Piața ingredientelor coreene se dezvoltă. Restaurantele, principalii clienți

person Horeca
access_time_filled

 Piața ingredientelor coreene a cunoscut în ultimii ani o dezvoltare spectaculoasă datorită faptului că în România au apărut magazine online specializate în comercializarea produselor asiatice, restaurante care au introdus în meniurile lor preparate din Asia, dar și supermarketuri care au amenajat rafturi speciale. Astfel, românii pasionați de bucătărie au început să gătească în stil coreean sau să introducă anumite ingrediente în preparatele lor obișnuite.

în 2015, în România, bucătăria coreeană este poate cel mai interesant new entry ca și bucătărie asiatică, fiind până acum mai puțin cunoscută. Vânzările în 2015 au crescut cu cca 40% față de 2014, însă ca și volum este poate pe ultimul loc dintre bucătăriile Asiei”, spun cei de la Koreean Food, într-un comunicat.

Totuși, piața ingredientelor asiatice se află încă la început. Majoritatea clienților sunt restaurantele asiatice din București și din provincie. Ca și mărime, capitala este clar pe primul loc cu o piață estimată între 1,5-2 milioane euro/an, iar restul localităților însumează până în 1 milion euro/an. Din cele aproximativ 3 milioane de euro/an, piața ingredientelor coreene își revendică o sumă modică de 250.000 de mii de euro/an, din care 50.000-60.000 euro reprezintă vânzările în online.

ingredientecoreeneromania

Conform lui Alin Varga, manager la KoreanFood.ro, “Creșterea cererii pentru produse și ingrediente coreene a avut loc în septembrie 2015, atunci când volumul de vânzări s-a dublat față de orice altă perioadă anterioară. Cei mai interesați de această bucătărie gustoasă și colorată, exceptând restaurantele, sunt femeile cu vârsta cuprinsă între 24 – 35 ani, acestea reprezentând peste 70% din clienții de pe piață„.

însă, problema nu se află neapărat la cererea pieței, ci la ofertă. Chiar dacă multe supermarketuri au introdus ingrediente și produse coreene în oferta lor, acestea nu sunt originale, spun cei de la KoreanFood.ro. Majoritatea sunt făcute special pentru acel brand și nu ar fi utilizate de un asiatic în bucătăria proprie datorită gustului care diferă mult de gustul ingredientelor produse în Asia. Astfel că, românii gătesc de multe ori în stil chinezesc sau coreean, dar este mai degrabă un fusion, decât preparat tradițional asiatic.

Cele mai căutate produse coreene sunt supele Ramyun, Algele marine, Sosul de soia si Kimchi. Pentru aceste produse, dar și altele, un român a lăsat o medie de 150 lei/coș de cumpărturi în anul 2015”, a mai adăugat Alin Varga.

KoreanFood.ro este un magazin online specializat în comercializarea ingredientelor și produselor coreene originale. De la lansarea pe piață, în anul 2011, acesta s-a poziționat pe piață ca fiind printre singurele magazine care oferă ingrediente coreene autentice românilor, ajungând să dețină 80% din cota de piață. în cei 4 ani de existență, pentru educarea și dezvoltarea pieței, KoreanFood a contribuit prin prezentarea produselor și descrierea acestora cât mai clară ca mod de utilizare, prin participarea la numeroase evenimente precum ASIA Fest 2015 sau Ziua Culinară Coreeană la Cluj Napoca, prin ateliere de gătit organizate în Cluj Napoca și prin secțiunea de rețete proprii de pe site.

Sursă foto: www.phillymag.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302