Aproape 50% din vodca consumată în horeca este Stalinskaya
Aproape jumătate din vodca ce se consumă în baruri, cluburi și restaurante este Stalinskaya, potrivit datelor furnizate de producătorul de băuturi alcoolice Prodal, cel care deține marca Stalinskaya Vodka. În prezent, Stalinskaya cumulează 40% din volumul de vodcă ce se comercializează în România, situându-se pe locul 1 în topul preferințelor consumatorilor români, atât în segmentul retail, cât și în horeca, potrivit companiei Prodal.
„Stalinskaya a atins cel mai înalt nivel și în ceea ce privește cota de piață valorică, care a ajuns la 44%. Succesul vodcii Stalinskaya este cu atât mai semnificativ cu cât avem încă o piață invadată de produse cu o calitate îndoielnică – uneori chiar periculoase pentru sănătatea consumatorilor – care încearcă să îi atragă pe aceștia prin prețuri mici și greu de justificat economic sau prin alte practici de piață incorecte”, a declarat Directorul General al companiei Prodal, Florin Rădulescu.
„Pe segmentul de retail, Stalinskaya a marcat evoluții importante anul trecut, atingând 38% cotă de piață valorică și menținând acest nivel și în perioada ianuarie – martie 2012”, a declarat Claudia Marin, director de marketing Prodal. În plus, pe parcursul anului trecut, Stalinskaya a continuat să atragă simțitor din consumatorii altor mărci pe segmentul HoReCa, astfel încât a ajuns la 44% cotă volumică de piață la sfârșitul anului 2011 și a continuat să urce; în perioada februarie – martie 2012, 47% din volumul de vodcă ce s-a consumat în baruri, cluburi și restaurante a fost Stalinskaya; ca valoare, vânzările sale au cumulat aproape jumătate (49%) din totalul vodcii achiziționate de consumatori.
„Noi am încurajat destul de mult consumul de vodcă în diferite mixuri, deși tradițional românii preferă vodcă simplă, cu gheață. Prodal a susținut însă, în timp, o serie de campanii de promovare a cocktail-urilor și mixurilor și am observat că a crescut popularitatea vodcii Stalinskaya consumată în combinație cu diferite sucuri naturale (portocale, mere sau roșii) și, desigur, cu Coca-Cola și câteva cuburi de gheață…”, a precizat Claudia Marin.
Pe termen mediu și lung, obiectivele Stalinskaya vizează depășirea clară a cotei de 50% din vânzările de vodcă pe segmentul HoReCa și, respectiv, depășirea „pragului psihologic” de 40% cotă de piață volumică pe retail. „În acest proiect, avem alături partenerii care comercializează marca Stalinskaya și care înțeleg că putem construi împreună. Suntem o companie care deține două mărci – Stalinskaya Vodka și Wembley Dry Gin – lideri de piață cu cote extrem de stabile, iar această poziție constituie o garanție pentru succesul demersurilor viitoare. Și, desigur, ne bazăm pe consumatorii români care au devenit sofisticați și știu să facă diferența alegând produse de calitate, iar acest lucru ne avantajează”, a mai declarat Florin Rădulescu.
Compania Prodal ’94, deținută de acționari români, este unul dintre cei mai importanți producători de băuturi alcoolice din România și din regiune. Prodal deține două branduri lideri de piață pe categoriile lor ” Vodca Stalinskaya (44% cota de piață din valoare in Februarie/Martie 2012) și, respectiv, Wembley Dry Gin (51% coță de piață din valoare în Februarie/Martie 2012), conform studiilor realizate de ACNieslen.
Compania Prodal a fost înființată în anul 1994 și doi ani mai târziu a lansat vodca Stalinskaya, ce avea să dețină supremația pe piața din România. În 1998, Prodal și-a înființat propria companie de distribuție națională ” Granddis, iar în anul 2001 a lansat Wembley Dry Gin, lider detașat în categoria sa.