Liliac intenționează să vândă peste 100.000 sticle de vin în HoReCa, în 2015
Producătorul vinurilor premium Liliac intenționează să vândă anul acesta între 100.000 – 120.000 sticle de vin Liliac în segmentul HoReCa din România, aproape dublu față de anul trecut, când a vândut 65.000 sticle Liliac în acest segment, ne-a declarat astăzi Victor Ciupercă, CEO amb Holding Romania, în cadrul unei conferințe de presă.
Compania Amb Wine, parte din concernul austriac amb Holding, produce și comercializează în România brandurile de vinuri Liliac, Young Liliac și Crepuscul.
„Din turnover-ul (cifra de afaceri, n.r.) de pe 2014, HoReCa a reprezentat peste 80%. În 2013 HoReCa a reprezentat 95%, pentru că nu am avut vinuri de retail, foarte puține, abia ulterior s-a lansat Crepuscul. Odată cu lansarea brandului Crepuscul în 2014 au început să capete pondere și canalele de vânzare modern trade – Mega Image și Metro în principiu. În 2015, din cele 100.000 de sticle de Crepuscul, care înseamnă circa 30% din producția noastră, intenționăm să vindem cam jumătate în retail. Asta înseamnă că ne menținem undeva între 15 și 20% din vânzări în zona de retail și circa 80% în zona HoReCa„, ne-a declarat Victor Ciupercă.
București și Cluj sunt piețele interne principale pentru amb Wine, dar compania intenționează anul acesta să își consolideze prezența și pe piețe noi, precum Timișora, Constanța sau Valea Prahovei. „În 2015 o să avem o reprezentare mult mai bună în Timișoara, Constanța și în zonele turistice de pe Valea Prahovei, unde până acum, datorită cantităților reduse, a fost greu să mergem, deoarece distribuitorii ne cereau cantități mai mari. Suntem deja consolidați în zona centrală a Transilvaniei – Cluj, Târgu Mureș, Bistrița – precum și în București„, ne-a declarat Victor Ciupercă.
Cu o experiență de 20 de ani în industria HoReCa, Simona Mardale, noul Marketing&Sales Manager al companiei amb Wine, ne-a declarat totodată că există o schimbare pozitivă în rândul patronilor din HoReCa în ceea ce privește disponibilitatea acestora de a introduce produse de calitate în meniuri, dar că mai este loc de îmbunătățire în această direcție. La capitolul „provocări” întâmpinate în segmentul HoReCa, Simona Mardale ne-a menționat teama operatorilor horeca de a introduce vinuri noi în meniu, perceperea unei „motivări financiare” de a introduce vinul în meniu și cunoștințele celor care prezintă/vând efectiv vinul în restaurante.
„Eu am o experiență de 20 de ani în industria horeca, înainte de vinuri mă ocupam de distribuția de pește și fructe de mare și întotdeauna listarea de produse în horeca, fie că e vorba de vin sau de orice alt produs, este destul de dificilă, pentru că te lupți odată cu preconcepțiile celor care decid și care sunt fani ai unor produse; la vinuri, vorbim de vinurile tradiționale pe care consumatorul le cunoaște de ani de zile, și atunci operatorilor HoReCa le este teamă să listeze noi vinuri, ca atare pentru noi e greu să introducem un vin nou pe piață. O dată vorbim de această ,,deschidere” a persoanei de decizie în a avea vinuri noi în meniuri. O altă provocare ține de această modă de a percepe o motivare financiară pentru a introduce vinurile în meniu; în continuare sunt locații care au această politică care este de fapt una neloială.
Și după aceea apare desigur, cea mai importantă provocare, care ține de persoana care vinde efectiv vinul, de educația sau cunoștințele pe care le au ospătarii, barmanii, cei care de fapt ar trebui să descrie produsul, să-l propună la masă, să facă asocierea cu mâncarea, în așa fel încât clientul să beneficieze de o experiență deosebită. Aceste asocieri corecte între mâncăruri și vinuri sunt foarte importante, mai ales când vorbim de vinuri premium.
Dar oricum lucrurile se schimbă în horeca, dacă privim în urmă, față de acum 20 de ani în ultimii 3-4 ani este din ce în ce mai mare disponibilitatea patronilor de a avea produse de calitate în meniuri„, ne-a declarat Simona Mardale.
Acesta ne-a declarat că în 2015 compania va organiza o serie de acțiuni/evenimente speciale (precum degustări) menite să aducă vinurile Liliac cât mai aproape de consumatorul final și astfel să stimuleze cererea în segmentul HoReCa.
amb Wine Company a raportat venituri de 3 mil lei în 2014, în creștere cu 70% față de 2013, și finalizarea investiției în tehnologie și infrastructură la Crama Liliac Transilvania.
Compania a anunțat o creștere de 70% a cifrei de afaceri în 2014 față de anul precedent, precum și finalizarea procesului de dezvoltare a Cramei Liliac din comuna Batoș (județul Mureș), în urma unei investiții totale de aprox. 7 mil euro, inclusiv cheltuieli operaționale.
amb Wine deține 52,8 ha plantate cu struguri de soiuri nobile în regiunea Batoș (Mureș) și Vermeș-Lechința (Bistrița-Năsăud) și are o capacitate de producție de 260.000 l, utilizând cele mai moderne tehnologii de vinificare, inclusiv metoda schilfwein, o premieră în România.
Odată cu finalizarea procesului de dezvoltare a facilităților de producție, amb Wine își consolidează poziția pe piața vinurilor premium, având ca obiectiv o cifră de afaceri de 4 mil. lei în 2015.
„2014 a fost un an bun pentru noi. Suntem încântați că am încheiat cu succes și ultima etapă de dezvoltare a Cramei Liliac, ceea ce marchează momentul de maturitate a proiectului Liliac Transilvania. Începând cu 2015 intrăm într-o nouă etapă, de consolidare a poziției construite în cei 5 ani de activitate pe piața vinurilor premium. Preconizăm o creștere de 30% anul acesta, mizând pe actuala capacitate de producție, pe extinderea parteneriatelor cu distribuitorii la nivel național și, desigur, pe performanțele în creștere continuă pe fiecare brand din portofoliu, atât în retail cât și în segmentul Horeca” declară Victor Ciupercă, CEO amb Holding România.
Compania exportă vinuri în Austria, Germania și Polonia. „Piețele noastre de export deocamdată sunt Austria, Germania, Polonia, unde încercăm să ne consolidăm. Nu avem încă mari cantități, fiind o cramă premium costurile sunt mai mari, iar piețele de export așteaptă vin ieftin. În acele zone noi nu putem să mergem. Èšările care înțeleg calitatea sunt piețele unde noi ne putem manifesta. În Austria, noi fiind o companie româno-austriacă, am crescut o oarecare reputație, am investit în promovare și reușim să exportăm între 5 și 7% doar în Austria, ceea ce e un câștig; nu știu dacă vreo cramă din România exportă atât de mult în Austria. Pe de altă parte, Germania și Polonia fiind în zonă, ne-a fost destul de ușor prin diverse târguri și evenimente la care am participat, să accesăm clienți pe aceste piețe și ne dorim să creștem”, ne-a declarat Victor Ciupercă.