Profilul liderului din industria ospitalităţii
O analiză detaliată a circa 420 de lideri din industria ospitalității arată că directorii executivi din acest sector (CEO) sunt caracterizați de o inteligență emoțională ridicată cuplată cu o orientare către sarcini peste medie, dar și de faptul că se auto-motivează în situațiile dificile, că sunt oameni de echipă și se pricep să inițieze și să mențină relații cu semenii lor.
Studiul, realizat de HVS Executive Search, inventariază trăsăturile specifice liderilor din industria ospitalității, precum și abilitățile acestora, care îi diferențiază de restul persoanelor. Studiul arată că managerii din această industrie au în general o viziune optimistă asupra viitorului, au un apetit sănătos pentru a explora necunoscutul, cred în puterea lor de a influența o situație dată și au o abilitate înnăscută de a face față schimbării. Acestor caracteristici li se adaugă faptul că sunt orientați către sarcini și nu spun Nu unei provocări invite în activitatea lor profesională.
„O privire de ansamblu asupra competențelor, abilităților, comportamentului și trăsăturilor de caracter specifice unui lider din industria ospitalității ne oferă o perspectivă reală atunci când vine vorba de recrutarea succesorilor actualilor lideri din industria ospitalității”, a declarat autorul studiului, Thomas Mielke, HVS Executive Search associate director. „Aceste studii, utilizate ca parte a procesului nostru de recrutare, ne permite să idenfificăm tipul de persoană care este probabil să reușească ca un viitor lider în această industrie”, a adăugat acesta.
Cele 10 caracteristici de performanță evalutate în cadrul acestui studiu, arată că mai degrabă de a fi buni la o singură chestiune, directorii executivi din companiile hoteliere punctează la o varietate de discipline. Totuși, cel mai mare punctaj l-au primit la capitolul „Leadership” și „Relațiile cu diferite grupuri” (85 puncte din 100).
Leadershipul se referă la un set de atitudini și comportamente care reflectă capacitatea unui director de a îmbrățișa viziunea companiei și de a „hrăni” această viziune cu idei proaspete și pasiune. Leadershipul reflectă și capacitatea acestuia de a-i inspira pe ceilalți și de a-i determina să-l urmeze în acest sens.
„Directorii executivi din industria ospitalității demonstrează că sunt persoane care acționează ca niște catalizatori sau facilitatori. Ei se consideră parte integrantă a echipei lor și se bucură că îi poate inspira pe ceilalți și îi conduce spre un obiectiv comun. De asemenea, aceștia au tendința de a fi preocupați de menținerea grupului unit”, se arată în studiu.
Studiul mai sugerează că liderii din industria ospitalității își înțeleg limitele, adică sunt conștienți de faptul că succesul în această industrie vine numai după ce ai câștigat angajamentul și suportul echipei tale. A fi accesibil angajaților tăi, a da credit cuiva care merită, a oferi oportunități de training și formare în unitatea ta și a promova un comportament responsabil sunt așadar prioritățile unui CEO din industria ospitalității.
„Se pare că organizațiile din domeniul hotelier sunt în mâini bune. Liderii de astăzi din industria ospitalității nu mai vor doar o performanță bună în activitatea lor, ei se luptă să fie cei mai buni și apreciază spiritul competitiv„, se mai arată în studiu.