FPTR: Finala Europa League a adus încasări în turism de 9 milioane euro

person Horeca
access_time_filled

Unitățile de cazare și alimentație din București au încasat circa 9 milioane de euro cu ocazia Finalei Europa League care s-a disputat aseară pe Arena Națională, potrivit unui comunicat de presă emis azi de Federația Patronatelor din Turismul Românesc. „Finala Europa League a readus Bucureștiul și România pe harta turistică a Europei”, se arată în comunicatul FPTR. 

europaleague

Bucureștiul a avut cel mai ridicat număr de turiști străini (vizitatori) înregistrat vreodată, aproximativ 25.000. „Cu ocazia acestui eveniment Bucurestiul a fost invadat de o armată de pasionați ai fotbalului: spanioli, români și alte naționalități. Cu câteva zile înainte de finală au sosit primii spanioli, astfel hotelierii din București au găzduit în aceasta perioadă aproximativ 10.000 de turiști, gradul de ocupare ajungând la 95%”, precizează reprezentanții FPTR.
Deși au fost hoteluri care au practicat în această perioadă tarife mari, acestea nu au fost numeroase, potrivit FPTR, astfel media cazării a fost de 120 euro/pers/noapte. Durata medie a sejurului a fost de 2,5 nopți, încasându-se pentru cazare aproximativ 3.000.000 de euro.
Celor 10.000 de turiști care s-au cazat la hoteluri, li s-au alăturat alți 15.000 de vizitatori sosiți cu avioane charter care au stat în București sub 24 ore.

league3

Cei 25.000 de turiști și vizitatori au cheltuit în fiecare zi în medie 150 euro pentru mâncare, băutură și cumpărături, valoarea totală a încasărilor fiind în acest segment de aproximativ 6.000.000 euro.
Astfel totalul încasărilor din servicii de cazare și alimentație a fost de aproximativ 9.000.000 euro:    

  • Cazare turiști   Â  – 3.000.000 euro
  • Transport/transfer aeroport   – 1.000.000 euro
  • Cheltuieli turiști     – 3.750.000 euro
  • Cheltuieli vizitatori (sub 24 h)  -  2.250.000 euro.
  • În total, turiștii străini veniți la finala Europa League au cheltuit în București circa 10 milioane euro.

„Am constatat în această perioadă sprijinul deosebit al organelor abilitate care au verificat unitățile de cazare și alimentație publică și au dispus planuri de măsuri fără a aplica amenzi, pentru ca oaspeții noștri să plece cu o imagine bună despre București”, au declarat reprezentanții Federației Patronatelor din Turismul Românesc.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302