Industria ospitalitatii in fata unei mari provocari: fluctuatia de personal
Industria ospitalitatii in fata unei mari provocari: fluctuatia de personal
Industria ospitalitatii se confrunta la nivel global cu o lipsa acuta de personal calificat, fiind totodata unul dintre sectoarele economiei cu cele mai mari fluctuatii de personal, potrivit site-ului hotelnewsnow.com. in acest sens, un consultant celebru in industria ospitalitatii din Statele Unite ale Americii, Caroline Cooper a publicat pe site-ul amintit o lista cu sfaturi pentru angajatorii din industrie pentru a-i ajuta sa-si mentina cei mai buni angajati in afacere, fie ca este vorba de un hotel, de un restaurant sau companii de turism. Totul, in contextul in care tot mai putine talente -mai ales in ceea ce priveste bucatarii chefi-, intra in industria ospitalitatii, spune Caroline Cooper.
Duceti-va la sursa problemei
Fluctuatiile de personal pot fi extrem de daunatoare: cu cat exista mai multa lume care vine si pleaca in companie, cu atat mai usor va fi pentru ceilalti angajati sa ia decizia de a parasi afacerea dumneavoastra. Daca nu veti intelege motivul pentru care personalul pleaca este putin probabil ca veti reusi sa combateti aceasta situatie. Este important sa aflati cat mai multe despre motivele oamenilor de a parasi compania.
Recunoasteti talentul si recompensati-l
Daca personalul pleaca pentru ca isi doreste mai multi bani, faceti o comparatie intre salariile pe care le oferiti si cele pe care le ofera principalii competitori. De asemenea luati in considerare care sunt beneficiile pe care personalul dumneavoastra nu le-ar putea obtine in alta parte si asigurati-va ca oamenii sunt constienti de acestea. De asemenea, in calitate de manager, adresati-va urmatoarele intrebari: Compania dumneavoastra recunoaste si recompenseaza performanta si realizarile? Celebreaza si Ãimpartaseste succesul? Identifica punctele forte ale angajatilor? Le ofera acestora traininguri de perfectionare si putere de decizie atunci cand e cazul? E important sa acordati atentie tuturor departamentelor, inclusiv personalului din spate, cum este menajul, adesea cel mai subevaluat departament, dar de fapt cel mai important pentru succesul unui hotel. E important, de asemenea, sa oferiti stimulente care sa fie indemana oricarui angajat care obtine performanta, astfel incat fiecare angajat sa aiba posibilitatea sa Ãii fie recunoscuta calitatea principala.
Pavati drumul angajatilor spre avansarea in cariera
Daca angajatii pleaca pentru ca isi doresc sa progreseze in cariera, intreabati-va daca ati fi putut oferi o astfel de avansare si daca staff-ul dumneavoastra era constient de aceste oportunitati. Oferiti-le oamenilor posibilitatea de a progresa in cariera si ajutati-i sa-si Ãimbunatateasca acele abilitati necesare functiei lor. De exemplu le puteti oferi lectii de engleza si puteti exploata trainingurile gratuite oferite de diverse organizatii de turism.
inlaturati nesiguranta in randul angajatilor
Schimbarile si reducerile de personal fac angajatii sa se simta incomfortabil, astfel incat atunci cand o alta oportunitate apare, ei se agata imediat de noua sansa. Pentru a combate acest sentiment de nesiguranta, comunicati orice schimbare inainte ca aceasta sa se produca si comunicati modul in care aceasta schimbare afecteaza personalul. Explicandu-le angajatilor mecanismele afacerii Ãii puneti intr-o pozitie de unde pot sa contribuie la controlul costurilor sau la generarea de profit. Daca angajatii inteleg modul in care afacerea dumneavoastra genereaza profit, atunci pot contribui mai bine la acest lucru si pot veni cu idei noi.
Asumati-va responsabilitatea pentru pierderea unui angajat talentat
Desi majoritatea managerilor nu vor sa admita, in general acestia sau echipa de management este unul din principalele motive pentru care angajatii parasesc o companie. Se mai spune ca oamenii nu parasesc joburile ci sefii. Mai degraba decat sa va eludati de orice responsabilitate, ganditi-va ce puteti sa faceti pentru a schimba lucrurile in ceea ce priveste relatia dumneavoastra cu angajatii. Aflati care sunt lucrurile pe care angajatii le gasesc dificile sau frustrant in munca cu dumneavoastra si apoi gasiti o modalitate de a schimba abordarea inainte ca angajatii de sa paraseasca compania.
A avea o echipa fericita si motivata nu numai ca va va ajuta sa pastrati talentele in companie si sa reduceti fluctuatiile de personal, dar va va conduce catre o productivitate mai mare.