Accor va elimina toate articolele din plastic de unică folosință din experiența oaspeților până la sfârșitul anului 2022

person Horeca
access_time_filled

Accor își anunță angajamentul de a se alătura Inițiativei Globale pentru Plastic în Turism a ONU și de a elimina toate articolele din plastic de unică folosință din experiența oaspeților din hotelurile sale până la sfârșitul anului 2022.

Această acțiune a Accor pentru reducerea impactului asupra mediului și consolidarea eforturilor de combatere a poluării cu plastic a oceanelor lumii și a altor medii naturale reprezintă un pas important înainte pentru industria ospitalității globale și pentru grup, care s-a angajat pe calea sustenabilității de mai mulți ani, se arată într-un comunicat.

Suntem conștienți de impactul semnificativ pe care îl avem asupra planetei noastre și de responsabilitatea noastră de a crea beneficii concrete pentru angajații, oaspeții, furnizorii, partenerii și comunitățile gazdă”, a declarat Sébastien Bazin, președinte și CEO, Accor. „Ceea ce ne ghidează este conștiința și conștientizarea socială care determină fiecare persoană sa se străduiască să fie un bun cetățean. Este vorba despre a fi conștient, responsabil social și consecvent.

Gazdă pentru mai mult de 120 de milioane de oaspeți și peste 200 de milioane de mese în fiecare an, Accor si-a asumat rolul de cetățean corporativ responsabil si activează în cadrul programului său de dezvoltare durabilă, de 25 de ani. Pe lângă angajamentul anterior al Grupului de a elimina toate paiele, bețișoarele de cafea și bețișoarele de urechi, noul angajament de astăzi include:

  • Eliminarea accesoriilor și a recipientelor de plastic individuale de toaletă, ca și a paharelor de plastic, până la finalul anului 2020;
  • Eliminarea tuturor articolelor din plastic de unică folosință din camere, din spațiile de întâlniri, din restaurante și din toate zonele de agrement (spa-uri, centre de fitness etc.) până la sfârșitul anului 2022

strategiesustenabilitateaccor

Plasticele de unică folosință sunt definite ca obiecte care sunt utilizate o singură dată și apoi aruncate. Exemplele includ paie de plastic, bețișoare de urechi, bețișoare de cafea, căni de plastic, pungi de plastic pentru curățătorie sau perne suplimentare, sticle de apă de plastic, toate ambalajele din plastic (pentru mâncare, produse de bun venit etc.), vesela de plastic și tacâmuri, cadouri din plastic și produse de bun venit (articole de toaletă, papuci, creioane etc.), carduri de acces din plastic. Vor fi propuse alternative relevante la plastic pentru fiecare articol specific, luând în considerare Evaluarea ciclului de viață, pentru a asigura o performanță de mediu superioară a soluțiilor propuse hotelurilor noastre.

Cu peste 200 de milioane de articole din plastic de unică folosință utilizate în fiecare an în toate ariile de activitate, hotelurile își reduc deja semnificativ impactul. Numeroase hoteluri au implementat soluții eficiente și au ales alternative durabile. De exemplu:

•    94% dintre hotelurile din Accor au eliminat paiele, bețișoarele de urechi, bețișoarele de cafea. Restul de 6% (mai ales în China) o vor face până la sfârșitul lunii martie 2020;
•   89% dintre hotelurile ibis folosesc dozatoare. Aceasta înseamnă că 2087 hotelurile ale familiei de branduri ibis au renunțat deja la recipientele de plastic de unică folosință pentru produsele de toaletă. Hotelurile Accor ce aparțin familiei de branduri ibis din America Latină vor urma aceeași inițiativă în acest an.
•    Un alt exemplu al eforturilor mărcilor noastre este Fairmont, care a adoptat noi standarde de construcție și renovare. Hotelurile sale includ dispozitive de de filtrare a apei de la robinet în camerele de oaspeți, pentru a elimina complet apa îmbuteliată.
•    Un pas mai departe, noul nostru brand „Greet” a fost creat pentru a răspunde noilor exigențe ale oaspeților noștri, astfel încât este chiar în ADN-ul mărcii să nu folosească plastic. La micul dejun nu există niciun fel de plastic de unică folosință, iar pentru unt și gem sunt folosite recipiente reutilizabile. în plus, nu există plastic de unică folosință în camere și în alte părți ale hotelurilor. Accor intenționează să deschidă încă 10 hoteluri Greet în Europa anul acesta.

în plus, mai multe hoteluri Accor din portofoliul grupului – inclusiv ibis Styles Warszawa Centrum, Novotel Yangon Max, Myanmar, Sofitel Bogota, hoteluri din Bali și Lombok, Indonezia, Ibis Styles São Paulo Anhem – au luat deja măsuri la nivel local, ca să renunțe la plastic și să avanseze către obiectivul de a elimina complet plasticul de unică folosință din experiența oaspeților.

Unul dintre principalele țeluri ale lui Accor, pe lângă găsirea de alternative la plastic și reducerea impactului asupra mediului, este schimbarea pozitivă a mentalităților comune la nivel global prin adoptarea logicii 3R: Reduce, Reutilizează și Reciclează. Sediul grupului din Varșovia, de exemplu, a trecut la apa de la robinet de la mijlocul anului 2019 și a eliminat astfel 48.000 de sticle de plastic folosite anual – adică cu 2 tone de plastic mai puțin în mediul înconjurător.

Inițiativa globală pentru materiale plastice in turism, condusă de Programul pentru Mediu al ONU și de Organizația Mondială a Turismului în colaborare cu Ellen MacArthur Foundation, trasează o linie în nisip în lupta împotriva deșeurilor de plastic și a poluării. Guvernele și companiile, precum Accor, se angajează la un set de obiective ambițioase. Vom lucra pentru a elimina articolele din plastic de care nu avem nevoie; vom inova, astfel încât toate materialele plastice de care avem nevoie sa fie concepute pentru a fi reutilizate, reciclate sau compostate în siguranță; și vom recircula tot ceea ce folosim pentru a le păstra în economie și în afara mediului. în septembrie 2019, Accor Olanda a făcut deja un pas înainte semnând Angajamentul International pentru Plastic în Turism inițiat de MVO Olanda și, prin urmare, a început demersurile pentru a deveni cât mai curând posibil un semnatar al Inițiativei globale pentru materiale plastice în turism, pentru care trebuie să prezinte un angajament specific.

Poluarea cu materiale plastice este una dintre provocările majore de mediu ale timpurilor noastre, iar turismul are un rol important în a contribui la soluționare”, a declarat Directorul Diviziei Economice a Programului de Mediu al ONU, Ligia Noronha.

Prin Inițiativa globală pentru materiale plastice în turism, companiile și destinațiile turistice sunt susținute pentru a inova, a elimina și a împărtăși modul în care folosesc materialele plastice, pentru a promova circularitatea în economiile noastre și a reduce poluarea cu materiale plastice la nivel global.

„Eforturile noastre nu se opresc aici. Suntem un grup inovator prin natură și căutăm permanent noi domenii în care ne putem reduce impactul asupra mediului, la nivel global, ajutând în același timp comunitățile noastre locale în eforturile lor de a crea un viitor mai sănătos, mai sustenabil”, a spus Sébastien Bazin. „în timp ce lucrăm pentru a ne îndeplini angajamentele, suntem recunoscători echipelor noastre dedicate de angajați din întreaga lume care ne împărtășesc credința de a face lumea un loc mai bun pentru oaspeții noștri, în timp ce călătoresc cu noi și chiar și atunci când nu o fac.“

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302