Testează gustul inimitabil al vinurilor și produselor alimentare “Made in Italy”, la Italian Wine&Food Day
A cincea ediție a evenimentul „Italian Wine and Food Day” are loc miercuri, 23 mai, la Sala Panoramic, Hotel Marshal Garden București, fiind organizată de către Agenția Italiană pentru Comerț Exterior București sub patronajul Ambasadei Italiei. Peste optzeci de firme locale, importatori, distribuitori, buyeri din marile rețele de retail, HoReCa și magazine de gastronomie, wine-bar-uri se vor bucura de gustul inimitabil al produselor alimentare și vinurilor Made in Italy.
Evenimentul este inclus în programul celei de-a zecea ediții a Festivalului Italian și are ca scop promovarea unui sector de excelență, consolidarea raporturilor comerciale, creșterea exporturilor de vinuri și produse alimentare către România, precum și de a apropia și mai mult consumatorii români de gusturile și aromele italiene.
în deschiderea lucrărilor va fi proiectat „The Fifth Element”, scurt film de promovare a sistemului agroalimentar italian realizat de ICE.
Cu această ocazie, un expert al societății de consultanță KeysFin va prezenta perpectivele sectorului HORECA si ale pieții vinurilor din România. Seminarul se va încheia cu intervenția unui expert local din domeniul HORECA/Retail și cu o scurtă prezentare a societăților italiene expozante.
în sesiunea succesivă sunt prezentate cele treisprezece societăți italiene invitate de către Agenția ICE, reprezentând mai multe regiuni din Italia. Va urma o degustare de vinuri și alte produse alimentare și, nu în ultimul rând, întâlniri B2B între companii și operatorii locali: importatori/distribuitori de vinuri și/sau produse alimentare, buyers, achizitori din restaurante, F&B managers ai hotelurilor, manageri și buyers din enoteci, sommelieri, magazine gourmet, wine-bar, ziaristi ai presei specializate și generale.
Produsele expuse de producătorii italieni acoperă o gamă largă a excelenței „Made in Italy”: vinuri și spumante, lichioruri, ulei de măsline, conserve, brânzeturi și mezeluri tipice, dulciuri, paste făinoase etc.
Statisticile italiene indică faptul că exporturile de produse agroalimentare și vinuri au depășit în anul 2017 cifra de 40 miliarde de Euro (+7,7 % față de 2016), încurajând așteptările de realizare a obiectivului de a atinge valoarea de 50 miliarde de Euro la sfârșitul deceniului.
Anul 2017 a fost un an excepțional pentru vinul italian, ale cărui exporturi au crescut cu 7% ajungând la 6 miliarde de euro, record istoric absolut.
în clasamentul țărilor partenere ale Italiei pe anul 2017, România se situează pe locul al 13-lea la nivelul țărilor Uniunii Europene și locul al 19-lea la nivel mondial ca țară de destinație pentru exporturile de produse alimentare și băuturi în valoare de 385,8 milioane de euro (în creștere cu 7,2% față de anul 2016), fiind și un important furnizor al Italiei de astfel de produse, cu 327,9 milioane de euro (ocupând locul al 21-lea în clasamentul tuturor țărilor furnizoare și locul 13 în cel al țărilor UE).
Principalele produse agroalimentare italiene exportate către România în 2017 au fost: legume-fructe (75,3 milioane euro), dulciuri (52,6 milioane euro), carne și produse din carne (45,7 milioane de euro), produse alimentare diverse (43,6 milioane de euro), cafea (37,3 milioane de euro), lactate și brânzeturi (27,9 milioane euro), conserve vegetale (23,1 milioane de euro), pește și conserve de pește (19,5 milioane de euro), vinuri (12,1 milioane de euro), paste făinoase (11,7 milioane euro) și băuturi alcoolice (10 milioane de euro).
Principalele produse exportate de România către Italia în același an au fost: produse vegetale, cereale (137,7 milioane de euro), legume-fructe (57,9 milioane de euro), carne și preparate din carne (36 milioane de euro), dulciuri (13 milioane de euro), lactate și brânzeturi (10,8 milioane de euro), miere (8,1 milioane de euro), produse alimentare diverse (8 milioane de euro), orez (5,7 milioane de euro), conserve legume-fructe (3,7 milioane de euro), ape minerale și băuturi răcoritoare (2,8 milioane de euro) și alcool și băuturi alcoolice (2,6 milioane de euro).
Festivalul Italian (16 mai – 12 iunie) organizat de către ICE – Agenția Italiană pentru Comerț Exterior București sub patronajul Ambasadei Italiei, în colaborare cu Institutul Italian de Cultură reunește o serie de evenimente dedicate promovării produselor Made in Italy: promoții la produse alimentare, modă, mobilă, promoții în restaurantele italiene partenere, evenimente culturale și multe altele.
Programul festivalului este disponibil pe site-ul: www.festivalitalian.ro.
Pentru mai multe detalii: bucarest@ice.it;