Heineken România – creștere a cifrei de afaceri cu 11,5%
Heineken România a înregistrat rezultate pozitive în 2011: cifra de afaceri netă a crescut cu 11,5% în 2011 față de 2010, ajungând la 1.042 milioane de lei, în timp ce volumul vândut de companie a înregistrat o creștere de 7,5% în 2011 față de 2010. Andrew Quayle, Chief Financial Officer Heineken România a declarat: „Heineken are o strategie globală consistentă, pe termen lung, care a fost adoptată și în România și care ne-a permis să ne imbunătățim rezultatele în 2011 față de 2010. Performanța noastră din anul 2011 are la bază programe eficiente de marketing, activări realizate pe fiecare marcă în parte, investiții constante în inovație, o colaborare strânsă cu clienții noștri și, în particular, cu distribuitorii, menținând totodată aceeași calitate a berilor noastre. Toate acestea au loc anticipând în permanență nevoile și preferințele consumatorilor noștri – aflați într-o continuă căutare de experiențe noi – și sunt guvernate de programe eficiente de management al costurilor.”
Evoluția Heineken pe piața berii din România, în 2011
Dintre mărcile aflate în portofoliul companiei, marca Bucegi a înregistrat cea mai mare creștere, depășind 2 milioane hectolitri ca volum vândut în 2011. Și Ciuc Premium a înregistrat performanțe semnificative comparativ cu 2010, înregistrând o creștere procentuală de două cifre a volumului vândut.
Marca Heineken®, disponibilă în aproape toate țările de pe glob, a continuat să înregistreze o creștere mai mare decât cea a segmentului premium internațional și a pieței globale de bere și a vândut 27,4 milioane hectolitri în toată lumea, în 2011. În România, marca Heineken® a înregistrat o creștere procentuală a volumului vândut de o cifră („single digit”).
Ca parte a obiectivului Companiei de a satisface cele mai diverse cerințe ale consumatorilor și clienților săi, în 2011 Heineken și-a diversificat portofoliul cu 7 mărci noi pe care a început să le importe si să le vândă pe piața din România: Desperados, Amstel, Birra Moretti, Krusovice, Foster’s, Strongbow și Sol. Un alt obiectiv global al Heineken este de a își dubla rata de inovație până în anul 2020. În 2011, un ingredient care a contribuit la realizarea acestui obiectiv a fost introducerea cu succes a unei noi beri fără alcool, pe segmentul mainstream, anume berea Golden Brau Fără Alcool.
„Brewing a Better Future”
În 2011, Heineken România a înregistrat progrese în toate ariile Agendei de Sustenabilitate „Brewing a Better Future” – agendă care descrie strategia Companiei de a deveni cel mai „verde” producător de bere din lume. Heineken România va publica o analiză detaliată a rezultatelor Agendei de Sustenabilitate pentru anul 2011 odată cu publicarea Raportului de Sustenabilitate, care urmează să fie lansat în scurt timp.
Sustenabilitatea este adânc înrădăcinată în ADN-ul companiei, o a patra valoare – cea a Respectului pentru Planetă – fiind de curând adăugată celorlalte 3 valori ale Companiei (Bucurie, Pasiune pentru calitate și Respect pentru oameni). Odată cu adăugarea acestei noi valori, Compania și-a reafirmat angajamentul de a deveni cel mai „verde” producător de bere din lume.
Perspective pentru anul 2012
Heineken a început anul schimbându-și identitatea vizuală pentru a reflecta evoluția și succesul Companiei la nivel global și local.
„Angajamentul nostru de a oferi produse de calitate, bucuria sinceră cu care ne derulăm activitatea și nivelul ridicat de dedicare din partea angajaților noștri ne-au ajutat să facem parte din industria globală de bere de peste 145 de ani, iar în România suntem prezenți de la finalul anilor ’90. Valorile noastre – Bucuria, Respectul pentru Oameni, Pasiunea pentru Calitate și Respectul pentru Planetă sunt adânc înrădăcinate în ADN-ul Companiei noastre. Suntem mândri sa fim nimente muzicale de anul trecut, în cadrul platformei „Ciuc Music. Live Music”. Acestea sunt producătorul de bere cu prima și singura marcă globală de bere, să fim prezenți în 179 de țări și să avem peste 70.000 de angajați la nivel mondial. Strategia noastră locală pentru anul 2012 va fi similară cu cea din anii trecuți și va reflecta strategia globală. Vom continua să investim în angajații noștri și în mărcile noastre, vom continua să producem bere de calitate, care să îi încânte pe consumatorii și pe clienții noștri. Trecutul Companiei ne-a arătat că, procedând astfel, avem toate șansele să obținem rezultatele pe care ni le propunem.” a declarat Andrew Quayle, Chief Financial Officer of Heineken România.