Lecţia germană de impulsionare a sectorului hotelier
Sectorul hotelier din Germania a înregistrat una dintre cele mai spectaculoase și rapide reveniri din întreaga Europa, după criza economică care a izbucnit în 2009, potrivit raportului „After the Storm – German in the Spotlight” realizat de HVS și dat publicității ieri. Motivele principale pentru care piața hotelieră germană este printre cele mai competitive din Europa sunt dezvoltarea puternică a industriei de producție în general și a creșterii cererii pentru exporturi, într-un cuvânt consolidarea economiei, dar și măsuri de impulsionare a sectorului hotelier, precum reducerea TVA-ului pentru unitățile de cazare, de la 19% la 7%.
Dezvoltarea spectaculoasă a economiei germane, supranumită și motorul creșterii economice europene, a impulsionat și cererea pentru unitățile de cazare din țară. În 2011, Indicatorul RevPAR (veniturile pe cameră disponibilă), nu doar că l-a atins pe cel înregistrat în 2008, dar l-a și depășit. Dintre toate orașele germane analizate Munchen a înregistrat cea mai puternică recuperare.
„Munchen a înregistrat o creștere spectaculoasă a indicatorului RevPAR. În 2010, RevPAR a fost aici cu 9.5% mai mare ca în 2008, ajungând la 85.41 euro, demonstrând că piața hotelieră din oraș și-a revenit cu adevărat. Această revenire s-a datorat și reorganizării a numeroare convenții și târguri în oraș în 2010 precum și creșterii numărului de vizitatori de leisure, atrași în număr tot mai mare de celebrul Festival Oktoberfest”, a declarat Arlett Oehmichen, Associate Director HVS.
Datele din raport arată că în primele 6 luni ale anului 2011, indicatorul RevPAR a crescut cu 25.6% față de aceeași perioadă a anului 2010. Și orașele Stuttgart și Hanovra, care se bazează foarte mult pe cererea de business, au înregistrat de asemena o creștere spectaculoasă a venitului pe cameră disponibilă, în 2011, de 17.9%, respectiv 16.9%. Toata piețele analizate au înregistrat o creștere a indicatorului RevPAR față de 2010, cu excepția Berlinului (-0.6%) și a orașului Leipzig , a declarat Oehmichen.
Germania a rămas și una dintre cele mai active piețe din Europa în termeni de tranzacții hoteliere, cu tot mai mulți investitori atrași de revenirea spectaculoasă a economiei germane față de celelate economii europene. 15 tranzacții de active hoteliere au avut loc în prima jumătate a anului 2011, inclusiv vânzarea Steigenberger Hotel Berlin pentru 59 milioane euro (183,000 euro pe cameră), a hotelului Moevenpick din Stuttgart și Arosa Grand Spa Hotel din Sylt.
Între anii 2008 și 2011, Hamburg a înregistrat cel mai mare volum al tranzacțiilor hoteliere, urmat îndeaproape de Berlin, Munich și Frankfurt.
HVS estimează că Germania va fi unul dintre liderii europeni la capitolul tranzacții hoteliere.