7 pași pentru a atrage noi clienți

person Horeca
access_time_filled

cumsatraginoiclientiClienții reprezintă seva unei companii. Ca proprietar de afacere ești fără îndoială conștient de acest lucru. Un flux constant de clienți noi îți permite să-ți crești afacerea și să îndeplinești misiunea ei.

Dar construirea unei liste de clienți sănătoasă poate părea o sarcină copleșitoare. Încearcă acești 7 pași pentru a atrage noi clienți.

1.    Identifică clientul tău ideal

Este mai ușor să cauți clienți dacă știi exact tipul de consumatori pe care îl cauți. Fără un profil al clientului tău ideal, cel mai probabil nu vei ști de unde să începi să-i cauți. 
Întotdeauna trebuie să aveți o imagine foarte clară în minte asupra cui exact vă adresați„, spune Nicole Beckett, președinte Premier Content Source. „Gândiți-vă la ceea ce îi face pe acei oameni fericiți, triști, speriați, ușurați și apoi gândiți-vă la cum le puteți face viețile puțin mai ușoare„.
Definește clar clientul tău ideal și evită să faci declarații vaste despre publicul țintă, precum „toate femeile”, „toți bărbații” ș.a. Puține produse mulțumesc un grup vast de oameni și supraestimând piața ta te va împiedica să dezvolți strategii viabile specifice pentru atragerea de clienți.  

2.    Descoperă unde „locuiesc” clienții tăi

Având clienții țintă în minte, „identifică acele locuri unde ar putea fi găsiți (media, online, offline, mail etc) și apoi creează mesaje pentru ei„, spune Jeff Motter, CEO și CMO East Bay Marketing Group.
Locul în care te uiți după clienți va depinde de natura business-ului tău. Unele „locuri” bune se referă la forumuri și pagini social media, inclusiv ale propriul tău business și ale altora similare sau complementare. Offline, puteți întâlni o mulțime de potențiali clienți la conferințe și congrese relevante pentru industria în care activezi. 

3.    Cunoaște-ți afacerea în întregime

Înțelegerea amănunțită a industriei în care activezi și o cunoaștere solidă a produsului sau serviciului tău sunt critice pentru a putea fi capabil să atragi clienți. Atunci când îți cunoști produsul în amănunt, lucrurile vin de la sine. Oamenii care ar fi interesați de oferta ta pot vedea cât de bine informat ești și vor căuta asistența ta.

4.    Poziționează-te în mintea clienților ca un „Răspuns”

Oferă potențialilor clienți cu care intri în contact un motiv bun pentru a-ți încerca serviciile, care este primul tău pas pentru a-i transforma în clienți loiali, sugerează Jason Reis, proprietar și lead programmer la Flehk Corp.
Oferă valoare și demonstrează-le că ai o înțelegere în profunzime a problemelor pe care ei vor să le rezolve„, spune Reis. Acest lucru îl poți face fie cu ajutorul online-ului fie ieșind de online și interacționând fizic cu oamenii. În acest fel vei începe să atragi adepți și atât timp cât ai o structură de vânzări bine pusă la punct vei fi capabil să convertești adepții în clienți plătitori.

5.    Încearcă Direct Response Marketing

Cea mai bună modalitate pentru a ajunge la clienți este să folosești tactici care să-i încurajeze să finalizeze o acțiune specifică. Creează mesaje direcționate către publicul tău țintă, sugerează Motter.
Învățați să creați reclame care atrag clienții tăi ideali, oferindu-le pentru început ceva de valoare gratis pentru ai atrage către tine. Învață tot ce poți despre practicile Direct Response Marketing, pentru că ele te vor învăța să te focusezi pe rezultate care contează. Creează mesaje convingătoare/captivante, care transmit audienței tale ideale ce ar rata dacă nu ar lucra cu tine. Arată-le potențialilor clienți că le înțelegi problemele și că le poți rezolva mai rapid și mai ieftin decât dacă le-ar rezolva fără ajutorul tău„.

6.    Dezvoltă parteneriate

Făcând echipă cu alte afaceri care oferă servicii complementare îți oferă oportunitatea de a profita de avantajele sinergiei, care poate fi foarte eficientă în dezvoltarea unui business. De exemplu, dacă ai o companie specializată în SEO ia în considerare să colaborezi cu un business care construiește website-uri.
Cultivarea relațiilor, fie cu alte business-uri sau cu clienții, te ajută să creezi o bază de date, sugerează Beckett. „Focusează-te pe construirea relațiilor interumane. Cu cât sunt mai puternice relațiile, cu atât mai probabil clienții tăi le vor spune și prietenilor lor despre tine. Și cu atât mai probabil se vor întoarce la tine„.

7.    Follow-up

După toate eforturile pe care le-ai depus pentru a crea business, amintește-ți întotdeauna „să închizi bucla”, afirmă Josh Sprague, CEO Orange Mud. Follow-up-ul este o etapă la fel de importantă precum celelalte, deși de multe ori ignorată odată ce vânzarea s-a încheiat. Follow-up-ul este un pas final esențial în procesul de vânzare și se referă la telefonul pe care îl dă un agent de vânzări după ce bunurile/serviciile comandate de client au fost livrate pentru a verifica dacă totul este în ordine și pentru a verifica satisfacția clientului. Acest pas simplu te va ajuta să crești baza de date a clienților.

Sursa: www.americanexpress.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302