5 metode eficiente prin care vă puteți motiva angajații
Angajații implicați și motivați sunt visul oricărui manager și un deziderat din în ce mai mai greu de atins în industria ospitalității de la noi, unde salariile mici, tensiunea constantă inerentă acestui domeniu de activitate, dar mai ales mentalitatea multor manageri și lipsa strategiilor de motivare îi determină pe mulți angajați fie să migreze în străinătate, fie să se îndrepte către alte domenii de activitate. Deși liderii din domeniu recunosc că angajații motivați au un impact direct și covârșitor asupra succesului afacerii, puțini dintre ei au o strategie concretă de motivare a angajaților.
Pentru că, așa cum spune o vorbă celebră în lumea afacerilor, “speranța nu e o strategie”, vă prezentăm 5 metode eficiente prin care vă puteți motiva angajații începând de azi.
1. împărtășiți angajaților viziunea organizației, arătați-le “the big picture” și modul în care ei contribuie la succesul organizației.
Atunci când angajații se identifică doar cu cerințele postului și cu sarcinile de zi cu zi, ei privesc rolul lor în organizație prin intermediul unor “lentile” mici. Este posibil ca ei să nu vadă modul în care eforturile lor se reflectă în succesul întregii organizații, și, prin urmare, nu se vor simți motivați să dea tot ce au mai bun. Cu toții ne dorim o muncă care să aibă semnificație, care să facă o diferență pentru alți oameni și care ne înnobilează puțin. Liderii trebuie să arate angajaților “the big picture” și să le dea un sens mai amplu activității lor. Fie că este vorba de curățenia camerelor, de spălatul vaselor sau de calcularea salariilor, ei trebuie să aibă o perspectivă mai mare decât atât, trebuie să aibă imaginea de ansamblu în minte.
2. Oferiți parametri clari de creștere
Angajații entry-level vor fi mai înclinați să exceleze în pozițiile lor și să rămână în companie dacă simt că au o șansă să evolueze. Cum poate o cameristă sau un ospătar să acceadă la o poziție de management? Au angajații șansa să evolueze pe orizontală sau pe verticală, în companie? Setați obiective clare și ținte de performanță pentru angajați, pentru a le arăta cum pot accede la joburi mai bune, cum își pot majora salariul și cum pot obține, în final, o viață mai bună, pentru a-i motiva astfel să performeze în activitatea lor.
3. Oferiți oportunități de învățare
Oferind angajaților șansa de a învăța noi lucruri (prin cursuri, traininguri, ș.a) îi va împiedica să se platfoneze. Pe lângă faptul că îi va stimula, deprinderea unor noi competențe are încă un beneficiu pentru companie: vă mențin angajații up-to-date și relevanți!
4. Faceți oamenii să se simtă apreciați
Una dintre cele mai mari nevoi ale oamenilor este de a fi apreciați. A te simți apreciat la serviciu reprezintă un puternic factor motivațional pentru angajați, îi determină să lucreze mai mult și mai bine și să treacă peste micile probleme care se ivesc în activitatea lor. Atunci când participă la inaugurarea de noi hoteluri, Herve Humler, președintele Ritz Carlton, le spune angajaților: “Eu sunt președintele companiei și sunt o persoană foarte importantă. Dar voi sunteți mai importanți decât mine. Dacă eu conduc cea mai bună companie din industria ospitalității din lume este datorită a ceea ce faceți voi”. Atunci când liderii recunosc contribuția angajaților la succesul organizațiilor ei se simt apreciați și motivați să dea tot ce au mai bun.
5. Oferiți stimulente financiare
Fie că vrem să recunoaștem sau nu, banii joacă un rol semnificativ în satisfacția la locul de muncă. Creați un sistem de bonusare în care fiecare membru al echipei poate participa și recunoașteți performanțele extraordinare prin acordarea de bonusuri financiare și promovări. Solicitați oaspeților feedback despre serviciile pe care le-au primit și recompensați angajații care primesc constant aprecieri pozitive de la oaspeți. Găsiți moduri creative de a recompensa performanțele extraordinare, precum oferirea unei mașini sport pentru un weekend, șederi în hotel pentru angajați și familiile lor, călătorii, vouchere cadou ș.a.
Articol scris de Diana Sbârcea pentru ediția 83 a revistei Horeca România.