Lanţurile hoteliere acaparează piaţa din Olanda

person Horeca
access_time_filled

La sfârșitul anului 2011 peste 60% din hotelurile existente în Olanda erau afiliate unui lanț hotelier (61%) fie el național sau internațional, potrivit companiei Horwath HTL, un procent considerabil mai mare decât media europeană. Acest lucru înseamnă că doar 39% dintre hotelurile olandeze mai sunt independente. Potrivit companiei, acum 10 ani, în Olanda, doar 35% dintre hoteluri erau afiliate unui lanț hotelier, ceea ce arată dinamisul extraordinar al lanțurilor hoteliere în această țară.

am3

Nu mai puțin de 50 de lanțuri hoteliere, cu 63 de branduri, operează în Țările de Jos, așa cum reiese din cercetările companiei Horwath HTL. Aici, lanțurile hoteliere dețin aproape 560 de hoteluri și peste 57.800 de camere, din cele 95.000 de camere existente (ceea ce înseamnă 61% din totalul numărului de camere). Procentul de 61% este cu mult mai mare decât media europeană, care se estimează a fi undeva la 35% (ceea ce înseamnă că doar 35% din totalul hotelurilor europene sunt afiliate unui lanț hotelier).
Potrivit Horwath HTL, atunci când un turist alege un hotel în zilele noastre, brandul joacă un rol importantă în această decizie. Datorită unei atracții mai mari asupra potențialilor oaspeți, dar și a unei eficiențe operaționale mai mari, veniturile unui hotel afiliat la un lanț hotelier sunt mult mai mari iar costurile sunt deseori mai mici. Acest lucru a determinat, în ultimii 10 ani, multe lanțuri și branduri hoteliere să se dezvolte pe piața hotelieră olandeză.
am5Cel mai bine reprezentat lanț hotelier în Olanda este lanțul național Van der Valk Hotels en Restaurants, care este și cel mai vechi lanț hotelier din Olanda. Este remarcabil faptul că acest lanț hotelier, care deține nu mai puțin de 59 de hoteluri și aproape 7800 de camere de hotel, s-a răspândit atât de rapid în Țările de Jos însă a rămas la un singur brand. Atât în top 10 cele mai mari lanțuri hoteliere din Olanda cât și în top 10 cele mai prezente branduri hoteliere în Olanda, acest lanț este urmat de lanțul internațional NH Hotels. În top 10 cele mai mari lanțuri hoteliere din Olanda, Accor este pe locul 3. Numărul 3 în topul celor mai răspândite branduri hoteliere în această țară este ocupat de Best Western.
Lanțurile hoteliere din Olanda au totuși încă un caracter național rezonabil. Nu mai puțin de 60% din toate lanțurile, 57% din hotelurile afiliate unui lanț și 47% din toate camerele afiliate unor lanțuri hoteliere, au o origine națională, iar jumătate din top 10 lanțuri hoteliere din Olanda și top 10 branduri hoteliere de aici au o origine națională chiar și fără a desemna Golden Tulip un brand național. Ca atare, cota de piață a lanțurilor hoteliere naționale și internaționale pe piața olandeză este aproape la fel de mare.
Cele 30 de lanțuri hoteliere cu o origine națională din Olanda au 23 de branduri prezente în Țările de Jos. Cele 20 de lanțuri hoteliere internaționale prezente aici au la nivel internațional 105 branduri hoteliere, însă din aceste branduri doar 40 sunt prezente în Țările de Jos, ceea ce înseamnă că piața hotelieră olandeză este deschisă pentru cel puțin 65 de branduri noi.

Articole Recomandate

Despre HORECA

Horeca.ro aduce zilnic în actualitate cele mai importante informaţii din industria ospitalităţii româneşti şi cea internaţională.

Ramai alaturi de noi?
Aboneaza-te și vei primi gratuit revista Horeca Romania.
Abonează-te
© 2015-2022 Horeca Romania. Toate drepturile rezervate.
ISSN 2286-1211 » ISSN-L 2247-8302