Unităţile de cazare din Capitală, avantajate de Planul de Marketing
Noul Plan de marketing turistic al Bucureștiului, a cărui finalizare a fost anunțată oficial pe 24 august în cadrul unei conferințe de presă, țintește creșterea medie anuală a numărului de înnoptări în spațiile de cazare din municipiul București cu 6.8% dar și creșterea cu 4.8% a numărului de turiști care vizitează anual Capitala României.
Ministrul Turismului, Elena Udrea a prezentat astăzi liniile directoare ale Planului, care va fi pus în perioada următoare la dispoziția Primăriei Municipiului București pentru a fi implementat.
„Contez pe un parteneriat eficient cu Primăria Municipiului București, industrie și alți actori interesați, pentru promovarea Bucureștiului. Documentul finalizat astăzi va fi pus la dispoziția primăriei, iar noi, ca minister, ne vom îndeplini toate sarcinile care ne aparțin pe partea de implementare a planului: realizarea infrastructurii turistice și de evenimente, centre de informare turistică, promovare etc”, a declarat ministrul Elena Udrea.
Din Planul de marketing turistic al Bucureștiului rezultă că segmentului de turism de business din București trebuie să i se adauge noi componente: turismul de evenimente, cel cultural și turismul de sănătate. De asemenea, se vizează o poziționare a orașului ca destinație recunoscută printre tineri datorită vieții de noapte, animației (probabil cea mai bună ofertă de divertisment din sud-estul Europei) și spiritului liber, dar și printre alte categorii de vârstă care pot fi atrase prin evenimente culturale (ex: Festivalul George Enescu), patrimoniu (muzee, clădiri vechi, situri istorice), circuite în împrejurimile orașului și chiar turism balnear, spa și wellness (prin exploatarea apelor termale din nordul Bucureștiului).
Nu în ultimul rand, creșterea numărului de turiști ar putea crea noi locuri de muncă, iar veniturile atrase la nivel local ar putea crește semnificativ, potrivit reprezentanților Ministerului.
Planul de marketing turistic vizează și creșterea notorietății municipiului București cu minim 15%, pe cel puțin 3 din principalele piețe turistice.
„Creșterea notorietății internaționale a municipiului București ar aduce un plus de atractivitate capitalei României și ar putea îmbunătăți percepția străinilor despre România în general”, se arată în comunicatul de presă emis de Minister.
Finalizarea Planului de marketing turistic pentru București a fost un rezultat al colaborării factorilor interesați în dezvoltarea turistică a capitalei și totodată un exercițiu de armonizare a intereselor comune publice și private, în folosul bucureștenilor.
Pentru mai multe informații despre Planul de marketing turistic al Bucureștiului intrați aici.