Hilton Worldwide îşi dezvoltă portofoliul în România
Planul de expansiune a lanțului hotelier Hilton Worldwide include și România. Pe termen scurt, grupul hotelier va inaugura în țara noastră 3 hoteluri sub brandul DoubleTree by Hilton, în 2011, (în București, Ploiești și Oradea), iar pe termen lung lanțul internațional va avea în România 20-30 de hoteluri sub diferite branduri ale Hilton, potrivit Didier Martin, vicepreședinte operațiuni Hilton Worldwide Europa de Est, Turcia, Rusia și Israel, citat de Capital.ro.
Prima unitate se va deschide în vara aceasta la București, sub brandul DoubleTree by Hilton și va fi urmată de lansarea de la Ploiești (rebranduirea hotelului Prahova Plaza), respectiv de inaugurarea hotelului de la Oradea.
Pentru hotelul DoubleTree by Hilton care urmează a fi inaugurat în București, Hilton Worldwide a semnat un contract de franciză cu firma VIS 7 Import Export SRL. Hotelul este situat pe strada Nerva Traian, în apropierea Pieței Unirii. Și hotelul DoubleTree by Hilton care va fi deschis la Ploiești, va fi dezvoltat tot în regim de franciză, compania hotelieră Hilton Worldwide semnând în acest sens un contract cu firma Valdor SRL, pentru actualul hotel Prahova Plaza Ploiești. Hotelul, deja existent, va deveni astfel DoubleTree by Hilton Ploiești, după renovarea și efectuarea unei serii de îmbunătățiri. Singurul hotel care va fi deschis sub contract de management este cel de la Oradea, grupul Hilton semnând un contract de management cu SIF Banat Crișana (prin firma Calipso) pentru un hotel cu 147 de camere în Oradea
Planurile pentru 2012 includ alte două inaugurări, acestea fiind Hampton Brașov (în parteneriat cu fondul de investiții Future Invest), Hampton Cluj-Napoca (în parteneriat cu o companie românească ce activează în sectorul sănătății). Odată deschise aceste cinci noi unități, Hilton Worldwide va totaliza șapte hoteluri în România, mai mult decât orice alt lanț internațional prezent pe plan local.
Potrivit lui Didier Martin, într-un interval de timp de cinci până la zece ani, lanțul internațional va avea în România 20-30 de hoteluri sub diferite branduri ale Hilton, fără să excludă prezența unui brand de lux (Waldorf Astoria prezent doar în patru orașe din Europa – n. red).
Cel mai probabil, o mare parte dintre noile unități de cazare vor fi în franciză, după modelul Double Tree Unirii și Ploiești. „În SUA, 95% dintre hotelurile noastre sunt operate în franciză. Pentru Europa, mult prea obișnuită cu sistemul de management, este un lucru nou”, explică Martin viitoarele colaborări.
Până la inaugurări, ținta Hilton este creșterea gradului de ocupare, astfel încât cifrele aferente anului 2011 să ajungă aproape de nivelul lui 2007, cel mai bun an pentru industria hotelieră. „Criza nu ne-a afectat atât de mult, iar Europa de Est recuperează acum foarte mult scăderile din acești ultimi doi ani. Ne întoarceam la rezultatele din 2007”, conchide Didier Martin.
Sursa: Capital.ro