Colliers International: 2019 va aduce un record de proiecte livrate pe piața hotelieră din București
Anul 2019 se anunță a fi unul spectaculos pentru segmentul hotelier din București, având în vedere că va aduce un record de proiecte livrate, care vor crește cu peste 10% oferta de camere, arată o analiză a companiei de consultanță imobiliară Colliers International. Totodată, în ciuda competiției crescute, cifrele de operare se pot îmbunătăți, în contextul în care România deține Președinția Consiliului Uniunii Europene în primele șase luni, ceea ce va genera circa 50.000 de înnoptări în hotelurile bucureștene.
în urmă cu doi ani, Colliers International estima o relansare a pieței hoteliere și intrarea unor noi branduri pe piața din România. în 2019, oferta de camere va crește cu 1.500 de unități, odată cu inaugurarea a patru hoteluri importante, printre care noi branduri: Indigo (adus de Intercontinental), Courtyard (by Marriott), Autograph (by Marriott) și Corinthia Hotels International.
„Principala întrebare atunci când vorbim de o creștere a stocului de camere cu peste 10% este dacă există suficientă cerere. Există riscul ca aceste livrări record să pună presiune pe prețul pe cameră, însă trebuie să menționăm că tendința normală ar fi cea de creștere a prețurilor. Fenomene precum schimbarea politicilor fiscale, creșterea salariului minim pe economie cu 44% din 2017 până în prezent sau creșterea costurilor de construcție cu 20% în ultimii doi ani, ar trebui să își găsească ecoul într-o creștere de aproximativ 10% a prețurilor camerelor hoteliere în cursul anului 2019”, a declarat Raluca Buciuc, Head of Valuation Services and Hospitality Advisory Services, Colliers International.
Pe lângă motivațiile ce țin de profitabilitatea hotelurilor, menținerea sau chiar creșterea prețurilor pe cameră poate veni și din considerente legate strict de piața locală. Un astfel de element constă în faptul că 90% dintre camerele livrate în București în 2019 vor opera sub managementul unor branduri mari internaționale, precum AccorHotels, Hilton, Marriott sau IHG (Intercontinental Hotels). La acest lucru, se adaugă faptul că în prima jumătate a anului, România deține Președinția Consiliului Uniunii Europene, eveniment ce ar putea aduce 50.000 de înnoptări în hotelurile bucureștene.
Activitatea hotelieră va continua să fie intensă și după prima jumătate a anului, având în vedere că în toamnă va avea loc Festivalul Internațional George Enescu, iar apoi va urma Campionatul European de Fotbal (UEFA Euro 2020).
„în Capitală sunt în prezent circa 11.000 de camere de hotel, ceea ce, raportat la populația orașului, este la jumătate față de Budapesta. Dacă ne uităm la prețul pe cameră și la numărul brandurilor internaționale prezente în București, toate acestea sunt sub nivelul din regiune. Pe termen scurt, o creștere cu 10% a stocului poate impacta profitabilitatea operatorilor, însă pe termen lung, creșterea cererii va fi mai mare față de creșterea ofertei și atunci piața hotelieră va fi foarte atractivă, inclusiv pentru tranzacții de investiții”, a încheiat Raluca Buciuc.