Analiză: Viitorul hotelurilor independente post-pandemie rămâne incert. Lanțurile internaționale vor fi avantajate
Pandemia COVID-19 va îngreuna și mai mult situația hotelurilor independente, al căror viitor rămâne incert, în timp ce marile lanțuri hoteliere internaționale își vor consolida și mai mult poziția pe piață, spun reprezentanții companiei GlobalData.
“Numărul hotelurilor independente a scăzut în ultimele decenii. Adoptând un model de business de tip light-asset și introducând branduri soft, marile lanțuri hoteliere internaționale și-au extins constant rețeaua globală prin afilierea hotelurilor independente care se aliniază strategiei lor de brand. Impactul generat de pandemia COVID-19 poate accelera acest trend, forțând hotelierii independenți să ia decizii critice privind viitorul lor mai devreme decât și-ar fi dorit”, spune Ralph Hollister, Travel&Tourism Analyst la GlobalData.
Potrivit acestuia, hotelurile independente nu vor putea concura cu jucătorii mari din industrie, care se vor lupta între ei pentru atragerea călătorilor, o dată cu ridicarea restricțiilor de circulație.
“Dacă hotelurile independente nu doresc să se afilieze la marile lanțuri internaționale sau dacă acestea din urmă nu vor dori să lucreze cu ele, hotelurile independente vor fi nevoite să se bazeze mai departe pe OTA pentru distribuție. Acest lucru va crește vizibilitatea hotelurilor independente însă va limita veniturile pe care le pot obține în perioada de recuperare”, adaugă reprezentantul GlobalData.
Potrivit companiei GlobalData, hotelurile independente au rămas deja în urmă în aspecte cheie precum marketing de brand sau tehnologie, iar aceste elemente sunt cruciale atunci când țintești consumatori tech-savy, cum sunt milenialii sau cei din Generația Z. “Lanțurile hoteliere internaționale au capital disponibil pentru a investi în aceste arii, ceea ce le face atractive în ochii companiilor hoteliere independente sau de mici dimensiuni”, spune reprezentantul GlobalData.
“Datorită crizei COVID-19 hotelurile independente vor fi nevoite să elaboreze noi protocoale de igienă și standarde sanitare pentru oaspeți și să le comunice călătorilor. Lanțurile mari au forța de marketing pentru a disemina noile standarde de igienă către un număr mare de potențiali călători, iar acest lucru le va ajuta și le va întări poziția de piața hotelieră post-COVID-19”, mai adaugă acesta.