Piaţa produselor lactate bio, în creștere

person Horeca
access_time_filled

 laptebioPiața lactatelor organice va continua să crească în următorii ani, atât în segmentul de bază al laptelui bio, cât și în rândul produselor cu valoare adăugată, previzionează Tetra Pak®, lider mondial în soluții de procesare și ambalare a produselor alimentare.

Dezvoltarea categoriei este susținută atât de producătorii locali, care au contribuit la diversificarea ofertei prezentă inițial doar prin mărcile private de import, dar și de către retaileri, care dezvoltă zone separate de plasare a produselor bio în spațiul de vânzare, foarte bine semnalizate.

Românii înțeleg din ce în ce mai mult că este important să facă alegeri alimentare sănătoase, iar laptele bio, alături de întregul segment de lactate organice, se află tot mai des în coșul de cumpărături al acestora. Acest obicei de consum câștigă teren în special prin intermediul unor mărci precum Napolact sau LaDORNA care au decis să-și extindă oferta cu produse în ambalaje Tetra Pak, consolidându-și portofoliul premium și oferind consumatorilor o experiență completă: produse sustenabile în ambalaje prietenoase cu mediul înconjurător. în general, așteptările consumatorilor au crescut, 26% dintre cei din țările în dezvoltare verificând pe etichetele și ambalajele produselor și băuturilor dacă sunt obținute prin practici sustenabile sau din materiale prietenoase cu mediul, iar 29% verifică dacă sunt organice”, afirmă Cătălina Siriteanu, Operational Marketing Director Tetra Pak South Eastern Europe.

Datele Euromonitor International arată că piața produselor lactate bio din România s-a triplat aproape ca valoare în ultimii 6 ani. La ritmul actual, studiul indică o piață de peste 28 de milioane de lei în 2020, comparativ cu 19,6 milioane lei în 2015.

Deși încă relativ mică în valoare, această piață este una dintre cele mai dinamice și mai ofertante, atât pentru consumatorii români, în căutare de informații și de diversitate, cât și pentru producătorii care își doresc să se diferențieze la raft. La nivel european, „Organic” se află în top 3 mesaje folosite pentru promovarea produselor nou lansate în categoria produselor alimentare în ultimii 2 ani, iar în ceea ce privește industria lactatelor, „natural” și „etic și prietenos cu mediul” sunt mesajele cu cea mai mare rată de creștere în comunicare începând din 2010.

Potrivit Milward Brown Environment Research 2015, profilul de mediu al unui produs este un criteriu de cumpărare din ce în ce mai important pentru consumatori, astfel încât procentul celor care caută activ astfel de informații a crescut la 70% în 2015 față de 39% în 2009.

Consumatorii însă nu iau decizii doar în ceea ce privește produsele pe care le consumă, ci și privind ambalajele în care acestea sunt disponibile la raft. Conform aceluiași studiu, 77% dintre aceștia declară că un ambalaj prietenos cu mediul îi determină să aleagă într-o măsură mai mare o anumită marcă, iar 39% dintre ei cred că acesta crește valoarea mărcii.

Oportunitățile de creștere a pieței lactatelor bio au fost evidențiate și de studiul Tetra Pak „Indexul Lactatelor 2015”, care a detaliat, printre altele, nevoia consumatorilor pentru produse cât mai simple, precum laptele bio. Continuând să investească în această categorie, România se va alinia piețelor vestice prin diversificarea ofertei de lactate în ambalaje sustenabile, susținând în același timp formarea de obiceiuri de consum sănătoase.

Tetra Pak este lider mondial în soluții de procesare, ambalare și distribuire a produselor alimentare lichide.

Sursă foto: www.economiczoom.ro

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302