Strauss Coffee cumpără “Amigo” pentru 20 milioane dolari
Strauss Coffee B.V. cumpără „Amigo”, unul din liderii pieței românești de cafea solubilă, pentru 20 millioane USD.
Strauss Coffee B.V. a semnat un acord cu Cia Iguacu de Café Soluvel pentru achiziția mărcii de cafea „Amigo”, vândută în principal în România. Strauss Coffee BV are ca acționari Grupul Strauss (74.9%) și TPG Capital (25.1%).
Marca „Amigo” este binecunoscută pe piața din România încă din 1982, în timp ajungând să fie comercializată și în alte țări din zonă. Amigo a fost evaluată la o cifră netă de afaceri de aproximativ 12.5 millioane USD în 2012, iar cota sa de piață, în volum, este estimată la aproximativ 1,8% din piața de cafea din România. Părțile așteaptă validarea tranzacției de către Consiliul Concurenței.
Strauss Coffee va plăti 20 millione USD pentru achiziția mărcilor, a domeniilor și a drepturilor exclusive de a folosi formula „Amigo” în România și Bulgaria. Astfel, Strauss Coffee va deveni proprietarul unic al brand-ului în aceste țări.
Strauss Coffee este prezent pe piața din România din 1994 și este cunoscut mai ales prin marca „Doncafé” (în 2012, cota de piață, în volum, a fost estimată la aproximatv 22% din piața de cafea).
„Achiziția accentuează și mai tare poziția competitivă a Strauss Coffee pe piața de cafea din România, dar și în alte piețe din Europa Centrală și de Est. Strauss Coffee, prin Strauss România, intenționează să continue să dezvolte marca Amigo în regiune”, a anunțat Tomer Harpaz, manager interimar al Strauss Coffee.
Despre Strauss Coffee
Strauss Coffee este un jucător global pe piața de cafea, cu vânzări anuale de peste 1 miliard de dolari. Compania are în portofoliu mărci locale de cafea și ocupă poziții de top în piețele în care își desfășoară activitatea, cum sunt Israel, Brazilia, Polonia, România, Serbia, Rusia și Ucraina. Gama de produse a companiei include toate categoriile de cafea, inclusiv cafea solubilă, cafea prăjită și măcinată, cappuccino și espresso, dar și alte produse complementare. De asemenea, compania oferă soluții pentru piața Away-from-Home. Strauss Coffee are 14 unități de producție în întreaga lume și peste 6.000 de angajați. Strauss Coffee continuă să-și dezvolte activitatea și portofoliul pentru a oferi o experiență a cafelei cu o aromă autentică, locală, unui număr cât mai mare de consumatori, din întreaga lume.