Salonul Naţional de Vinuri al României la bilanţ

person Horeca
access_time_filled

Primul Salon Național de Vinuri al României – Vintest (27-30 octombrie) a reușit să adune la București peste 200 de producători de vin, companii de servicii și accesorii, dar și asociații profesionale de profil, îndeplinindu-și astfel obiectivul pentru care a fost creat: acela de a aduna într-un singur loc reprezentanți ai industriei vinului, de la crame și tehnologie până la turism, în ideea de a stabili punți de comunicare și relații de afaceri care să ridice sectorul vitivinicol.
Potrivit organizatorilor aproximativ 5800 de persoane au trecut pragului Salonului de vinuri, care au apreciat prezența unor producători necunoscuți lor, prezența în Salon a firmelor din industria vinului (vizitatorii putând cunoaște asfel tehnologia de vinificare, precum și alte detalii legate de cultura viei și procesul de producție a vinului), dar și disponibilitatea somelierilor și a experților degustători de a dezvălui publicului secretele artei degustării corecte.

stand1

La finalul primei ediții a Salonului Vintest, directorul Salonului Național de Vinuri al României, Lucia Pîrvu a declarat că promovarea vinului românesc într-un cadru profesionist este o necesitate. „În România nu exista un Salon Național de Vinuri, adică un loc în care vinul să fie prezentat și promovat de la cultivarea viei sau tehnologia vinificației până la arta degustării. După prima ediție Vintest, Salonul pe care-l merită vinurile românești încă nu are consistența pe care ne-o dorim. Noi am făcut primul pas. Ne pregătim de al doilea. stand2Am reușit să creăm cadrul și ambianța prielnice ca oamenii de afaceri din industria vinului și cei interesați de vin să stabilească relații de business și chiar să încheie afaceri. Am fost plăcut impresionați de calitatea vinului și modul de prezentare al micilor producători. Suntem conștienți că nu am reușit să facem tot ce era necesar. Ne-am fi dorit să găsim calea eficientă de a aduce mai mulți reprezentanți din HORECA, dar acest neajuns a devenit unul dintre obiectivele ediției viitoare”.
Lucia Pîrvu crede că unul dintre punctele forte ale Salonului este acela că a atras oficiali ai ambasadelor și delegații străine, care au plecat cu impresii favorabile concretizate în vinul cumpărat și chiar în contactele stabilite. Despre lispurile primei ediții, acestea au rostul „de a ne impulsiona să fim mai buni în ediția viitoare”, spune directorul Salonului.

Printre obiectivele Salonului Național de Vinuri al României menționăm: promovarea micilor producători care nu au vinurile listate în super și hypermaketuri, prezentarea gamelor de vin recent apărute, stabilirea relațiilor de afaceri, prezentarea vinului românesc în fața diplomaților deschiderestrăini în cadrul unei întâlniri care a avut loc pe 20 octombrie, la care au participat 38 de ambasadori consuli și reprezentanți ai ambasadelor din București, care au degustat vinurile de calitate expuse de 17 producatori români.
Alte obiective la fel de importante îndeplinite cu succes la Salonul Național de Vinuri Vintest sunt promovarea vinului ca aliment cu prioritate față de celelalte băuturi alcoolice, educarea populației în privința asortării vinului cu mâncarea, transmiterea de cunoștințe și deprinderi în procesul de recunoaștere a calității vinului dar și promovarea turismului vitivinicol.
Evenimentul s-a desfășurat sub patronajul a două ministere direct interesate de industria vinului: Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului. Ministrul Agriculturii Valeriu Tabără, prezent la deschiderea oficială, a vizitat fiecare stand în parte, a discutat cu expozanții, în timp ce Ministerul Turismului a fost prezent cu un stand de promovare a turismului vitivinicol.
Până la următoarea ediție a Salonului Vintest, organizatorii așteaptă iubitorii vinului la a noua ediție a Salonului Internațional de Vinuri – Vinvest, de la Timișoara, din aprilie 2012.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302