Forumul Vinul.Ro relevă noi soluții pentru stimularea vânzărilor de vin
Atât programul celei de-a doua ediții a Forumului Vinul.Ro, cât și specialiștii invitați să susțină conferințe despre vânzarea și promovarea vinului recomandă acest eveniment drept cea mai importantă manifestare de profil organizată în România.
Anul acesta, în perioada 12-14 aprilie 2013, la hotelul Marshal Garden din București, profesioniștii de vârf din HoReCa și retail vor putea lua contact direct cu specialiștii din industria vinului (producție, marketing, distribuție, echipamente etc.), cât și cu bloggerii și jurnaliștii de specialitate.
Interesul înregistrat la prima ediție a impus o creștere a agendei pentru cea de-a doua: dacă în toamna lui 2012 lucrările forumului au durat o zi, acum programul cuprinde o zi de jurizări și două zile de prezentări și dezbateri, o expoziție de vinuri, precum și o seară de gală în care vor fi anunțate premiile Concursului, toate organizate la Hotelul Marshal Garden.
Forumul Vinul.Ro își propune nu doar să găzduiască dezbateri, ci să ofere soluții concrete, aplicate deja în industria naționala și internațională. Astfel, pe afișul evenimentului vor figura specialiști de talie internațională, producători de succes din România și din străinătate, consultanți, manageri și proprietari de restaurante de top, precum și distribuitori și importatori de vinuri sau reprezentanți ai pieței de retail. Acestia vor prezenta concepte și tactici tradiționale sau de gherila pentru creșterea notorietății, care au fost aplicate în diferite locații, cu rezultate măsurabile în vânzări.
Programul Forumului Vinul.Ro 2013: Â
Sâmbătă, 13 aprilie
10:00-10:30 Deschiderea Forumului – Vinul.Ro
10:30-10:45 Rareș Marinescu, specialist marketing – Descrierea conceptului Speed Wine Networking
10:45-11:15Â Mihai Drăghici, Project Manager, Shopper Marketing Department, G2 Romania – „Povestea cumpărătorului transformată într-o experiență de branding, eficiență și rezultate, timp și vizibilitate în magazin”
11:15-11:30 Marian Timofti, președinte al Organizației Somelierilor din România – „Cine sunt somelierii”
11:30-12:00 Cătălin Mahu, proprietar al lanțului de restaurante La Mama – Cafepedia – „Vânzarea vinului la pahar în restaurante. Creșterea vânzărilor de vin”
12:00-12:30Â PAUZA CAFEA
12:30-13:00 Carmen Savu, Director General ParmaFood – „Probleme și oportunități în distribuție”
13:00-13:30 Mario Reichle, Managing Director IPPU Packaging – „Despre cât de mult influențeaza o etichetă perceperea și alegerea unui brand”
13:30-14:00 Alfred Binder și YG Design Argentina, specialist în marketing și vânzări – „Eticheta de vin. De la concept la realizare”. Studiu de caz familia Hetei
14:00-15:00 Michel Blanc, președintele Asociației Producătorilor din Chateauneuf du Pape – „Edificarea unei legende ” Chateauneuf du Pape”; însoțită de degustare.
15:00-15:30 Cristiana Irinel Stoica – proprietar al Cramei Avincis din Drăgășani ” „Afaceri mici, posibilități mari. Cum se înving dificultățile”
19:00 Dineul de gala: Decernarea premiilor pentru vinurile câștigătoare la concursul „Vinurile Primăverii” și lansarea campaniei „Primăvara în Rose” Â
Duminică, 14 aprilie
10:00-10:30 Rodica Ana Capatana, ex-Director General Crama Oprișor – „Vinul potrivit la locul potrivit”
10:30-11:00 Liviu Grigorică, enolog – „Piața vinului: mândrie și prejudecată”
11:00-12:00 Nicolai Tand, proprietar restaurant La Cantine de Nicolai – „Cum asociem gastronomia cu vinul în La Cantine? Ce așteptări avem de la producători? Cum compunem lista de vinuri?”
12:00-12:30 PAUZA CAFEA
12:30-13:00 Cristi Pitulice, consultant în turism -Â „Enoturismul în România. Proiectul Drumul Viilor”
13:00-13:20 Cătălin Păduraru – „Wine writter. Scriitorul de vin. Cine, ce, de ce…cum?”
13:20-13:50 Cosmin Grozea și Nicușor Cazan, bloggeri de vin ” „Cine sunt bloggerii de vin și ce vor ei”
13:50-14:10 Nelu Turcu, proprietar Nelsand – „Problemele importatorului român de vin”
14:10-15:00 Elisa Lucchese, reprezentant Virna Barolo și Bredasole Franciacorta – prezentare și degustare
15:00-15:45 Gianni La Marca, proprietar La Marca, Cantine di Tufo – prezentare și degustare
HoReCa.
Concomitent cu Forumul Vinul.Ro va avea loc și o manifestare mai specială, de interes atât pentru profesioniști, cât și pentru publicul larg, care va fi organizată de partenerul evenimentului, IPPU Packaging. „Deoarece orice etichetă are în spate o poveste, IPPU Packaging va aduce într-o expoziție inedită povestea unei etichete. La IPPU se tipăresc povești. Prezentă la „Forumul Vinul.Ro”, tipografia IPPU va vorbi despre cât de mult influențează o etichetă perceperea și alegerea unui brand”, au anunțat reprezentanții companiei.
Forumul Vinul.Ro va găzdui pe lângă conferințele dedicate vânzărilor de vinuri și o secțiune specială de Wine Speed Networking. Această componentă a Forumului, organizată de partenerii evenimentului de la Wine Syndicate, a fost gândită ca o oportunitate de socializare profesională și negociere directă între producătorii de vinuri și ceilalți actori din piața vinului și industriile conexe.
În cadrul Wine Speed Networking vor fi programate întâlniri profesioniste rapide între producători și importatori de vinuri, pe de o parte, și furnizori de servicii și accesorii, achizitori de vin, reprezentanți ai lanțurilor de retail și ai restaurantelor, distribuitori de vinuri și specialiști în marketing. Accesul profesioniștilor în spațiul dedicat evenimentului Wine Speed Networking se face numai pe bază de bilet, costul acestuia fiind de 150 de euro de echipă (formată din 2 persoane).
Pentru a facilita atât socializarea participanților, cât și instruirea pe cale informală, va fi amenajată și o expoziție de vinuri, cu un spațiu special destinat discuțiilor.
Biletul de participare la toate acțiunile Forumului (cele două zile de conferință și dineul de gală de sâmbătă, 13 aprilie) costă 150 euro/persoană.
Cei interesați pot primi detalii despre condițiile de participare sau plata taxelor trimițând un e-mail la poliana@vinul.ro.