Asconi, un nume de care vom auzi în HoReCa

person Horeca
access_time_filled

Asconi Winery, una din cramele de top din Republica Moldova, care exportă aproape 98% din producția sa de vin în țări din Europa, Asia, Africa, America de Nord sau Australia, anunță oficial intrarea pe piața din România. Vinurile produse de crama Asconi sunt aduse în România de Wine Art Office, care este importator exclusiv pentru piața din România.

asconi1

în mod tradițional, Republica Moldova, și aici mă refer la vinificație, a fost axată pe export. E un fenomen care rar se întâlnește în lume, eu cred că peste 90% din vinul care se produce în Republica Moldova e exportat. E o cifră enormă, nu există această practică nicăieri în lume. Moldova e o țară mică, unde locuitorii au vinul lor de casă țărănesc și nu prea se aruncă la sticlele noastre de vin, ei cred în butoaiele lor de 25 de ani care n-au niciun efect; personal nu cred în vinul de casă deloc și le spun că nu e un vin bun pentru consum. Nu mergem pe distribuția locală pentru că în Moldova nu e eficientă. Cine vrea găsește vinul nostru”, a declarat Anatolie Sîrbu, proprietarul Asconi.  

Crama Asconi este prezentă în România cu gama Sol Negru, Ice Wine și Rezerva. Strategia Wine Art Office pentru România este creșterea brandului Sol Negru pentru industria HoReCa, iar pe termen mediu și lung Wine Art Office are în plan crearea unei etichete personalizate pentru lanțurile de retail. în ceea ce privește prezența în segmentul HoReCa, vinurile Asconi se găsesc deja în restaurante de top din București și nu numai, în principal în restaurantele cu bucătărie urbană, fiind targetați clienții tineri, deschiși să încerce vinuri noi.

“Ne ajută faptul că Asconi are și vinuri fresh, proaspete, care pot fi puse în wine baruri și în restaurante cu un meniu mai restrâns și mai simplu, dar au și vinuri complexe pe care le putem pune în restaurante cu gastronomie mai dezvoltată. Am pornit cu restaurantele cu bucătărie urbană, unde e mai ușor de intrat și tinerii sunt mai deschiși să cunoască vinurile noi. Strategia pe care noi am gândit-o a fost mai mult axată pe clienții tineri, deschiși, care au auzit de Vinul Moldovei. în momentul de față, avem aproximativ 10 etichete și vrem să ajungem în segmentul mediu în meniuri, cu prețuri sub 100 lei. în oferta de distribuție vinurile de la Sol Negru pornesc de la 28 lei fără TVA, iar cele din gama premium Rezerva de la 28 până la 35 lei fără TVA prețul de distribuție, ajung în magazine specializate și wine bar-uri undeva la 45-55 lei, iar în restaurante încercăm să le ținem sub 100 lei, acest prag psihologic pentru consumul de vin pe zona aceasta urbană, pe restaurante medii. Am făcut foarte multe eforturi pentru a vinde vinurile la pahar, pentru că în HoReCa vinurile la pahar sunt mult mai bine asimilate și apreciate și mai ușor de descoperit decât vinul la sticlă. Vrem să mergem în restaurante cu o imagine bună pentru consumul de vin de calitate, ne-a declarat Simona Mardale, consultant strategie și marketing Wine Art Office.

vinurisolnegru

Potrivit Simonei Mardale, obiectivul pe segmentul HoReCa în perioada următoare este în primul rând creșterea notorietății vinurilor Asconi și crearea cererii.

Dacă ajungem în 50 de restaurante până la sfârșitul anului și vindem undeva la 50.000 de sticle este ok. Așa cum știți, pentru crearea meniurilor în HoReCa, discuțiile încep de obicei în august – septembrie pentru ianuarie – februarie. Noi am venit cu vinurile exact când aceste discuții s-au terminat, așadar am putut să intrăm doar în restaurante noi și în cele care au schimbat mai târziu meniurile. în perioada următoare o să facem foarte multe evenimente de degustare și asociere cu mâncarea, vom participa la conferințe și evenimente mari, chiar dacă nu sunt pe industria noastră, la care participă potențiali clienți pentru noi, oameni cu o comoditate financiară și care au cultura de a descoperi vinuri noi. Ei sunt potențiali clienți care după aceea cer vinul în restaurant. Acum vine perioada de vară și o să participăm la festivaluri, unde consumul e mai mare. O să avem un discount foarte bun pentru târguri, astfel încât clientul final să beneficieze de un preț bun și să-l cumpere. Ne focusăm mai mult pe a crea cererea, pentru că dacă există cerere restaurantele vin către tine.”, adaugă Simona Mardale.

Dacă în urmă cu câțiva ani era destul de provocator să ajungi pe listele de vin ale restaurantelor, Simona Mardale spune că lucrurile s-au schimbat, iar operatorii de restaurante sunt deschiși către vinuri voi.

Operatorii HoReCa au început să fie deschiși la vinuri noi și au înțeles că vinul ridică mâncarea și ridică nota de plată. Problema nu este listarea. Pentru mine, care sunt un om de vânzări de 15 ani, listarea nu mi se pare greu de făcut, important este să facem ca lumea să audă de Asconi și să spună <Domnule, am auzit de Asconi, vreau să văd și eu cum sunt vinurile lor>. Scopul nostru este să creăm brand awareness, să creăm cerere, nu doar să listăm vinurile în meniuri și să rămână acolo. Din punctul meu de vedere, munca nu se termină odată cu listarea, ci abia atunci începe”, sublinază aceasta.

solnegru

Crama Asconi are în proprietate peste 500 ha de vie în rod și, în prezent, o capacitate de producție de aproximativ 13 milioane de sticle anual. Decizia de a aduce vinurile Asconi îi aparține domnului Marin Braga, proprietar Wine Art Office.

Am decis să aduc vinurile Asconi în România pentru că vorbim de un vin de calitate și am dorit ca și consumatorul român să se bucure de acest vin, procesat cu tehnologie de ultimă generație. Există cerere pentru acest tip de vin, deși importăm de foarte puțin timp, pentru că are un foarte bun raport calitate preț. Clienții revin, au devenit deja fideli unui anumit gen de vin„, a declarat Marin Braga, proprietar Wine Art Office.

Vinăria Asconi a fost fondată în 1994 și este o afacere de familie. Fundamentul vinurilor Asconi este bazat pe soiuri clasice franțuzești, ca Chardonnay, Sauvignon-Blanc, Muscat, Cabernet-Sauvignon, Merlot. Dar există plantate și soiuri speciale ca Riesling, Malbec, Pinot Noir și desigur soiurile autohtone regionale Feteasca Albă, Feteasca Neagră, rara Neagră și Saperavi.

Sursă foto: pagina de Facebook Asconi Winery.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302