CAHM EUROPE – cosmetice hoteliere românești, succes european
Cosmeticele hoteliere marca CAHM EUROPE, produse la fabrica de săpun și cosmetice hoteliere cu același nume din localitatea Negoiești, județul Prahova, sunt distribuite în prezent în 27 de țări europene și extra-europene, fiind căutate de nume mari din industria hotelieră europeană și locală, pentru calitatea lor și raportul excelent calitate-preț.
în topul celor mai solicitate linii de cosmetice hoteliere se află gama premium eco-aware Botanika și gama Sense – inspirată din natură, care este cea mai bine vândută linie de cosmetică hotelieră, ne spune Andrei Severin, CEO CAHM Europe – cel mai mare producător de cosmetică hotelieră din Europa de Est.
Activitatea CAHM Europe este orientată spre oferirea unei game largi și complete de produse hoteliere (de la săpun, șampon, gel de duș, seturi igienice, dentare și de bărbierit, până la seturi de cusut, piepteni, bureți de pantofi ș.a.), dar compania nu și-a propus niciodată să fie un simplu furnizor de produse pentru hotelieri, ci un partener de încredere pentru aceștia, “pentru ca împreună să împlinim experiența hotelieră a oaspeților”, spun reprezentanții CAHM EUROPE.
Despre activitatea companiei și tendințele actuale în ceea ce privește cererea pentru cosmetice hoteliere, am vorbit cu Andrei Severin, CEO CAHM Europe.
Vă rog să ne prezentați pentru început compania CAHM EUROPE și misiunea acesteia.
Compania noastră reprezintă cel mai important producător de cosmetică hotelieră din Estul Europei, producând atât săpun solid cât și lichide destinate uzului personal. CAHM Europe a fost fondată în anul 2004, într-un moment în care pe piața de profil din România nu se găseau produse hoteliere premium la un nivel accesibil și noi am răspuns nevoilor hotelierilor din România care își doreau să își răsfețe clienții finali până în cel mai mic detaliu. începând cu anul 2009, am dezvoltat capacitatea de producție la un nivel avansat pe cosmetică hotelieră. Misiunea noastră este să oferim o experiență hotelieră completă, autentică, și nu doar produse hoteliere.
Putem afirma că, în acest moment, oferim cel mai bun raport calitate/ preț din industria noastră, răsfățându-ne clienții cu produse de înaltă calitate. Gama noastră premium Botanika ne face cinste atât pe plan intern, cât și pe plan european, prin prerogativele de calitate și design inedit.
Ce ne puteți spune despre activitatea curentă a fabricii de săpun și cosmetice hoteliere din județul Prahova?
La acest moment, beneficiem de o serie de 12 echipamente performante de producție. Producem săpun solid atât pentru hoteluri cât și pentru zona retail, pentru zona farmaceutică. Având în vedere cererea strigentă de sticluțe PET și lichide pentru industria cosmeticii hoteliere, am achiziționat în prezent un utilaj care reușește să umple, respectiv să eticheteze, în jur de 100.000 sticluțe pe zi. Capacitatea zilnică de producție este de 350.000 produse cosmetică hotelieră.
Fabrica noastră este certificată GMP (Good Manufacturing Practices), certificare necesară în zona competitivă în care activăm. Produsele pe care le comercializăm și exportăm în cele 27 țări europene și nu numai sunt testate și certificate la nivel european.
De asemenea, demarăm o serie de proiecte “private label”, personalizând linii după cererea și gusturile oricărui client și hotel. Lucrăm cu clienți precum Air France, Airbnb, BIC Norwood, Best Western, Ramada Hotels, pe partea de spa, Hilton Hotels, Amphora Beach, Rina Hotel Sinaia, Belvedere Hotels, Luxury boutique hotels din București, Continental Hotels și mulți alții.
Luând în considerare colaborarea pe care o aveți cu numeroase unități HoReCa din România, cum apreciați evoluția industriei HoReCa în ultimii ani și ce tendințe observați în ceea ce privește cererea pentru cosmetice hoteliere?
Apreciem creșterea numărului de turiști pe plan intern, aceasta având un impact pozitiv asupra industriei ospitalității dar și a economiei. După cum putem observa în piață, sunt foarte multe industrii conexe ce cunosc un impact pozitiv. Creșterea industriei de cosmetice hoteliere se resimte atât la noi cât și la concurenți direcți și indirecți. După cum ați mentionat, suntem lideri de piață în industria de profil, produsele noastre regăsindu-se în foarte multe unități de cazare din România. Pe această cale, dorim să le mulțumim tututor clienților și colaboratorilor noștri pentru încrederea acordată pe termen lung. Credem în dezvoltarea de parteneriate pe termen lung, sprijinindu-ne continuu partenerii și oferindu-le tot suportul necesar pentru a-și mulțumi clienții la cel mai înalt nivel.
Având în vedere orientarea curentă spre curentul bio, eco, prietenos cu mediul înconjurător, observ cu optimism și o astfel de tendință în ceea ce privește alegerile hotelierilor români. în acest sens, încă din anul 2011 am lansat o gamă eco-aware, Botanika, una din cele mai bine vândute linii pe plan intern și extern, precum și alte game care respectă același trend actual – Omnia și I AM YOU. Am făcut aceste schimbări având în vedere bunăstarea clientului, din convingere pentru protejarea mediului înconjurător și nu din actualitatea și modernitatea trendului respectiv.
Suntem mândri că putem produce în România produse calitative ce pot concura cu cele mai exclusiviste branduri pe plan internațional.
Cum a evoluat numărul de clienți HoReCa în ultimul an?
Evoluția în domeniul hotelier a fost pozitivă atât pentru noi cât și pentru hoteluri, datorită creșterii numărului de turiști. CAHM a decis să nu mai accepte provocările de costuri pe care le întâmpinam pe piața din România și am descoperit, pe această cale, că sunt foarte mulți hotelieri dispuși să compare și compoziția chimică/calitativă a produselor noastre și să accepte costurile reale ale produselor.
Suntem mândri să spunem că, în acest moment, în industria hotelieră, balanța exportului / importului este pozitivă datorită nouă. Anul trecut am avut vizite la fabrica CAHM de la oameni din peste 30 de țări, ceea ce ne-a adus în situația de a exporta mai mult decât a importa împreună cu toți concurenții noștri de pe plan intern. Putem afirma că, în acest moment, aveți șansa de a regăsi produse CAHM în peste 27 țări europene sau extraeuropene, precum Coreea de Sud, Georgia, Reunion Island, zona Oceanului Indian.
Lucrăm cu clienți mari precum Hilton, Ramada, Air France, BIC Graphics, Hotels du Preferences, Rina Hotels, Amphora Beach, Continental Hotels, Iaki Hotels, Best Western Bucovina, farmaciile Catena, Richter, Maxipharma, unde vindem produsele de retail “Săpun de-ăla Bun” sau brandul consacrat Botanika.
Care sunt cele mai solicitate produse din portofoliul CAHM EUROPE, de către operatorii HoReCa?
în topul vânzărilor noastre se află gama premium cu un design vintage deosebit – Botanika, prima gamă de cosmetică hotelieră eco-aware. De asemenea, SENSE este cea mai bine vândută linie de cosmetică hotelieră, o puteți regăsi în cele mai multe unități de cazare din România.
Vindem, de asemenea, și accessorii hoteliere: prosoape, halate, suporți de bagaje made in Romania. Observăm cu bucurie că brandul de retail „Săpun de-ăla bun” (varianta solidă, cu extracte naturale din plante medicinale) și produsele de retail Botanika (varianta lichidă 93 ml, 250 ml sau Botanika Lavanda) se comercializează cu succes în farmacii, benzinării, magazine de decorațiuni cât și de către alți retaileri premium. în viitorul apropiat, echipa noastră lucrează la dezvoltarea unui concept store Botanika, prin care și clienții finali să poată achiziționa cu ușurință produsele premium al liniei eco-aware românești de calitate înaltă.
Din dorința de a crea produse cu adevărat excepționale, cât mai aproape de natură, vom lansa în curând gama Botanika Vegan.
Ce recomandați operatorilor HoReCa atunci când trebuie să aleagă cosmeticele pe care le vor oferi clienților?
Noi recomandăm să se testeze personal produsele înainte de a le oferi clienților. Indiferent de brand/ design, la sfârșitul zilei discutăm de un produs cosmetic pe care clienții hotelului vor ajunge să îl folosească pe propria piele. Vă lăsăm pe dumnevoastră să fiți judecătorii calității produselor CAHM. Noi știm că ne străduim continuu ca absolut tot ce iese pe poarta fabricii noastre să respecte un standard înalt de calitate și din punctul de vedere al grijii față de clientul final, dar și față de mediul înconjurător.
Ce provocări întâmpinați în relația cu operatorii HoReCa?
în competiția împotriva ceasului și a bugetului, avem, din păcate, operatori hotelieri care nu mai au timp de detalii, nu au timp să testeze produsele. Noi suntem o companie pentru oameni, iar CAHM Europe nu va pune pe piață și nu va solicita altei ființe umane să folosească un săpun sau un șampon de care noi să nu fim 100% multumiți.
Cum a fost anul 2018 pentru CAHM EUROPE?
Grupul de companii a cunoscut o creștere de 57%, ceea ce pentru o companie de producție este dificil de gestionat. însă ne mândrim cu o echipă de oameni profesioniști, care își cunosc locul în interiorul companiei și performează în fiecare zi pentru rezultate de excepție pe plan intern și internațional.
Dacă doriți să transmiteți un mesaj pentru operatorii HoReCa din România.
Vă mulțumim pentru încrederea acordată produselor CAHM Europe și țineți aproape, pregătim spre lansare produse noi, interesante, cu iz vegan și cruelty free, care vor fi cu siguranță un hit pe piața de profil.
Advertorial apărut în ediția 92 a revistei Horeca România.