Studiu GfK: Ce înţeleg românii prin Mystery Shopping?

person Horeca
access_time_filled

clientmisteriosGfK România a derulat un studiu reprezentativ național pentru a verifica gradul de cunoaștere al activității de Mystery Shopping printre români și cum este aceasta percepută. La nivel național, 21% dintre români au auzit de „mystery shopping”, un procent mai mare (33%) fiind înregistrat în rândul celor care obișnuiesc să ofere altora păreri sau recomandări, fie ele online sau offline. Persoanele care cunosc activitatea de client misterios se regăsesc într-o măsură mai mare în București (32%) sau alte orașe mari, sunt tineri (18-34 ani), cu educație ridicată, sunt angajați și au venituri în familie care depășesc 2000 ron.

Deși numai 2% din populație a lucrat sau lucrează ca mystery shopper, intenția este semnificativ mai mare: 11% au spus ca ar vrea sa desfășoare o astfel de activitate în viitor. Atât cei care au lucrat deja, cât și cei care intenționează să o facă sunt mai degrabă tineri (până în 40 ani) care provin din orașele mari.

Ce înseamnă pentru români „client misterios”?

36% dintre cei chestionați spun că este o tehnică prin care o companie își poate „spiona” angajații cu scopul de a-i penaliza sau recompensa, în vreme ce un sfert dintre ei afirmă că este o tehnică prin care o companie își poate spiona concurența sau prin care își evaluează serviciile oferite cu ajutorul unor profesioniști care „interpretează” rolul unui client obișnuit.

Rezultatele au fost obținute dintr-un studiu GfK Omnibus reprezentativ la nivel național, pe un eșantion de 1029 respondenti, atât din mediul rural cât și din urban. Chestionarul a fost aplicat față-în-față, în luna august 2012.

GfK România derulează studii de Mystery Shopping începând din anul 2004 pentru clienți din industriile auto, financiar, FMCG, pharma, retail, servicii și telecom. Începând din 2012, GfK Romania este membru al MSPA (Mystery Shopping Providers Association) și are o divizie specializată în proiecte de tip Mystery Shopping.

clientsubacoperire

Despre GfK România

Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 10 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri de aproape 11 milioane euro în 2011. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences.
În sectorul Consumer Choices compania adună continuu informații despre vânzarile din retail a bunurilor de consum tehnologice și date despre consumul media. Sectorul Consumer Experiences este specializat în probleme de marketing operațional și strategic în practic toate industriile și piețele.

Grupul GfK este una dintre cele mai mari companii de cercetare de piață din lume, cu peste 11.000 de experți care se dedică zi de zi descoperirii de noi perspective asupra modului în care oamenii trăiesc, gândesc și cumpără, în peste 100 de țări.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302