Târgul internaţional de vinuri GoodWine şi-a deschis porţile
Douăzeci și unu de producători români, nouă producători din străinătate, șapte importatori și standul de țară al Chile, vor aduce în fața vizitatorilor peste 500 de vinuri, din care circa 120 vor fi lansate în premieră pe piața românească în cadrul Târgului Goodwine care și-a deschis astăzi porțile.
Pe parcursul celor trei zile de desfășurare a târgului, 10 restaurante din București vor realiza showuri gastronomice care vor aduce în fața vizitatorilor preparate ale gastronomiei ce vor fi profesionist asociate cu vinurile expozanților de către somelieri.
La deshiderea târgului, Cătălin Grecu, Director Marketing Cotnari, partener oficial al GoodWine a vorbit despre faptul că anul 2011 a fost un an bun pentru producătorul român, înregistrând o creștere a profitului de 6%, dar și despre faptul că nu are o prezență activă în domeniul horeca, vinurile companiei fiind pentru retail. Însă Cotnari dorește să intre pe piața horeca în 2012 cu noi lansări de produse, în special din categoria Fetească Neagră, care a fost la un nivel experimental în cadrul produselor vinicole ale producătorului român.
De asemenea Ariana Negru, departament Comercial Vigna, Petro Vaselo producătorul vinurilor premium Otarnița și Ovaș, a anunțat faptul că în luna decembrie a acestui an, producătorul va lansa vinul spumant Bendis, după numele zeiței din mitologia dacică adorată de strămoșii daci ca zeiță a Lunii, a pădurilor, a farmecelor, a nopții și poate că zeița magiciană. Reprezentanta Vigna a spus că producătorul de vinuri practică o agricultură ce respect mediul înconjurător și soiurile autohtone trebuie dezvoltate și promovate, prezintă interes în străinătate și sunt importante pentru imaginea vinurilor românești.
Conform datelor de la Ministerul Agriculturii în perioada 2010-2011 în industria vitivinicolă s-au investit 90 de milioane de euro, în plantare, utilaje, modernizare crame.