Studiu EY: Cum afectează schimbările economice şi digitale industria ospitalităţii în 2017

person Horeca
access_time_filled

trenduriospitalitateScenariul ieșirii Marii Britanii din Uniunea Europeană va genera probleme de planificare și organizare directorilor executivi din industria ospitalității. Marea Britanie rămâne în continuare una dintre cele mai vizitate țări din lume, Londra ocupând locul al doilea la nivel global ca destinație turistică preferată, arată raportul EY Global hospitality insights.

Brexitul va afecta pe termen scurt și mediu perspectivele din sectorul ospitalității și de agrement.

Deprecierea valutară împinge în sus inflația care, combinată cu creșterile salariale modeste din ultimii ani, va duce, probabil, la constrângeri asupra veniturilor reale din gospodării.

Deși Brexitul a schimbat perspectivele investitorilor globali și a atras după sine incertitudine în ceea ce privește viitoarele investiții în Marea Britanie, există multe semne pozitive. Anglia deține un precedent puternic în ceea ce privește investițiile străine directe, care au înregistrat o creștere constantă începând cu 2013. Acestea au crescut de la aproximativ 800 de proiecte în 2013 la 1000 de proiecte în 2015. La nivel european, numărul proiectelor de investiții a crescut de la 3000 în 2013 la 4000 în 2015. Acest fapt se datorează cotei impozitului pe profit din Marea Britanie (20%), printre cele mai mici din lume, care se estimează că va scădea până la 17%, până în 2020. Din acest motiv, investițiile străine par să continue indiferent de contextul politic cauzat de Brexit.

Investiții record făcute de China

Investitorii chinezi și-au crescut activitatea externă în 2016, mai ales din cauza devalorizării yenului, cu aproape 10%, începând cu luna august 2015. Investițiile, care au avut loc în cea mai mare parte în SUA și Europa, au atins valoarea de 9,4 miliarde USD, în noiembrie 2016. Principalele zone-țintă pentru investiții au fost Manhattan, Londra, San Francisco și Chicago.
Lipsa oportunităților de investiții locale, anticiparea unei devalorizări continue a yenului și dorința de a construi un brand global pentru activele hoteliere îi va determina pe investitorii chinezi să investească și mai mult în piața de hoteluri în 2017.

Evoluția analizei inteligente a datelor în industria globală de ospitalitate

Analiza inteligentă a datelor transformă modul în care firmele de top din domeniul ospitalității fac afaceri, pe măsură ce folosesc tot mai mult volume mari de date și tehnici avansate de analiză. în cadrul acestei evoluții dinamice, instrumentele de analiză inteligentă a datelor sunt folosite la măsurarea și îmbunătățirea performanțelor de afaceri, cu un plus de concentrare pe creșterea veniturilor, pe managementul relației cu clienții și creșterea satisfacției oaspeților.

Analiza inteligentă a datelor transformă, de asemenea, modul în care companiile din domeniul ospitalității abordează tranzacțiile financiare, inclusiv modul în care identifică tendințele din piață, acordă asistența în identificarea țintelor și în îmbunătățirea abordării legate de evaluarea unei tranzacții.

în cadrul departamentelor de gestionare a veniturilor, companiile pot fructifica acum date provenite dintr-o multitudine de surse, incluzând comportamente de căutare online, trafic aerian, vânzări ale competiției și rezervări viitoare pentru o mai bună previzionare a cererii și o optimizare a tarifării.

Factorii disruptivi din domeniul imobiliar și al ospitalității

Economia activată de universul digital este un exemplu de factor disruptiv sectorial. Compania Airbnb, dezvoltatoare de platforme digitale, a intrat în industria ospitalității fără a deține vreun hotel și a devenit o nouă forță competitivă, determinând firmele tradiționale din domeniul hotelier să-și reexamineze modelele de afaceri și amprentele fizice. Privind înainte, valoarea companiilor din industria ospitalității se va regăsi din ce în ce mai mult în inovația digitală.

Securitatea cibernetică: Pregătirea și răspunsul la amenințările cibernetice

Odată cu creșterea numărului de infracțiuni, cibersecuritatea rămâne o problemă prioritară pentru directorii din domeniul ospitalității, de la nivel global. în pofida măsurilor preventive, companiile hoteliere, inclusiv cei mai mari jucători din industrie, sunt încă vulnerabile la breșe de securitate. O astfel de breșă costă companiile hoteliere, în medie, 4 milioane USD, iar astfel de breșe rămân o amenințare serioasă la adresa industriei hoteliere globale. Companiile trebuie să fie pregătite să detecteze rapid un atac, să diagnosticheze corect cauzele și să minimizeze daunele financiare și pe cele legate de reputație.

Robotic process automation (RPA): Progrese în tehnologie

în calitate de „angajat virtual”, un robot accesează și manipulează alte aplicații prin intermediul interfețelor lui de utilizator, fapt care îi permite să automatizeze sarcini repetitive, de mare volum, și să genereze un număr mai mic de erori.

Având în vedere multiplele beneficii ale RPA, este de așteptat ca tot mai multe companii hoteliere să adopte această tehnologie. RPA oferă companiilor oportunitatea de a-și eficientiza procesele de business, de a deveni mai fiabile și mai eficiente din punct de vedere al costurilor. însă, ca să beneficieze complet de pe urma unei asemenea oportunități, ele trebuie să înțeleagă cum să planifice și să adopte tehnologia.

Economia colaborativă (sharing economy) 2.0: următorul capitol

Ca răspuns la creșterea cazărilor de tip peer-to-peer, hotelurile tradiționale adoptă diferite strategii de atragere a călătorilor încântați de ușurința rezervărilor online și de experiența oferită de închirierea de locuințe pentru sejururi. De exemplu, unele branduri hoteliere mari își intensifică ofertele cu componentă tehnologică pentru clienți, cum ar fi platformele mobile și social media – pentru rezervări, check-in, chei mobile de acces în camere, plăți și in-room service.

Sursă foto: web2print.solutions

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302