Ce obiecte își însușesc oaspeții hotelurilor și la cât se ridică pagubele hotelierilor
Aproximativ 10% dintre turiștii cazați în pensiunile și hotelurile românești pleacă acasă cu diferite obiecte din unitățile de cazare, este concluzia unui studiu realizat în luna octombrie de către platforma de rezervări hoteliere HotelGuru.ro. Printre obiectele luate de turiști se numără prosoapele, tacâmurile, telecomanda, dar și obiecte mai puțin obișnuite, cum ar fi furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori.
Cel mai frecvent, unitățile de cazare se confruntă cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile în care turiștii pleacă acasă cu obiectele hotelului), tacâmurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/băuturi din mini-bar, nedeclarate de turiști atunci când se decazează (27%). Lista obiectelor „împrumutate” de turiști conține și: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la cameră, jardiniere și ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondenții studiului a declarat chiar că a avut un turist care a plecat acasă cu furtunul de stins incendiul.
Per total, majoritatea respondenților (proprietari de hoteluri și pensiuni) au afirmat că li se întâmplă să lipsească ceva după plecarea clientului în aproximativ 10% din cazuri. Doar 3 dintre cei chestionați au spus că se confruntă cu această situație în 51-75% din cazuri.
Printre cele mai valoroase obiecte dispărute se numără uscătoarele de păr, halate de baie, o tavă din inox dar și tablouri și obiecte artizanale. Făcând un calcul, valoarea totală a daunelor avute în acest an poate ajunge și la 2000 – 2500 lei, per unitate hotelieră participantă la studiu.
Pe lângă obiectele lipsă, managerii de hoteluri și pensiuni sunt, uneori, și martorii unor evenimente mai puțin obișnuite petrecute în incinta unităților sale. De exemplu, printre evenimentele relatate se numără și cazul unui turist care a plecat fără să achite, pe ușa de la balcon, luând și cheia cu el sau al unora care au înlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescență.
Atitudinea hotelierilor față de turiștii care uită să restituie bunurile hotelului
Cei mai mulți hotelieri declară că în cazul în care observă că a dispărut ceva, nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), în timp ce doar 26% dintre aceștia contactează clientul pentru a-și recupera obiectele. Cei mai mulți țin totuși o evidență a clienților care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor.
Comportamentul turistului prins în fapt
Turistul căruia i se reclamă lipsa unor obiecte din cameră în care a fost cazat, refuză, de cele mai multe ori să recunoască, declară majoritatea respondenților, în timp ce doar 10 manageri au declarat că turiștii recunosc și restituie sau plătesc daunele.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 140 de respondenți din toată România, care au participat online la completarea chestionarului în perioada 01.10.2014 – 20.10.2014
Despre HotelGuru.ro
HotelGuru.roeste un portal de rezervări online care are listate 1700 de unități de cazare românești din totalul celor peste 51.000 de unități de cazare din întreaga Europă, afișate pe site. Pe HotelGuru.ro pot fi făcute rezervări atât la pensiuni, cât și la hoteluri de 5 stele. HotelGuru.ro este parte a grupului Szallas.hu din Ungaria, ce a generat rezervări de peste 25 de milioane de euro, anul trecut, în Europa Centrală și de Est.
Szallas.hu a fost desemnată de către Deloitte în raportul său „Technology Fast 50 in Central Europe” drept compania cu cea mai mare creștere din Europa Centrală, activă în domeniul tehnologiei.