Studiu: Internetul redefinește comportamentul de cumpărare

person Horeca
access_time_filled

cumparaturionline2Cunoașterea modului în care cumpărătorii se informează și folosesc noile tehnologii, a diversității stimulilor cu care aceștia intră în contact în procesul de cumpărare, devine din ce în ce mai importantă pentru asigurarea succesului pe piață.

Un studiu desfășurat de GfK România pe un eșantion reprezentativ pentru populația urbană utilizatoare de Internet, cu vârste între 15 și 45 de ani, relevă rolul important al Internetului în redefinirea comportamentului de cumpărare. 70% dintre cei chestionați declară că Internetul a devenit un instrument de cumpărare foarte util, iar 44% menționează că rețelele sociale au devenit la fel de importante ca și alte surse de informații pentru a face cele mai bune alegeri de produse.

Accesarea site-urilor de comparare a prețurilor, consultarea online a descrierilor detaliate ale produselor și a recenziilor altor cumpărători, schimbul de informații din rețelele sociale, toate acestea sunt activități desfășurate din ce în ce mai mult în vederea luării celei mai bune decizii de cumpărare, care să aducă cea mai mare valoare cumpărătorului. Astfel, accesul la surse multiple de informare ne transformă pe toți în cumpărători mult mai implicați și mai exigenți, mai dificil de mulțumit decât înainte„, spune Raluca Răschip, Consumer Goods & Retail Director GfK România.

În afară de mediul online, treptat se dezvoltă și alte medii de interacțiune, cum ar fi cel prin intermediul smartphone-urilor. Dacă în momentul de față smartphone-ul este folosit cu precădere pentru a compara prețuri (44% dintre deținătorii care s-au informat online sau au cumpărat online în ultimele 6 luni), pentru a căuta informații și recenzii (42%) și pentru a localiza magazine (42%), și alte tipuri de comportamente încep să apară: verificarea disponibilității unui produs (31%) sau scanarea de coduri QR (22%).

În acest mediu în care cumpărătorul este mult mai conștient de instrumentele pe care le are la îndemână și mai implicat în procesul de cumpărare, utilizând tot mai multe pârghii pentru a maximiza valoarea pe care o obține, devine tot mai dificil pentru companii să păstreze un nivel de loialitate ridicat.

De aceea, cunoașterea modului în care cumpărătorii se informează și folosesc noile tehnologii, a diversității stimulilor cu care aceștia intră în contact în procesul de cumpărare, devine din ce în ce mai importantă pentru asigurarea succesului pe piață, nu doar pentru a răspunde nevoilor actuale ale cumpărătorilor, ci și pentru a anticipa nevoi viitoare într-un peisaj din ce în ce mai digitalizat. 

Studiul GfK FutureBuy integrează toate aceste date și oferă mai multe detalii despre influența tehnologiei asupra comportamentului de cumpărare, despre experiența de cumpărare online versus offline sau despre noul tip de cumpărător informat și implicat.

Cercetarea a fost desfășurată online, pe un eșantion de 600 de respondenți din panelul online AskGfK. Studiul GfK FutureBuy este reprezentativ pentru populația utilizatoare de Internet din mediul urban, cu vârste între 15 și 45 de ani.

tableteContext

În România, penetrarea Internetului a crescut constant în ultimii ani, atingând 53% la nivel național și 63% la nivel urban în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani în aprilie 2013. În același timp, apetitul românilor pentru tablete și smartphone-uri este în continuă creștere. Vânzările au cunoscut o importantă tendință ascendentă în ultimii ani, smartphone-urile ajungând la o pondere de 25% din totalul pieței de telefoane mobile în unități în 2012, iar numărul de tablete vândute a crescut de aproape 5 ori în 2012 față de 2011.

Aceste evoluții încep să își pună amprenta nu doar asupra stilului de viață al consumatorilor, ci și asupra comportamentului lor de cumpărare. Dacă până nu de mult magazinele și mediile tradiționale de comunicare erau principalele surse de informare în vederea luării deciziei de cumpărare, în prezent Internetul este utilizat pe scară largă.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302