Continental Hotels după 20 de ani
În luna aprilie 2011 lanțul Continental Hotels a implinit 20 de ani de la înființare. În anul 1991 societatea de stat Continental hotel București a fost privatizată, astfel a luat naștere primul lanț hotelier național operativ din România.
În cadrul unei conferințe de presă organizată la hotelul de cinci stele al grupului, Radu Enache directorul general și președintele Continental Hotels a prezentat bilanțul și planurile de viitor ale companiei pe care o conduce. Astfel, în cei 20 de ani de activitate pe piața hotelieră românească, lanțul hotelier și-a dezvoltat și diversificat portofoliul. În prezent compania deține 9 branduri proprii: 3 hoteluri Continetal Forum de 4 stele, 3 hoteluri Continetal de 3 stele, 1 hotel de 5 stele – Grand Hotel Continental, 1 hotel de 2 stele – Hello Hotels, 2 restaurante Balkan Bistro, 2 restaurante Mondo, 1 restaurant Concerto, 4 cafenele și cofetării Tekaffe, 1 bar Victoria Club. De asemenea grupul în parteneriat cu Accor Hotels a adus brandul Ibis în România, reprezentat de 4 unități hoteliere în București și orașe din provincie.
Radu Enache a declarat că anul 2010 a fost un an dificil, cu toate că veniturile lanțului Continental Hotels au crescut cu 12% față de anul 2009 și a înregistrat o cifră de afaceri de 22,4 milioane de euro.
Directorul general al Continetal Hotels s-a arătat dezamăgit de situația în care se află turismul românesc, care nu motivează turiștii și a mai precizat că în România nu există turiști specializați, de genul business, leisure, city break, ci țara noastră are doar „turiști”, un amestec neclar, pe care hotelierii nu se pot baza că le vor fi oaspeți și să poată face previziuni pe termen lung. Acesta este și unul dintre motivele pentru care lanțul nu mai investește nimic în extindere, chiar dacă are aprobate trei proiecte de construcție de noi hoteluri în București, Timișoara și Târgu Mureș, pentru că piața nu este favorabilă investițiilor în aceste proiecte și în acele zone.
Pentru acest an lanțul hotelier urmărește o creștere a cifrei de afaceri cu 10%, în special pentru serviciile operative și acoperirea serviciului datorie.
Despre eliminarea taxei hoteliere de 3% în acest an, Radu Enache a spus că este favorabilă hotelierilor, pentru că orice fel de reducere a fiscalității ajută și oricum nu a știut niciodată scopul acestei taxe introdusă de municipalitate și unde se duc banii.