Hochland după 85 de ani
Grupul german Hochland, prezent în toate segmentele principale din piața brânzeturilor, împlinește luna aceasta 85 de ani de activitate. Hochland este o afacere de familie ajunsă astăzi la a patra generație, al cărei renume oferă garanția unei expertize de top în domeniul în care activează. Povestea Hochland a început în 1927, când au fost puse bazele companiei și a fost creat primul produs din istoria sa: un calup de 2 kilograme de brânză topită Emmentaler. Se întâmpla la fabrica de brânzeturi Hochland din Goßholz, în regiunea Bavaria ” o zonă situată în sudul Germaniei, la granița cu Austria și Elveția.Â
Astăzi, pe plan internațional, Hochland a ajuns unul dintre cei mai puternici producători de brânzeturi, reușind să vândă sute de sortimente în peste 50 de țări de pe cinci continente. Compania numără 12 unități de producție în 8 țări, precum Germania, Franța, Spania, Polonia, România, Rusia, Ucraina, Iran, și un număr de peste 4.300 de angajați.
Â
Câteva dintre cele mai importante momente de-a lungul celor 85 de ani din istoria Hochland:
• 1927: Georg Summer și Robert Reich au înființat fabrica de brânzeturi Hochland din Goßholz. Inițial, producția nu era foarte mare, oscila între 500 și 1.000 kg zilnic.
• 1931: Fabrica Hochland s-a mutat la Heimenkirch, acolo unde Hochland produce și astăzi, într-o fabrică modernă.
• 1968: Hochland a făcut primul pas în afara granițelor Germaniei, prin intrarea pe piata franceză. Au urmat pe rând Spania, Polonia, România, Rusia, Ucraina și Iran. Â
• 1998: A fost înființată Hochland România, odată cu achiziția și modernizarea unității de producție de la Sighișoara.
• 1999: Extinderea în România a continuat prin preluarea unității de producție Sovata.
• 2010: Hochland a făcut un nou pas important în dezvoltarea sa, transformându-se din Hochland AG (societate pe acțiuni) într-o companie nouă, denumită Hochland SE (societate europeană).
În prezent, Hochland SE are vânzări anuale de 270.000 de tone de brânzeturi. Gama de produse Hochland diferă de la țară la țară, în funcție de diferitele comportamente de consum și preferințe ale consumatorilor locali. În 2011, grupul Hochland a raportat o cifră de afaceri de peste 1,2 miliarde de euro.
În România, Hochland este lider al pieței brânzeturilor. Filiala locală a fost deschisă în anul 1998, iar în prezent numără 350 de angajați. Portofoliul Hochland România include o gamă largă de sortimente, de la brânză topită la cașcaval, cedar, creme de brânză, telemea de vacă, de capră și de oaie, brânzeturi cu mucegai, brânzeturi rase sau sortimente tradiționale românești, cum ar fi brânza de burduf.