Piaţa vinului din România în 2011

person Horeca
access_time_filled

vinuri1Piața reglementată de vin îmbuteliat a scăzut în România în 2011, la circa 350 milioane euro, (vin imbuteliat și vin vrac) comparativ cu perioada 2008-2009, când era estimată la circa 450-500 milioane de euro. Vinurile de soi din segmentele premium și super premium reprezintă 52% în volum și 80% din valoarea totală a pieței de vin îmbuteliat. Scăderea pieței vinului îmbuteliat, ca urmare a contextului economic nefavorabil, a determinat o creștere a segmentului vrac, mai accesibil ca preț. În prezent se constată o creștere semnificativă a prețului vinului îmbuteliat, aceasta datorându-se în principal schimbării condițiilor climaterice la nivel european în ultima perioadă, fapt ce a dus la dublarea costului materiei prime, strugurii, în ultimele trei campanii de recoltare. În acest an, în România, producția de struguri este mai mică cu peste 40 % față de potențialul viticol al țării.

vinuri2
Piața vinului tinde către o maturizare în următorii 4-5 ani, datorită creșterii interesului consumatorilor pentru vinul de calitate, a calității mai bune a vinurilor românești și a fragmentării pieței care a crescut și concurența pe piață. România este pe locul 10 în lume la consumul de vin, după Franța, Italia, Statele Unite, Germania, Spania, China, Marea Britanie, Argentina, Rusia și este urmată de Portugalia și Australia. Datele statistice arată că românii consumă anual 24 litri de vin/cap de locuitor, la jumătate față de țările dezvoltate unde consumul se ridică la 50 litri/locuitor/an. Profilul consumatorului român este segmentat în funcție de tipul de vin consumat, fiind clasificat în categoria consumatorului de vin de masă la PET și a celui de origine controlată. Acesta din urmă are ca nucleu de consumatori bărbații din mediul urban cu venituri medii și peste medie.
vinuri3
În timp ce tendința europeană este de creștere a consumului de vin roșu, sec, în România, consumatorii preferă vinul alb care deține aproximativ 67% din totalul pieței. În ceea ce privește tipul de vin consumat, sunt preferate vinurile demidulci și demiseci care dețin 85% din piața de vin. Explicația stă în faptul că vinul demisec este mai accesibil, din punct de vedere al gustului, unei categorii mai largi de consumatori, în timp ce vinul sec este consumat mai degrabă de către cunoscători, iar cel demidulce și dulce este preferat și de către femei. Se estimează, pentru perioada următoare, creșterea vinurilor demiseci, pe segmentul mediu, și a celor seci pe segmentul super premium. O altă tendință este și creșterea consumului de vin roze.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302