Orbis își va adăuga în portofoliu 1500 de camere noi, începând cu luna septembrie
Grupul hotelier Orbis își continuă dezvoltarea într-un ritm rapid. în prima jumătate a anului 2018, grupul a semnat 12 acorduri noi cu privire la active light în șase țări din regiune. Datorită acestor contracte de franciză și management, 1.500 de camere noi se vor alătura portofoliului Orbis, începând cu luna septembrie a acestui an.
Acest lucru va face Grupul mai echilibrat în ceea ce privește modurile de operare și diversificat din punct de vedere geografic, precizează reprezentanții grupului, într-un comunicat.
Printre aceste acorduri, se evidențiază primul contract semnat pentru o marcă nouă – Adagio, hotel care va fi construit în Cracovia.
în plus, în primul semestru din 2018, Orbis a deschis cinci hoteluri noi, operate prin sistem de franciză și management, pe baza acordurilor semnate anterior, adăugând peste 600 de camere noi în rețea, în 4 țări din regiune: Polonia, Ungaria, Slovenia și Macedonia.
în același timp, compania își continuă investiția în cinci hoteluri proprii (peste 800 de camere în total), dintre care două – ibis Styles Warszawa Centrum – foto jos – (179 camere) și ibis Vilnius Center (164 camere) – se vor deschide în a doua jumătate a acestui an.
în ansamblu, orizontul de dezvoltare este asigurat cu 44 de proiecte, reprezentând peste 6.000 de camere. Această expansiune conferă forță Grupului Orbis pentru următorii ani.
în ceea ce privește administrarea activelor, Grupul a finalizat procesul de vânzare și management al hotelurilor Sofitel Budapest Chain Bridge și Novotel Szeged. în concordanță cu strategia și planul de investiții 2018-2022, Orbis va aloca fondurile colectate unor proiecte de fuziuni și achiziții profitabile, pentru a ridica EBITDA Orbis și valoarea companiei în viitor, cum ar fi achiziționarea Mercure Bucharest Unirii, la începutul lunii iulie.
„Privind către viitor, sunt convins că Orbis își va continua creșterea, oferind acționarilor săi valoare adăugată. Pe termen lung anticipez câteva motoare de creștere pentru companie: pe de o parte, o dezvoltare organică îmbunătățită, datorită excelenței operaționale și gestionării eficiente a costurilor; iar pe de altă parte, extinderea rețelei prin proiecte de dezvoltare, fuziuni și achiziții. Orbis are mijloacele necesare pentru a-și atinge ambițiile, această abordare consolidează Grupul în domenii cheie de interes: Performanță, Portofoliu și Oameni„, a rezumat Gilles Clavie.
Venituri de 163 de milioane de euro în S1
Indicatorii de operare solizi din S1 2018 se traduc într-o performanță financiară bună. Unul dintre factorii care au impact asupra rezultatelor Orbis este creșterea costului forței de muncă, o tendință remarcată în întreaga regiune, ca urmare a ratei șomajului, care a scăzut până la un nivel istoric. De aceea, pentru a fi mai rezistenți, compania se concentrează pe maximizarea veniturilor.
Având în vedere că, odată cu dezvoltarea rapidă a tehnologiei digitale, comportamentele și așteptările clienților se schimbă, Orbis se concentrează pe a oferi clienților o experiență superioară, prin personalizarea serviciilor sale.
Aceste eforturi sunt confirmate de o creștere a veniturilor totale de aproximativ 4,8% (până la 163 milioane EUR). EBITDA operațional se ridică la 48,3 milioane EUR, ceea ce reprezintă o creștere de 4% față de anul precedent. Pe baza rezultatelor și previziunilor pentru lunile următoare, Orbis anticipează că EBITDA operațional pentru întregul an să fie cuprins între 110 și 112 milioane de euro.
“Afacerea noastră rămâne puternică în S1 2018 și, în ciuda unei baze de comparație ridicate în 2017, Orbis înregistrează o creștere de 5,3% a RevPAR. Performanța bună a fost determinată în principal de tariful mediu + 5,2% față de S1 2017. Rata de ocupare rămâne în general stabilă. Aș dori să subliniez că creșterea RevPAR rămâne puternică pe toate piețele noastre cheie: Polonia (+4,6%); Ungaria (+8,4%) și Republica Cehă (+4,8%), beneficiind de un mediu stabil în regiunea Europei de Est„, a declarat Gilles Clavie, Președinte și CEO al Orbis SA.