Spuneți DA plăților cu cardul, cu MyPOS

person Horeca
access_time_filled
  • myPOS oferă soluții de plată integrate și accesibile ca preț, schimbând modul în care firmele acceptă plățile cu cardul prin toate canalele – la tejghea, online sau prin dispozitive mobile.

Plata cu cardul în unitățile HoReCa este acum mai ușoară și mai convenabilă pentru operatorii HoReCa, cu myPOS – soluția de plăți inovatoare care permite comercianților de toate tipurile și dimensiunile să accepte plăți cu cardul într-un mod simplu și eficient, evitând comisioanele lunare, taxele bancare sau preocupările legate de fluxurile de lichidități.

Lansată în 2014, la Mobile World Congress – Barcelona, ca prima platformă care oferă încasări instantanee (depozite instantanee) în conturile comercianților pentru tranzacții făcute atât online, cât și pe un terminal POS, MyPOS își propune să elimine barierele majore ale plăților cu cardul și în România, unde are deja peste 1000 de clienți, din diferite sectoare de activitate, inclusiv din domeniul HoReCa.

mypos

într-un interviu acordat în exclusivitate revistei Horeca România, Irfan Rasmally, MyPOS Business Director (foto jos), ne vorbește despre avantajele soluției MyPOS pentru unitățile HoReCa și cum stăm în locațiile HoReCa din România în ceea ce privește acceptarea plăților cu cardul.

Ce este MyPOS și care a fost ideea care a stat la baza acestei platforme?

irfanrasmallyMyPOS a luat naștere în anul 2014 și a fost concepută ca o soluție integrată pentru rezolvarea problemelor majore ale IMM-urilor legate de acceptarea cardurilor și alte plăți. Ideea de la care s-a pornit a fost aceea de a oferi servicii de plată mai accesibile pentru comercianții mici și mijlocii care aveau dificultăți în a obține de la bancă o soluție de acceptare la plata cu cardul, din două motive: fie soluția oferită de bancă era prea scumpă pentru ei, fie afacerile lor erau prea mici pentru ca banca să investească în acești clienți.

Din cele circa 22 de milioane de firme care activează în Uniunea Europeană, aproape 15 milioane nu au o soluție de acceptare la plată a cardurilor. Am văzut o oportunitate aici și am decis să investim într-o soluție care să ajute companiile mici și mijlocii să accepte modalitățile de plată prin card, evitând comisioanele lunare, taxele bancare sau preocupările legate de fluxurile de lichidități atunci când acceptă plăți cu cardul.

Pe scurt, cu această soluție ne-am dorit să schimbăm modul în care firmele acceptă plățile cu cardul prin toate canalele – la tejghea, online sau prin dispozitive mobile.

Cum stau locațiile HoReCa din România în ceea ce privește acceptarea plăților cu cardul?

în industria HoReCa din România sunt unii jucători mari, cu tradiție, care sunt familiarizați cu acest subiect, pentru care a accepta plata cu cardul reprezintă un lucru firesc. Dar, totodată, în piață sunt și jucători noi și mai mici – restaurante, cafenele, hoteluri sau tot mai multe persoane care își închiriază apartamentele prin Airbnb – care caută o soluție de acceptare la plata cu cardul și lor ne adresăm cu soluția MyPOS.

Astăzi, în România, dacă te duci în orice cafenea și îți iei o cafea și un croissant și vrei să plătești cu cardul, cele mai frecvente răspunsuri sunt: “Ne pare rău, dar nu acceptăm plata cu cardul” sau “Ne pare rău, dar POS-ul nostru nu merge, avem o mică problemă…”. Pe de altă parte, dacă te duci într-o țară ca Olanda și îți iei o cafea cu 1 euro și un croissant cu 2-3 euro, pur și simplu plătești contactless – plata cu cardul este alegerea evidentă pentru acești oameni. Conform Visa, nivelul de penetrare al plăților cu cardul în Uniunea Europeană este de 50%, iar în România este de doar 22%; dacă vorbim strict de sectorul HoReCa din România, procentul este de sub 10%.

România este o piață emergentă pentru noi, vedem foarte multe oportunități aici, economia merge bine, oamenii au mai multe idei antreprenoriale și se vor să se lanseze în afaceri. Să luăm exemplul Airbnb; turismul crește în România, atât în sezonul cald, cât și în sezonul rece, iar oamenii au început să-și închirieze apartamentele turiștilor. Atunci când o destinație atrage turiști, nu doar hotelurile beneficiază, ci și restaurantele, cafenelele și toate business-urile conexe acestei industrii. Este o nevoie reală de a veni în întâmpinarea cerințelor acestor turiști, care vin cu o mentalitate că totul poate fi plătit cu cardul.

Faptul că din ce în ce mai mulți consumatori cer să plătească cu cardul este o realitate care pune presiune pe restaurante și cafenele să accepte plata cu cardul dacă nu vor să piardă clienți. Cu MyPOS, le puteți oferi clienților satisfacția de a accepta metoda lor preferată de plată; fie că se folosește un card sau un smartphone, cititoarele noastre de carduri de credit facilitează tranzacțiile rapide și sigure pentru o experiență excelentă oferită clienților.

platacucardulinhoreca

Mulți spun că plata cu cardul descurajează tips-urile în restaurante. Cum adresați această problemă?

Foarte important de menționat este că avem mai multe servicii cu valoare adăugată, iar două astfel de servicii, foarte valoroase pentru restaurante și cafenele, sunt funcțiile de bacșiș și operator ID. Astăzi, dacă mă duc la un restaurant în România și vreau să vreau să plătesc bacșiș cu cardul – de obicei nu am cash cu mine – mi se spune “nu se poate, trebuie să ne dai cash”… Practic dacă nu ai cash nu ai posibilitatea să lași bacșciș ospătarilor.

Cu MyPOS orice restaurant sau cafenea poate accepta bacșiș pe card, iar funcția de bacșiș din POS aduce venituri suplimentare pentru angajații HoReCa. Cu ajutorul acestei funcții, clienții au posibilitatea să-și aleagă suma pe care doresc să o lase ospătarilor și totul este combinat într-o singură tranzacție. în ceea ce privește funcția Operator ID, dacă ești un proprietar de restaurant sau cafenea și vrei să știi ce turnover a fost făcut de fiecare ospătar, inclusiv ce tipsuri, funcția Operator ID îți oferă această posibilitate.

Ce obiective aveți în România, în ceea ce privește segmentul HoReCa?

Noi ne propunem să extindem prezența MyPOS în unitățile HoReCa din România, simplificând procesul de obținere a unei soluții de acceptare la plată a cardurilor pentru acești operatori, proces care la bănci durează destul de mult și implică diverse taxe și comisioane. Cu noi, tot procesul, din momentul în care un client începe înregistrarea pe MyPOS și momentul în care este capabil să accepte toate cardurile și să acceseze funcționalitățile device-ului, durează 8 ore. Mai mult, deschiderea unui cont myPOS este gratuită și nu există comisioane de serviciu lunare sau anuale, comerciantul nu plătește decât serviciile utilizate.

De ce să alegeți serviciile myPOS în locul unei bănci?

Spre deosebire de orice bancă, myPOS oferă:

  • ABSENÈšA comisioanelor lunare sau anuale
  • ABSENÈšA obligațiilor contractuale
  • Efectuarea instantanee a tuturor plăților
  • IBAN pentru mai multe monede (până la 11)
  • Card business de debit gratuit (până la 10 carduri)
  • Cartelă de DATE gratuită care asigură conexiunea mobilă oriunde în Europa, gratuit
  • Servicii online cum ar fi butoanele și link-urile de plată, solicitările de plată și procesul de efectuare a plății
  • Servicii de alimentare pentru diverși furnizori de servicii din întreaga lume
  • Private Label Gift Cards.

Pentru mai multe detalii despre gama de soluții de plată MyPOS intrați pe www.mypos.eu

Advertorial apărut în ediția 90 a revistei Horeca România.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302