Sondaj: În 2012 turiştii de business îşi sporesc călătoriile

person Horeca
access_time_filled

Anul 2012 aduce vești bune pentru hotelierii și companiile aeriene care vor să atragă mai mulți turiști de business. Potrivit unui sondaj realizat de compania americană Deloitte pe 1000 de turiști de business, 85% dintre aceștia intenționează să efectueze mai multe călătorii de afaceri în 2012 sau același număr de călătorii ca în 2011.

graf

Se observă o tendință clară a sporirii numărului de călătorii de afaceri în rândul turiștilor de business tineri, cu vârste cuprinse între 18 și 44 de ani, astfel, spun reprezentanții companiei Deloitte se impune ca hotelierii să își adapteze mesajele la diferitele categorii de vârstă ale turiștilor de business. 27% dintre respondenții sondajului cu vârsta cuprinsă între 18 și 44 de ani intenționează să efectueze mai multe călătorii de afaceri în 2012 față de doar 16% dintre respondenții cu vârsta peste 45 de ani.
Sondajul relevă un trend ascendent al turismului de business în ultimii ani. Reflectând la călătoriile pe care le-au efectuat în 2011, majoritatea respondenților (81%) a declarat că au efectuat mai multe sau același număr de călătorii ca în 2010. Cei 19% care au declarat că au călătorit mai puțin în 2011 față de 2010 au citat recesiunea ca fiind principalul motiv (pentru 64% dintre aceștia), dar și schimbarea locului de muncă (motivul principal pentru 14% dintre aceștia).
Majoritatea turiștilor de afaceri chestionați cred că experiențele lor la hotelurile care operează sub același brand în diferite regiuni, diferă semnificativ, 60% dintre respondenți considerând că atât facilitățile cât și calitatea serviciilor variază, deși hotelurile poartă același brand.

Loialitatea față de brand în rândul turiștilor de business
brandingAtunci când vine vorba de vârstă s-a demonstrat că turiștii de business mai tineri (18-29 ani) sunt mai loiali brandurilor hoteliere decât turiștii cu peste 30 de ani. Astfel 46% din turiștii cu vârste între 18 și 29 de ani au declarat că preferă să stea la brandul lor hotelier preferat chiar dacă nu este localizat convenient pentru ei, în timp ce doar 37% din turiștii cu peste 30 de ani ar face acest lucru.
S-au observat diferențe și în ceea ce privește preferințele turiștilor de business cazați la hoteluri, în funcție de vârsta acestora. Astfel, două treimi dintre respondenți, (67%) au declarat că lucrează deseori în camerele de hotel, însă oamenii de business mai tineri preferă să lucreze în spații mai sociale precum business lounges sau în lobby, față de turiștii mai în vârstă care preferă camera de hotel. Astfel, 36% dintre respondenți cu vârste cuprinse între 18-44 ani au declarat că lucrează deseori în lobby sau în common area, în timp ce doar 17% dintre respondenții cu peste 45 de ani fac același lucru.
corporateDe asemenea, atunci când vine vorba de interacțiunea cu personalul care se ocupă de Check In, 36% dintre respondenții cu vârsta 18-44 ani preferă kiosk-uri automate mai degrabă decât un angajat la front desk, în timp ce doar 19% dintre persoanele cu peste 45 de ani au declarat că preferă kiosk-uri automate.
Facilitățile unui hotel continuă să joace un rol cheie în experiența unui turist, 61% dintre respondenți așteptând mai mult de la hoteluri în ceea ce privește facilitățile și serviciile, în 2012, mai ales că tarifele hoteliere au crescut. 77% dintre turiștii de business chestionați au indicat că internetul gratuit este important pentru ei, iar 63% sunt satisfăcuți în ceea ce privește accesul la internet în hotelurile în care s-au cazat.
Studiul Deloitte a relevat și faptul că îngrijorările turiștilor de business în ceea ce privește siguranța transportului aerian au crescut în ultimul timp. Respondenții au listat întârzierile de zboruri (37%) și întârzierile cauzate de securitatea de pe aeroporturi (30%) ca fiind principalele nemulțumiri.
Studiul a fost realizat la solicitarea companiei Deloitte, în perioada 26-27 septembrie 2011, pe 1000 de turiști de business din Statele Unite ale Americii.
„Turismul de business joacă un rol cheie în creșterea industriei de travel, a declarat Adam Weissenberg, vice președintele Deloitte LLP. Rezultatele sondajului nostru arată semne încurajatoare pentru hoteluri, companiile aeriene și alți furnizorii de servicii din industria de travel”, se arată în raportul Deloitte.

Sursa: www.deloitte.com

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302