Daniela Anastasescu, noul General Manager al hotelului Hilton Garden Inn Bucharest Airport

person Horeca
access_time_filled

Special pentru revista Horeca România, Daniela Anastasescu a povestit care a fost parcursul său profesional până la funcția actuală, dar și ce înseamnă pentru ea poziția ocupată și cum face față provocărilor pe care aceasta o implică.

Care au fost punctele principale ale carierei tale profesionale până la poziția actuală de la Hilton Garden Inn și care a fost evoluția din interiorul companiei?

Povestea mea în ospitalitate a început ca o provocare pentru rotunjirea veniturilor în studenţie, cu un prim job ca ajutor de barman pe Calea Victoriei (nume predestinat), în una dintre cele mai trendy locaţii din Capitală la acea vreme, deţinută şi condusă de o familie de australieni cu rădăcini cipriote. S-a conturat apoi ca o poveste de dragoste la prima vedere, atât pe plan profesional, cât şi în plan personal, pentru că aici mi-am cunoscut şi sufletul pereche şi ambele relaţii s-au îmbinat perfect, prin experienţe inedite, visuri măreţe, provocări, reuşite, lecţii de viaţă, trăiri şi amintiri minunate.
Am fost alături de australieni mai bine de trei ani, atât la restaurantul din Bucureşti, cât şi la cel deschis ulterior în Ayia Nappa (Cipru) şi am învăţat împreună ce înseamnă ospitalitatea, serviciile şi profitabilitatea unui business, într-o afacere de familie, făcută din pasiune şi cu implicarea tuturor (mamă, tată, fii, nurori).
La scurt timp după revenirea în ţară, am avut oportunitatea să-mi continui drumul în ospitalitate la bordul unei nave de croazieră, o altă experienţă deosebită şi o şansă unică să descopăr şi să învăţ ospitalitate la un alt nivel. Aceasta a fost maturizarea şi definirea mea profesională, am înţeles cum funcţionează structurile gigantice de succes şi ce înseamnă standarde de excelență în servicii, reputaţia unui brand de lux şi recunoaşterea eforturilor fiecărui membru dintr-o echipă uriaşă, pentru aportul adus în menţinerea acestei reputaţii. O şansă unică să călătoresc în jurul lumii, să învăţ muncind, să câştig şi să economisesc venituri considerabile pentru România acelor vremuri.
Ulterior lucrurile au fost destul de clare pentru mine cu ce-mi doresc de la viața mea profesională şi totul s-a aşezat cursiv şi firesc, aşa cum a început. Întoarsă acasă, plină de entuziasm am ales să mă implic în câteva proiecte provocatoare: Yacht Club Keoke, Media Pro Catering şi La Susai Mountain Resort****.
Următorul proiect m-a atras în primul rând prin anvergură şi unicitatea lui – cel mai mare Centru Wellness din România şi din Europa.
Hilton Garden Inn Bucharest Airport, primul International Brand Hotel din aeroport , a fost şansa mea de a aprofunda business-ul de hotel, iar echipa de preopening alături de care urma să lucrez mi-a făcut alegerea mult mai uşoară: oameni minunaţi, plini de entuziasm, cu o viziune şi o cultură organizaţională în care m-am regăsit. Bright-hearted Hospitality.
Ceea ce face din povestea mea una de succes este faptul că m-am ghidat în toate alegerile făcute pe principiile sănătoase de viaţă, insuflate de părinţi şi bunici, lângă care am crescut şi de care am fost foarte ataşată. Modestia, frica de Dumnezeu şi bunul simţ, caracteristice oamenilor de la ţară, ne-au fost transmise cu sfinţenie. Aud şi acum glasul duios al bunicii, care îmi spunea să nu dau cinstea pe ruşine, să fiu corectă şi respectuoasă cu toţi cei din jur pentru că ceea ce dau, o să și primesc.
Pot spune că am fost privilegiată în drumul meu profesional, am întâlnit oameni minunaţi alături de care m-am dezvoltat şi am evoluat şi cărora le sunt profund recunoscătoare şi-mi place să cred că, la rândul meu, am ajutat la dezvoltarea şi creşterea altor oameni minunaţi, convingerea mea fiind că este de datoria noastră să dăm mai departe din tot ceea ce noi am primit.
Ca încurajare, sfat, pentru cei care-şi doresc o carieră de succes, aş spune să nu renunţe nicodată şi să nu plece la drum cu reţineri pentru că şi eşecul face parte din procesul de învăţare; te pregăteşte pentru următorul pas, te căleşte şi îţi deschide noi orizonturi.

Ce înseamnă pentru tine această poziție/funcție?
O poziţie de lider înseamnă, în primul rând, responsabilitate faţă de echipă, responsabilitate faţă de business şi de rezultate, responsabilitate faţă de oaspeţi, o provocare continuă şi un proces continuu de învăţare, să ţii pasul cu noul, cu inovaţiile din industrie, să fii deschisă faţă de noile generaţii, să reuşeşti să rămâi un vizionar, un model de urmat şi o sursă de inspiraţie pentru cei care te urmează.

Care crezi că vor fi cele mai mari provocări cu care te vei confrunta și care crezi, în mare, că este cea mai bună abordare a acestora?
De aici şi cele mai mari provocări pe care cred că urmează să le întâmpine industria: puterea de adaptare la timpurile şi generaţiile care vin. Implementarea de noi tehnologii, digitalizarea care facilitează toate procesele de muncă, dar necesită şi investiţii pe măsură, implementarea de strategii şi tehnologii moderne pentru sustenabilitate şi eficientizarea consumurilor, deschiderea către programe de protejarea mediului, întoarcereea către comunitatea locală şi implementarea de programe educaţionale pentru atragerea, formarea şi dezvoltarea de resurse umane bine pregătite pentru industria ospitalităţii, deschiderea faţă de mentalitatea noilor generaţii de colegi, dar şi de oaspeţi.

Ce strategie intenționezi să aplici în conducerea hotelului?
De curând am văzut un comentariu care mi-a atras atenţia. Martin Luther King a schimbat lumea cu “I have a dream”, nu cu “I have a plan”. Planurile, strategiile sunt bune, dar oricât de bine sunt gândite, oricât de calculate şi eficiente par, pot fi date peste cap de un eveniment neaşteptat şi asta ne-a învăţat această pandemie.
Nu zic să pleci la drum fără un plan, fără să analizezi piaţă şi să gândeşti strategic mişcările pentru viitor, dar cred că, la finalul zilei, totul se rezumă la puterea de adaptabilitate la situaţiile reale. Asta cred că este provocarea noastră, a tuturor, pentru viitor: adaptabilitate, puterea de a ne schimba viziunea, strategia, planul, în funcţie de situaţiile/ schimbările imprevizibile care apar.

Când și cum crezi că se vor redresa lucrurile în ospitalitate după această pandemie?
Pandemia va genera o criză de forţă de muncă în industrie deoarece mulţi s-au reorientat profesional în perioada în care ospitatlitatea a fost grav afectată şi viitorul părea incert. Va fi o competiţie acerbă pentru toţi operatorii pentru a atrage şi fideliza echipe puternice, cu care să poată menţine calitatea şi standardele înalte, alături de care să se poată adapta la schimbările pe care le impun timpurile. Este evident că accentul se va pune pe experienţe de calitate complete, oaspeţii nu se mai rezumă la a călători oricum, oricând, oriunde, alegerile sunt făcute cu mult mai multă atenţie. Va conta echilibrul între preţul plătit şi calitatea serviciilor primite, experienţele oferite să satisfacă nevoi personalizate şi să creeze amintiri minunate. Părerea mea este că nu se va mai pune accent pe cantitate, ci pe calitate, iar calitatea nu poate fi oferită decât cu oameni bine pregătiţi, cu atitudinea corectă şi motivaţi pe măsură. Companiile trebuie să investească în resursele umane şi să nu se oprească din a atrage şi a dezvolta talente, din a oferi şanse de creştere tuturor celor implicaţi şi entuziaşti, din a motiva şi a recunoaşte meritele şi aportul tuturor în a obţine rezultatele dorite, fiecare fiind un partener fără de care business-ul nu ar funcţiona la fel.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302