CEO SZE Services Ltd: “Industria cafenelelor simple nu mai face față cererii”

person Horeca
access_time_filled

lamiacucinadamassimotimisoaraLa Mia Cucina da Massimo, un concept de locație horeca inovator a fost lansat în premieră la Timișoara, în luna decembrie a anului trecut.  La Mia Cuccina da Massimo este un proiect pilot al unei noi rețele globale pe care SZE Services Ltd. dorește să-l dezvolte în următorii ani. Despre filosofia acestui nou concept, alegerea Timișoarei pentru lansare, dar și despre planurile de extindere, ne-a povestit Csaba Salamon, CEO Segafredo Zanetti Espresso Services Ltd.

Cum și când a luat naștere conceptul La Mia Cucina da Massimo?

Conceptul La Mia Cucina da Massimo a fost dezvoltat și realizat de Segafredo Zanetti Espresso Services Ltd. (SZE Services Ltd.), o companie creată în sistem joint venture de Massimo Zanetti Beverage Group (MZB Group), o structură implicată în toate ramurile industriei de cafea și ceai, respectiv Bibas Group, un grup de firme brașovean cu peste 15 ani de activitate în domeniul de profil și cu o viziune de 360° asupra industriei ospitalității.

Ideea conceptului La Mia Cucina da Massimo a luat naștere în urmă cu doi ani, când a devenit clar pentru noi că industria cafenelelor simple nu mai face față cererii de pe piață și este necesară combinarea în cadrul unui singur local a competențelor perfecționate de-a lungul timpului de către noi: la mia cucina, bucătăria italiană autentică, la caffetteria, barul tipic italian și dolci e gelati, înghețata artizanală și deserturile specific italienești.

Abordarea proiectului de către SZE Services Ltd. este și el la rândul său inovator. în prima fază, am definit profilul locației, pentru ca acesta să corespundă nevoilor formulate, după care am trecut la faza de proiectare și implementare. Arhitectura și designul localului au fost concepute în colaborare cu arhitecți și experți internaționali ai industriei horeca, într-un stil modern, cu lemne fine și o atmosferă caldă. în interiorul locației puteți găsi elemente de design interior italian, lucrate manual. Zona de bar și bucătărie este deschisă.

Activitatea companiei SZE Services Ltd. însă nu se oprește aici: au loc în mod continuu traininguri ale angajaților, implementări și dezvoltări de produse noi, servicii de marketing. Compania oferă suport și în derularea de zi cu zi a activității localului. Furnizează materiile prime de cea mai bună calitate provenite din regiunea Emilia Romagna, direct de la producători (cum ar fi Parmigiano-Reggiano, prosciutto di Parma, salumi di Modena sau Aceto Balsamico tradizionale di Modena, pastele Doremilia, băuturile bio carbogazoase).

Credem că doar printr-o astfel de viziune de ansamblu asupra localului poți crea un model viabil, în care totul este la locul lui, nu se risipesc resurse, iar toată activitatea este subordonată dorinței ca oaspeții să primească servicii la cel mai înalt nivel posibil.

De ce ați ales Timișoara pentru lansarea acestui concept și ce ne puteți spune despre noul restaurant?

Am lucrat doi ani să proiectăm prima unitate La Mia Cucina da Massimo, iar alegerea Timișoarei, un oraș occidental deschis, a fost o decizie strategică. Suntem foarte recunoscători partenerului nostru local, Ovidiu Samoilă care a crezut din prima clipă în viabilitatea acestui concept unic în lume, astfel, caracterul modern, dar totuși familiar al locației aduce ceva complet nou în peisajul restaurantelor timișorene. Totodată, localul se integrează perfect în Piața Victoriei, unde oameni din toate generațiile și culturile vin să se întâlnească.

lamiacucinatimisoara1

în ce constă meniul restaurantului?

Toate rețetele din meniul de la mia cucina, la caffetteria și dolci e gelati de La Mia Cucina da Massimo au fost elaborate de către experți ai industriei în cele două centre de competență din Viena și Brașov, centre aparținând Segafredo Zanetti Espresso Services Ltd.

Pe partea de preparate, meniul la mia cucina oferă o varietate generoasă de categorii de specialități – sandwichuri, toasturi, frittata, piadina, insalate, antipasti, paste, pizza -, specialități menite să-i impresioneze și pe cei mai exigenți iubitori ai bucătăriei italiene.

Din categoria specialităților de cafea, dincolo de clasica cultură espresso, bazată pe soluțiile brandului Segafredo Zanetti, La Cucina da Massimo introduce inovații importante, cum ar fi flat white sau cold brewed coffee (băutură de cafea extrasă la rece, în urma unui procedeu cu durata de 8-12 ore). Noutăți absolute ale meniului de băuturi sunt și BIO SOFT DRINKS produse din apa minerală a celor mai vechi izvoare italiene și din sucul stors al fructelor proaspete. în fine, meniul de băuturi propune și o selecție exclusivă de vinuri italienești DOC și DOCG din zonele: Veneto, Friuli, Liguria, Marche, Piemont și Sicilia.

Competența dolci e gelato nu doar completează profilul conceptului La Mia Cucina da Massimo, ci îi conferă un caracter integral, coerent. înghețata artizanală, compozițiile de cupe care se realizează din ea și deserturile artizanale se prepară zilnic din ingrediente proaspete și materii prime furnizate de liderul mondial în dezvoltarea de produse și idei pentru segmentul înghețatei artizanale, compania italiană MEC3.

Specialitățile prezentate în meniu au la bază ingrediente naturale, lipsite de adaosuri chimicale sau artificiale și sunt caracterizate de continua preocupare pentru inovație și conștiința caracterului sănătos. Majoritatea ingredientelor folosite la pregătirea preparatelor provin din regiunea Emilia Romagna, direct de la producători, ceea ce garantează în mod continuu calitatea acestora.

Care sunt, în opinia dumneavoastră, factorii care duc la succesul unui restaurant pe piață?

în general, oamenii sunt deschiși la o mâncare bună și o experiență culinară unică. Succesul unui restaurant poate fi atins doar prin aspirația de a oferi servicii de cea mai mare calitate clienților și acest lucru poate fi garantat doar printr-un concept puternic, un meniu simplu, dar delicios, și servicii excepționale. Și pentru că rețeta pare simplă, industria HORECA este atractivă pentru mulți investitori, care prin simplul fapt că sunt clienți ai restaurantelor cred că sunt și experți ai domeniului. Realitatea ne arată însă că după patru ani de funcționare doar 30% din restaurante rezistă pe piață pentru că majoritatea nu înțeleg ritmul afacerii.

Fără o experiență considerabilă în domeniu și fără o privire în ansamblu asupra afacerii, de la definirea conceptului, la shopfitting, la trainingul angajaților, la procurarea ingredientelor, la dezvoltarea strategiei de marketing și înțelegerea aspectelor financiare, nu poți percepe dinamica pieței.

Succesul în domeniu nu este niciodată întâmplător ci, pe termen lung, poate fi atins doar prin multă muncă, prin consecvență, prin capacitatea de a pune în aplicare un concept clar. Doar așa poți avea flexibilitatea de a te adapta la condițiile schimbătoare ale pieței.

Ce planuri de extindere a acestui concept aveți pentru anul 2016 și pentru anii următori?

Conceptul actual este un proiect pilot, dar pe termen mediu ne gândim și la alte locații din Europa Centrală și de Est, totodată avem investitori interesați și din Asia, o piață cu un potențial imens. Deocamdată ne concentrăm asupra îmbunătățirii serviciilor oferite, pentru a crește încasările acestui prim local, cu cel puțin 20% în următorul an.

Interviu realizat de Diana SBâRCEA

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302