Diferența dintre „italian sounding” și adevăratul “Made in Italy”

person Horeca
access_time_filled

produsealimentareitalieneA doua ediție a evenimentului „Italian Wine and Food Day” a avut loc joi, 28 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden București, începând cu ora 10:00, fiind organizată de către ICE – Agenția Italiană pentru Comerț Exterior București și Camera de Comerț Italiană pentru România, sub patronajul Ambasadei Italiei la București.

Peste 150 de participanți, importatori, distribuitori, buyers din marile rețele de retail, Ho.Re.Ca., Food & Bar și magazine de specialitate s-au bucurat de cele mai bune produse italiene alimentare și vinicole, având posibilitatea de a simți diferența între italian sounding, falsul Made in Italy, și gustul inimitabil al produselor alimentare și al vinurilor produse în Italia.

Inițiativa, care face parte din Festivalul Italian 2015 (festivalitalian.ro), a cuprins Seminarul „Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România”, organizat de către Camera de Comerț Italiană pentru România, premierea restaurantelor certificate cu marca „Ospitalità Italiana”, fiind urmate de o „mini-expoziție” destinată operatorilor de profil, cu o degustare de produse italiene „autentice” și de întâlniri între producători și potențialii clienți, organizate de către ICE .

Seminarul CCIpR, intitulat „Protejarea produselor agroalimentare Made in Italy în România” a adus în atenția publicului tema protejării adevăratelor produse italiene, iar biroul de avocatură Tonucci & Partners a prezentat instrumentele juridice disponibile pentru protejarea produselor agroalimentare.

Sesiunea succesivă s-a deschis cu prezentarea celor optsprezece societăți italiene invitate de către ICE Agenția – reprezentante ale mai multor regiuni din Italia ” și a continuat cu o degustare de vinuri și de alte produse alimentare și, nu în ultimul rând, cu întâlniri B2B între companii și operatorii locali.

Produsele expuse de producătorii italieni în cadrul Italian Wine & Food Day, pe lângă vinuri, au acoperit o largă paletă din sectorul Food Service: vinuri spumante, grappe, liquori, ulei de măsline și măsline, produse din carne si legume, dulciuri specifice, cafea și fructe uscate, etc.

vinuriitaliene

Contrafacerea produselor italiene și italian sounding (produse cu un nume italian, dar care provin din alte țări) sunt două fenomene în continuă creștere care consistă în imitarea produselor, vizând buna-credință a consumatorului și inducându-i în eroare în mod conștient.

Cifra de afaceri estimată a imitațiilor de produse Made in Italy este de aproximativ 60 de miliarde de Euro la nivel mondial, din care 22 de miliarde numai în Europa.

În clasamentul țărilor partenere pe anul 2014, România se situează pe locul 21 în lume și pe locul 14 din UE ca țară de destinație a exporturilor agroalimentare italiene. 

Statisticile agroalimentare italiene indică faptul că exporturile au ajuns în anul 2014 la cifra de 30,9 miliarde de Euro (+3 % față de 2013), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului. Asociația Federalimentare estimează pentru 2015 o creștere de 5,5%, asemănătoare cu anii 2012-2013.

Italia este primul exportator de vinuri din lume, cu 20,5 milioane de hectolitri (21% din piața mondială) și al doilea exportator ca valoare (peste 5,1 miliarde de Euro în 2014). Ca valoare și volum al exporturilor, Italia este primul exportator către SUA (1,1 miliarde de Euro și o pondere de 35% din piață)  și Germania (cu puțin sub 1 miliard de Euro și o pondere de 30 % din piață).

Estimările Asociației Enologilor Italieni (Assoenologi) pentru anul 2014 indică o producție de 40 milioane hl de vin (-17% fata de 2013). Cifra de afaceri în sectorul vinului a fost de circa 10-12 miliarde de Euro, din care 5,1 miliarde de Euro din exporturi.

Italia concurează de mai mulți ani cu Franța pentru ocuparea primului loc în lume în ceea ce privește producția de vin, oferind consumatorilor 73 de vinuri DOCG, 332 DOC, 405 DOP și 118 IGT.

Festivalul Italian (13 mai – 23 iunie) organizat de către ICE – Agenția Italiană pentru Comerț Exterior sub patronajul Ambasadei Italiei la București, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură, cuprinde o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: promoții ale produselor alimentare, modă, mobilă, promoții în restaurantele italiene partenere, evenimente culturale și multe altele.

Detaliile despre program sunt disponibile pe website-ul oficial al festivalului: www.festivalitalian.ro.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302