catering, în București și Constanța, și ne propunem să creștem în acest domeniu. Facem livrări directe la companii importante precum City Grill, Hilton, Crown Plaza sau Marriott. Eu cred că există potențial de creștere pe acest segment, în cele 2 orașe unde facem livrări directe, (București și Constanța n.r.), dar și în alte orașe mari din România, unde ajungem prin distribuitori. În 2012 estimăm că segmentul horeca va contribui cu circa 4% la realizarea cifrei de afaceri”, ne-a declarat directorul general al diviziei Alfredo Foods, Cristian Dărmănescu.
Grupul Alfredo este organizat în 2 divizii: Alfredo Foods (produse congelate) și Alfredo Fresh (legume și fructe proaspete). În prezent doar divizia Alfredo Foods este prezentă în sectorul horeca.
Piața produselor congelate și fresh reprezintă un domeniu dinamic, ce presupune investiții serioase. Platforma de dezvoltare Alfredo de la Afumați reprezintă un proiect amplu de investiții ce va fi demarat la începutul lui 2013. În urma unei investiții estimate la 5 milioane euro, compania va aduce în același loc cele două divizii ” Foods (produse congelate) și Fresh (legume și fructe proaspete). Investiția va fi finalizată în 2014.
Potrivit lui Cristian Dărmănescu, se dorește și extinderea celeilalte divize Alfredo Fresh în sectorul horeca, însă doar după ce va fi realizată platforma de dezvoltare de la Afumați. Potrivit acestuia pătrunderea în sectorul horeca nu este deloc ușoară datorită unei rezistențe puternice la schimbare din partea managerilor de unități horeca.
Pentru anul curent, Alfredo își propune o cifră de afaceri cu 20% mai mare, comparativ cu cea de anul trecut. În 2011 compania a încheiat anul cu o cifră de afaceri de peste 50 milioane euro. Fiecare divizie contribuie cu aproximativ 50% la realizarea cifrei de afaceri.
„Alfredo este, în acest moment, în top cinci companii, atât în domeniul produselor congelate, cât și al produselor fresh, după volumul vânzărilor. Pe piața produselor congelate compania este cunoscută în special pentru pește și fructe de mare, în timp ce pe piața produselor fresh, pentru fructele exotice. Fiecare divizie are o cotă de piață estimată la 10 ” 12% din segmentul pe care îl reprezintă”, spune Cristian Dărmănescu, acționar Alfredo.
Cele mai importante produse ale diviziei Foods sunt peștele și fructele de mare ” 50%, legumele congelate, carnea. Produsele congelate ale gamei Alfredo Foods se distribuie, în proporție de 30% prin International Key Accounts (Auchan, Cora etc.) și 70% prin intermediul comerțului tradițional, existând la nivel național peste 25.000 de puncte de vânzare.
„Unul dintre obiectivele noastre în 2012 este de a ne consolida poziția pe piețele pe care activăm. Începând cu anul 2010, Alfredo Fresh a început distribuția produselor fresh, fructe și legume, exotice, în Bulgaria, printre clienți numărându-se în mod special rețelele internaționale, cum ar fi Kaufland, Metro și Billa, dar și distribuitori locali. În 2011 vânzările pe piața bulgărească au însemnat peste 4,5% din totalul de vânzări, iar pentru 2012 ne-am propus să depășim 6%”, spune Daniel Nistor, acționar Alfredo.
Piața de produse congelate este estimată la 500 mil euro anual, în timp ce pentru piața produselor fresh nu există estimări clare.