Young Culinary Talents, inițiativa Nestlé pentru tineri
Nestlé, prin divizia Nestlé Professional, a lansat proiectul global pentru tineri – Young Culinary Talents (YOCUTA). La prima ediție a proiectului YOCUTA, cinci tineri entuziaști cu abilități gastronomice au participat la un training de barista. Participanții au trecut printr-un amplu training cu Marius Rusu, Coffee Expert Nestlé Professional, și au beneficiat de sfaturi de carieră de la Adriana Boldea, Talent Acquisition Nestlé.
Acestă inițiativă face parte din inițiativa globală Nestlé Needs YOUth, care își propune să ajute 10 milioane de tineri din întreaga lume să acceseze oportunități economice. Programul este conceput pentru dezvoltarea tinerelor talente în domeniul culinar, pentru consolidarea abilităților lor teoretice și practice și pregătirea lor pentru cariera profesională, ajutând, în același timp, industria foodservice să umple deficitul de lucrători calificați din întreaga lume. Acest lucru este posibil prin parteneriate cu școli culinare, asociații de servicii alimentare și parteneri din industrie, totul fiind gratuit pentru participanți. YOCUTA a fost lansat în 2015 în America Latină, iar programul a ajutat deja peste 2.000 de studenți din zona culinară. Odată cu extinderea acestui program la nivel global, Nestlé își propune să sporească sprijinul pentru mii de oameni din țările în care operează.
„Din 2013, prin inițiativa Nestlé Needs YOUth, am creat oportunități de angajare pentru sute de mii de tineri. La Nestlé, ne dorim ca tinerii să devină inovatori creativi și antreprenori. Programul YOCUTA poate ajuta tinerii să-și dezvolte o carieră de succes în industria serviciilor alimentare și oportunitatea de a-și începe propria afacere. Aici, în România, am văzut în ultimii ani un interes tot mai mare pentru serviciile alimentare și intenționăm să extindem proiectul făcând din acesta o tradiție anuală pentru persoanele cu talente culinare„, spune Ovidiu Tunaru, Business Executive Officer Nestlé Professional.
Cei cinci participanți au plecat de la training cu noi informații despre cafea și au avut șansa de a pune în practică cunoștințele pe care le-au dobândit. Ei au primit o diplomă și o experiență esențială, ceea ce le oferă posibilitatea de a începe sau de a construi o carieră în industria alimentară.
YOCUTA este disponibil oricărui tânăr cu vârsta cuprinsă între 16 și 30 de ani. Sunt așteptați participanți dintr-o mare varietate de medii și demografie, care au nevoie de sprijin în ceea ce privește capacitatea de inserție profesională, iar experiența culinară anterioară nu este necesară.
Ca parte a inițiativei Nestlé Needs YOUth, Nestlé a reușit să implice peste 18.000 de tineri la nivel național în România, în ultimii ani.
Inițiativele globale Nestlé:
În 2017, Nestlé a luat o serie de măsuri pentru accelerarea progresului în vederea atingerii obiectivelor pentru anul 2030, ca parte a acțiunilor de îmbunătățire a calității vieții și contribuției la un viitor mai bun. Printre acestea se numără consolidarea programului “Nestlé for Healthier Kids”, extinderea inițiativei “Nestlé needs YOUth” și dezvoltarea activităților de management sustenabil al performanței de mediu.