Singura competiţie din comerţul electronic românesc, la a VI-a ediţie
Singura competiție dedicată exclusiv comerțului electronic românesc, Gala Premiilor eCommerce (GpeC) va premia și anul acesta cele mai bune magazine electronice din România, la 16 categorii (funcție de produsele comercializate), printre care și categoriile Turism, Alimente&Băuturi sau IT&C. Evenimentul se află în plină desfășurare și în premieră durează 8 luni de zile (din aprilie până în noiembrie 2011), timp în care cele 60 de magazine electronice care s-au înscris în competiție trebuie să treacă de niște probe extrem de dificile pentru a demonstra că fac comerț online de calitate.
Obiectivul acestei competiții, organizate anual de Link2 eCommerce, este acela „de a crește calitatea magazinelor online românești și, astfel, a încrederii consumatorilor în tranzacționarea pe internet”, a declarat Andrei Radu, organizatorul acestei competiții.
Ediția din acest an vine cu o serie de noutăți. În primul rând criteriile de preselecție au devenit mult mai restrictive și presupun respectarea de către magazinele online a legislației în vigoare și a bunelor practici în comerțul electronic românesc, fără de care niciun magazin online nu ar trebui să existe. O altă premieră la ediția GpeC din acest an este acordarea Marcii de Încredere Trusted.ro – programul de certificare inițiat la nivel național de Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România, GpeC și Legi-internet.ro.
De asemenea, în cadrul competiției din acest an s-au organizat în premieră în luna iunie 2011 întâlniri consultative între membrii juriului și reprezentanții magazinelor online care au reușit să intre în competiție, unde aceștia au putut beneficia de consultanță gratuită de la specialiști în vederea îmbunătățirii afacerii online. Tocmai pentru a da timp participanților de a face îmbunătățiri la propriile afaceri până la încheierea competiției, organizatorii organizează în premieră anul acesta 3 etape de evaluare a participanților.
„GPeC 2011 este, fără îndoială, cea mai dură ediție de până acum și a aduce extrem de multe noutăți pe zona de competiție. Ne-am asumat sarcina dificilă de a organiza primul eveniment-maraton din online-ul românesc, care se desfășoară pe parcursul a 8 luni de zile, prin care vrem să arătăm că relevanța unei competiții nu se măsoară în numărul de trofee, ci în know-how-ul câștigat de participanți. Dorința noastră cea mai mare este aceea de a crește standardele în piața și, astfel, încrederea consumatorilor în comerțul electronic”, a mai declarat Andrei Radu.
Comerțul electronic românesc ia amploare de la an la an
Potrivit Studiului de Comerț Electronic 2010, care măsoară situația pieței de comerț electronic la finele lui 2010 și începutul lui 2011, 70% dintre respondenți au cumpărat de la magazinele online, față de doar 30% care nu au achiziționat niciodată un produs/serviciu online.
Principalele motive invocate de cei care nu au cumpărat online sunt: teama de fraudare, deci lipsa încrederii în magazinele online, teama că produsele nu corespund cu realitatea, timpul mare de așteptare pentru un produs, necunoașterea modului de achiziționare online sau taxele de livrare.
Cele mai importante aspecte pentru consumatori atunci când iau decizia de a achiziționa online sunt prețul, încrederea pe care o inspiră respectivul magazin și timpul de livrare.