Foodwise lansează platforma FoodCare, pentru a încuraja respectul față de alimente
Foodwise Marketing, hubul de creativitate și continut pentru industria food&beverages din cadrul grupului de comunicare HELLO, anunță lansarea FoodCare, platforma de implicare socială pentru încurajarea respectului față de resursele alimentare și a comportamentelor responsabile în această industrie.
“Ne aflăm, în 2017, într-un moment în care accesul la resurse alimentare este tot mai democratizat în unele țări ale lumii, în continuare restrictiv în altele – dar pe agenda publică a tuturor acestora și a fiecăruia dintre noi, conștienți de valoarea resurselor pe care le consumăm. Cifrele nu ne încurajează, nici la nivel global, nici în România, să ignorăm acest subiect, ci să ne apropiem de el cât mai mult, cu responsabilitate și comportamente în consecință. FoodCare este un spațiu de exprimare, de susținere, de activare și suport pentru o abordare holistică și responsabila a resurselor alimentare”, menționează Marilena Istrătescu, Managing Partner Foodwise și co-fondator al grupului de comunicare HELLO.
Proiectul FoodCare vine după 2 ani de la poziționarea pe zona de food intelligence a grupului de comunicare HELLO, activ pe piață din 2010, după interacțiuni semnificative și consistente cu consumatorii pe zona de engagement și brand ambassadors și peste 1.000 de proiecte derulate la nivel național.
“Considerăm că avem experiența, maturitatea și energia să inițiem o campanie care să contribuie la mai buna gestionare a resurselor, la promovarea eticii și la creșterea respectului față de hrană, pus în comportamente exersate în fiecare zi, în rol de consumatori – așa cum cum suntem fiecare dintre noi. Prin intermediul FoodCare, ne dorim să promovăm modele de bună practică și să încurajăm crearea unora noi si le vom susține cu soluții concrete, creative și simplu de pus în practică”, spune Cristina Diaconescu-Pîrlitu, Creative Partner Foodwise.
Odată cu începutul verii, prin intermediul platformei FoodCare vor fi derulate mai multe campanii de conștientizare, educare și suport, prima dintre acestea fiind “It’s ok to take away”, o campanie de reducere a risipei alimentare în HORECA.
Campania se adresează profesioniștilor și organizațiilor din HORECA, pe care echipa FoodCare îi susține cu soluții practice pentru a încuraja consumatorii să ia la pachet comanda consumată doar parțial în locație.
în acest sens, FoodCare a dezvoltat o serie de ambalaje care pot fi amplasate în restaurante, cafenele și bistro-uri – cu triplă utilizare: ca table tent, ca ambalaj sau supra-ambalaj pentru mâncarea luată la pachet, respectiv ca formă de conștientizare și recunoaștere publică a comportamentului responsabil al consumatorului, care, prin demersul său, își manifestă respectul față de hrană și contribuie la reducerea risipei.
Materialele sunt disponibile în format electronic pe www.foodcare.ro și pot fi descărcate de către toate locațiile dornice să le utilizeze.
în a doua etapă a campaniei “It’s ok to take away”, FoodCare va pune la dispoziția jucătorilor din HORECA un ghid de training pentru personalul care interacționează direct cu consumatorii (chelneri, ospătari), astfel încât aceștia să poată beneficia de instruirea necesară pentru a încuraja consumatorii să ia la pachet mâncarea neconsumată în locație.
Despre FoodCare
FoodCare este o formă de contribuție socială inițiată de către grupul de comunicare HELLO, pentru a susține comportamentele responsabile și respectul față de resursele alimentare în industria food&beverages.
Cei care se alătură demersului FoodCare își exprimă respectul pentru hrană încurajând trei comportamente-cheie de consum:
- De a nu irosi mâncarea.
- De a promova hrana sustenabilă.
- De a avea un rol activ în protejarea mediului ce reprezintă sursa hranei, atât din punct de vedere social, cât și ecologic.
Platforma reuneste campanii derulate online și offline și este deschisă jucatorilor din industria HORECA, companiilor, organizațiilor și profesioniștilor activi în domeniul food&beverages – în rol de formatori de opinie și contributori la educarea consumatorilor – dar și publicului larg și altor parteneri sociali preocupați de subiect.
Aceștia sunt invitați să își exprime propriul manifest pro-food și să participe în mod activ la susținerea mesajului de grijă și respect față de resursele alimentare.
Detalii despre platforma sunt disponibile la www.foodcare.ro, iar echipa poate fi contactată la adresa voice@foodcare.ro