Metode de protejare a vizibilității brandului hotelier în online

person Horeca
access_time_filled

SEO 2Un exercițiu foarte util, pe care toți hotelierii ar trebui să îl practice în mod regulat, este căutarea online a mărcii hotelului și monitorizarea acestor rezultate. Această activitate va ajuta la depistarea eventualelor greșeli și la grăbirea procesului de preluare a controlului asupra prezenței online a brandului hotelier!

Cu cât sunt mai multe site-uri de călătorii și booking, cu atât sarcina de monitorizare a prezenței hotelului online poate fi mai dificilă, dar nu trebuie să fie. Dacă responsabilitatea este împărțită între membrii personalului din hotelul tău, sarcina va deveni mai puțin descurajantă și veți fi mai eficienți în depistarea inconsecvențelor și greșelilor.
Atunci când ai căutat ultima dată hotelul tău pe cele mai populare site-uri de booking, ai fost mulțumit de modul în care este reprezentat hotelul tău?

Iată câteva detalii cruciale pe care ar trebui să le ai în vedere:
• Tariful – Durează doar câteva minute pentru a verifica câteva date pentru a te asigura că tariful se afișează corect. Este bine cunoscut faptul că site-urile de booking pot manipula prețurile în beneficiul lor, ceea ce generează pierderi mari la nivelul propriilor comisioane. Totuși, acest lucru provoacă disparități de tarif și poate avea un impact negativ asupra traficului tău direct.
• Indisponibilitatea – Asigură-te că perioadele cele mai căutate și datele indisponibile sunt gestionate corect; la perioadele cheie, doar site-ul tău direct ar trebui să aibă disponibilitate.
• Imaginile – Asigură-te că toate imaginile prezente pe site-urile de booking sunt în concordanță cu un branding actualizat.
• Tipurile de cameră – Unele site-uri vor schimba numele unui tip de cameră, de exemplu, ar putea numi o cameră standard o cameră „de lux” sau ar putea vinde un tip de cameră pe care ai solicitat anterior să fie eliminat. Este foarte important să ai consecvență în modul în care exprimi tipurile de camere din perspectiva consumatorului.
• Descrierea hotelului – Asigură-te că toate informațiile afișate sunt corecte. Mai important, asigură-te că descrierea este diferită de conținutul de pe propriul site. în caz contrar, poți fi penalizat de Google pentru conținut duplicat. în mod ideal, trebuie să ai o descriere pe care o distribui la toate site-urile tale de booking și o versiune separată, mai detaliată, pe care o folosești pentru propriul site web.

Folosește-ți strategia de “rezervare directă”
Dacă observi că există un alt site, care licitează în mod consecvent și agresiv împotriva numelui tău de brand, atunci ar trebui să te asiguri că strategia ta de „rezervare directă” este în vigoare și puternică. Atunci când alte site-uri licitează agresiv pentru numele tău de brand, acesta crește costul propriilor tale campanii, crescând la rândul său costul traficului de pe aceste canale.
Anunțurile Google Ads, care se afișează în motorul de căutare, pe display și în hărți, sunt, de asemenea, un loc pe care ar trebui să îl verifici în mod regulat pentru eventuale diferențe de tarif. în cazul în care tarifele nu sunt corecte sau par să fi fost manipulate, ar trebui să fie investigate.

SEO 1Google My Business
Pagina de Google My Business este un fel de site web în miniatură, care oferă o scurtă prezentare generală a hotelului tău. Aceasta va apărea în secțiunea „Harta”(Maps) a rezultatelor Google și îți va crește prezenta online generală. De asemenea, îți poate genera o creștere rapidă a poziției în clasamentul Google, deoarece este mult mai ușor să te clasezi cu o pagină Google My Business decât cu un site web.

Asigură-te că toate informațiile sunt corecte și că pagina este completată în întregime:
• Verificare
în primul rând trebuie să revendici pagina și să o trimiți pentru procedura de verificare Google. Vei vedea o bifă și cuvântul „Verificat” lângă numele hotelului tău atunci când acest proces este finalizat.
• Categorii
Când îți listezi hotelul alegeți categoriile corecte. De exemplu, poți încerca nu numai “hotel”, ci și “hotel stațiune Venus” și “hotel cu plaja privată”, dacă aceste descrieri corespund hotelului tău. Dacă ai și un restaurant care este deschis publicului, îl poți adăuga, de exemplu “restaurant tip bufet”. încearcă să enumeri trei până cinci 5 categorii.
• Descriere
Descrierea trebuie să aibă 100 – 200 de cuvinte, să ofere un rezumat rapid al hotelului tău și să se încheie cu un îndemn la acțiune (call to action).
Un exemplu de descriere ar fi:
{Nume hotel} este un {hotel de familie ,de calitate superioară, lângă aeroport sau similar} din {Oraș}. {Furnizează câteva informații despre hotelul tău și / sau de ce te îndrăgesc vizitatorii}. Sunați astăzi la {număr de telefon} pentru o reducere de 10% în prima noapte!
• Program
Deși hotelurile sunt, prin definiție, deschise 24 de ore pe zi, orele de recepție ar putea fi mai restrânse. Introdu programul de recepție și asigură-te că acesta este corect.
• Imagini
Imaginile pot îmbunătăți considerabil implicarea clienților, așa că adaugă câteva fotografii din holul hotelului, restaurantul tău și poate o cameră de oaspeți. Asigură-te că imaginile au o focalizare clară, au dimensiuni cuprinse între 10 KB și 5 MB și o rezoluție minimă de 720px x 720px.

SEO 3îți verifici propriul site?
în cele din urmă, și cel mai important, asigură-te că te uiți la propriul site. Verifică că este actualizat tot conținutul, inclusiv imaginile. Examinează modul în care propriile tarife sunt afișate pe site-ul tău. Se recomandă utilizarea strategiei „preț total” pentru toate planurile și pachetele tarifare, deoarece îmbunătățește capacitatea clienților de a face o comparație rapidă și nu există surprize nedorite la plată.
Datele din studiile efectuate pe proprii clienți arată că hotelurile care adoptă metoda „prețurilor totale” (fie pe cameră, pe noapte sau pe sejur total) schmimbă la o rată de conversie cu 20% mai mare decât hotelurile care folosesc metoda de tarifare pe persoană (fie pe persoană / cameră la comun sau pe persoană / noapte).
Nu lăsa varietatea de site-uri și platforme să te descurajeze, formează-ți împreună cu echipa de marketing cele mai bune practici atunci când vine vorba de a face aceste verificări în mod regulat.
Să recunoaștem, nu vei avea niciodată vizibilitate completă pe toate site-urile în orice moment, dar acesta nu este un motiv pentru care să nu iei măsuri acum.
Cu cât acorzi mai multă atenție asupra prezenței online a hotelului tău, cu atât sunt mai mici șansele ca aceste discrepanțe să existe.

 

Un articol scris de Bogdan Dumitrache, General Manager, SEO Factory, pentru revista Horeca România

 

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302