Accesul gratuit la internet în hoteluri se anunţă profitabil
Cel mai mare grup hotelier independent din Marea Britanie, Best Western, a lansat o campanile la nivel național prin care încurajează internetul gratuit pentru oaspeții hotelurilor, după ce s-a constatat că acest serviciu ar putea aduce economisirea în sectorul hotelier britanc a peste 1,4 miliarde de lire sterline pe an.
Best Western oferă acces gratuit la internet tuturor oaspeților săi din cele 270 de hoteluri din Marea Britanie, astfel oaspeții aflați în călătorii de afaceri realizează o economie de 28 de milioane de lire sterline anual. Prin această campanie lanțul hotelier dorește să-i convingă și pe alții să facă același lucru pentru a ajuta economia britanică și îi invită pe site-ul www.bestwestern.co.uk/freeInternet să susțină această campanie.
După o analiză a ultimelor cifre lansate de organizația specializată pe studii de piață BDRC, Best Western crede că dacă toate lanțurile hoteliere mari ar oferi internet gratuit clienților s-ar realiza o economie în acest sector în valoare de 1.431.000.000 lire sterline în fiecare an. Cifrele se bazează pe statisticiloe BDRC care arată faptul că în 2010 au fost disponibile pentru clienții business 106 milioane camera în Marea Britanie, cu o rată medie a taxei de internet în valoare de 13,50 lire sterline pe vizită. Un client business se cazează într-un hotel britanic în medie de 11 ori pe an, asta însemnând că un client ar putea economisi 197,89 lire pe an.
Tim Wade, directorul de marketing al Best Western a declarat că „Nu numai că internetul gratuit va încuraja cererea pentru mai multe înnoptări, determinând astfel o impulsionare a industriei hoteliere din Marea Britanie, dar va aduce clienților o economie de peste 1 miliard de lire sterline pe an”.
Important este faptul că dacă toate cele 4.200 de hoteluri Best Western din întreaga lume vor oferi internet gratuit, comunicarea și distanța nu vor mai constitui o problemă pentru clienții plecați în interes de afaceri. Accesul la internet este un criteriu esențial pe baza căruia clienții business își aleg hotelul în vor sta atunci când călătoresc.