Consumatorii europeni preferă ambalajele din sticlă
Un studiu realizat la nivel European de compania de cerectare independent InSites artă faptul că sticla este materialul preferat de trei sferturi din consumatorii europeni pentru ambalarea produselor alimentare și a băuturilor.
Consumatorii sunt dispuși să plătească extra pentru recipientele din sticlă, în special pentru lapte, iaurt, sucuri și vinuri. Cele trei argumente principale în opțiunile consumatorilor au fost:
1.   Ambalajele din sticlă păstrează gustul nealterat al conținutului
2.   Sticla este considerată sănătoasă și sigură
3.   Și este reciclabilă
Rezultatele studiului sunt în conformitate cu trendurile stabilite de consumatori privind dorința acestora de a avea un trai sănătos și un stil de viață ecologic. Recentele măsuri, precum creșterea volumului de sticlă reciclată și recomandarea Comisiei Europene pentru părinți de a utiliza sticla pentru recipientele din care mănâncă copii, considerate cele mai sănătoase de pe piață, au consolidat conștinetizarea unei vieți sănătoase, consumul responsbil și eficientizarea resurselor din Europa.
Studiul InSites a fost realizat pe un eșantion de 9.000 de consumatori din 17 state din Europa cu scopul de a descoperii percepția acestora despre ambalajele produselor alimentare. Pe lângă confirmarea faptului că sticla este preferată de 74% din consumatorii europeni, studiul a mai identificat și cele trei argumente. „Datorită celor trei caracteristici – păstrarea gustului nealterat, beneficiile pentru sănătate și raționamentul ecologic – sticla este ambalajul perfect pentru produsele natural”, a spus Stefan Jaenecke, membru al consiliului director al FEVE (The Europen Container Glass Federation). „Preferințele pentru sticlă sunt mai ridicate în ceea ce privește băuturile alcoolice, dar și pentru apă, sucuri, băuturi răcoritoare și produse lactate. Majoritatea consumatorilor europeni care consumă iaurturi preferă să cumpere acet produs ambalat în reciepiente din sticlă. Nici un alt ambalaj pentru acest produs nu înregistrează un nivel atât de ridicat de preferință. În Europa, există exemple de băuturi răcoritoare, sănătoase, trendy și organice care optează pentru ambalajele din sticlă”.
65% din consumatorii europeni aleg sticla pentru că păstrează gustul alimentelor. Acesta este principalul motiv pentru care producătorii de vin utilizează ambalajele din sticlă. 79% din consumatorii intervievați au spus că aleg băuturile ambalate în sticlă pentru ocaziile speciale.
Preocupările legate de mediu au determinat respondenții să perceapă ambalajele din sticlă ca alegerea optimă. Aproape jumătate din europeni au clasificat sticla produsul ecologic numărul unu. 80% din respondeți au știut că sticla este reciclabilă, poate fi modelată în forme diferite și nu-și pierde calitățile. Majoritatea consumatorilor intervievați au spus că-și reciclează ambalajele din sticlă.
Sursa: FoodBev.com