Studiu: doar 22% dintre bucureșteni gătesc acasă în timpul săptămânii

person Horeca
access_time_filled

gatitacasa2Doar 22% dintre bucureșteni gătesc acasă în timpul săptămânii, iar mai mult de jumătate dintre aceștia (58%) spun că timpul este principalul motiv pentru care ajung să renunțe la gătit, arată un studiu realizat de Ikea România. 

Studiul a fost prezentat miercuri, 12 august a.c., cu ocazia lansării Catalogului IKEA 2016. Odată cu tema noului catalog este lansată și o nouă analiză IKEA Group la nivel internațional. Life at Home Report are ca temă activitățile de zi cu zi legate de mâncare și modul în care ne influențează ele starea de bine.

Studiul global este bazat pe vizite desfășurate de Compania IKEA în casele oamenilor, pe studii interne ale IKEA Group, precum și pe răspunsurile a peste 8.500 de locuitori din 11 capitale ale lumii la un chestionar IKEA.

Compania IKEA România a replicat studiul și la nivel local: cea de-a doua ediție a studiului Life at Home Report cercetează modul în care gătesc, servesc și își depozitează mâncarea locuitorii din București. Datele au fost obținute printr-un chestionar online distribuit prin e-mail și au răspuns 1.009 persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani.

Dintre rezultatele studiului:

  • 74% dintre bucureșteni sunt curioși să testeze noi feluri de mâncare
  • Deși 79% au încredere în calitățile lor de bucătari, doar 22% dintre bucureșteni gătesc acasă în timpul săptămânii. Mai mult de jumătate dintre aceștia (58%) spun că timpul este principalul motiv pentru care ajung să renunțe la gătit
  • În comparație cu media indicată în sondaj pe locuitorii altor capitale, bucureștenii spun că au fost pretențioși cu mâncarea în copilărie cu 9 procente mai mult.
  • 7 din 10 bucureșteni folosesc telefoane mobile sau tablete în timpul mesei, dar 52% nu se simt bine atunci când altcineva folosește telefonul la masă
  • Copiii joacă un rol important în bucătărie și în alegerea mâncării. 1 din 2 părinți crede că este important să implice copiii în activitățile din bucătărie și pentru 43% dintre bucureștenii intervievați, copiii au un cuvânt de spus în alegerea felurilor de mâncare
  • Deși declară că se bucură atunci când gătesc alături de familie și prieteni (75%), foarte puțini dintre bucureșteni își pregătesc mesele împreună (22%).

Inovația și dezvoltarea produselor IKEA se inspiră din momentele de acasă și chiar din problemele oamenilor, pentru care încercăm să propunem soluții. Studiul de piață Life at Home Report ne ajută să înțelegem comportamentele și percepțiile legate de mâncare și de activitățile din jurul acesteia. Reușim astfel să ajungem mai aproape de cei mai mulți oameni prin produsele și mesajele potrivite„, a declarat Mihaela Mureșan, Marketing Manager IKEA România.

Pentru că mâncarea joacă un rol important în catalogul de anul acesta, Restaurantul, Magazinul de Delicatese Suedeze și Bistro-ul din magazinul IKEA îi vor aștepta pe consumatori cu multe noutăți, subliniază reprezentanții IKEA.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302