UE finanțează promovarea produselor agricole în Uniune și în țările terțe
Comisia Europeană a aprobat 22 de programe destinate promovării produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 70 de milioane euro, la care UE contribuie cu 35 de milioane euro.
Programele selectate vizează produse de calitate înregistrate și protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicații geografice protejate) și STG-uri (specialități tradiționale garantate), vinuri, carne produsă în cadrul sistemelor naționale de calitate, produse ecologice, lapte și produse lactate, fructe și legume proaspete, horticultură ornamentală, miere și produse apicole, carne de vită, de mânzat și de porc, precum și carne de pasăre de calitate.
În lista celor 22 de programe aprobate se regăsește și compania SC Sonimpex Serv Com SRL, producătorul Magiunului de prune Topoloveni, singurul produs românesc cu atestare/certificare a unicității, autenticității si traditionalității la nivelul Uniunii Europene, respectiv Indicația Geografică Protejată.
Salutând decizia de joi, 7 noiembrie, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Dacian Cioloș, a afirmat: „Consider promovarea produselor agricole ale UE pe piețele din și din afara UE un element important al politicii, în special în ceea ce privește produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregătim să publicăm în următoarele săptămâni o nouă inițiativă politică referitoare la promovarea produselor. Este evident că o creștere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ în sprijinirea procesului de redresare economică în UE. Într-adevăr, săptămâna viitoare voi merge în Japonia și în Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei inițiative viitoare de a stimula exporturile UE.”
Lista completă a programelor și a bugetelor adoptate o găsiți AICI.